برند گردشگری شهری کرمانشاه؛ نودشه

به گزارش ایران عکس، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه معرفی شهر نودشه را به عنوان برند گردشگری شهری استان وعده داد.

برند گردشگری شهری کرمانشاه؛ نودشه

به گزارش مجله گردشگری خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جبار گوهری سرپرست روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، طی جلسه ای که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر نودشه برگزار گشت، گفت که سه شهر کرمانشاه، سنقر و نودشه بافت تاریخی و جاذبه های گردشگری بسکمک دارند. اما شهر نودشه از نظر جاذبه های دیدنی گل سرسبد شهرهای استان کرمانشاه محسوب می شود.

گوهری اضافه کرد حال که اورامانات ثبت جهانی شده است، باید دیگر جاذبه های شاخص منطقه را معرفی کرده و برندسازی کنیم.

همچنین ادامه داد که شهر نودشه در منطقه اورامانات، با وجود بافت منحصربه فرد و جاذبه های طبیعی بسکمک که دارد، می تواند به عنوان برند گردشگری شهری استان کرمانشاه معرفی شود.

سرپرست روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، از مردم درخواست کرد در این برندسازی، همکاری و همراهی لازم را به عمل آورند و به عنوان بهره برداران اصلی به حفظ و احیای بافت تاریخی این شهر کمک کنند.

گوهری همچنین از شورای شهر و شهرداری به عنوان کننده مردم، درخواست کرد در این راستا به میراث فرهنگی استان کمک کنند تا بخشی از بازار تاریخی و گردشگری شهر نودشه را احیا کنند.

علاوه براین، گوهری تاکید کرد تمرکز ویژه ای بر اعتبارات امسال پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان - اورامانات در شهر نودشه داریم. بنابراین تنها لازم است فعل خواستن در این شهر وجود داشته باشد و مردم پای کار بیایند تا این پروژه اجرایی شود.

گوهری گفت در صورت درست پیش رفتن کار، نتیجه برای طرف ها برد - برد خواهد بود. بافت تاریخی هم احیا می شود. به این ترتیب اجرای این طرح باعث منافع اقتصادی پایدار برای مردم منطقه خواهد شد. همچنین منابع پایداری هم برای شهرداری نودشه ایجاد می شود.

سرپرست روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با تاکید اعلام نمود زمان ثبت جهانی اورامانات، نودشه به عنوان شهر ملی گیوه ثبت شد، بنابراین با سامان دهی بازارچه صنایع دستی مناسب برای این شهر، نودشه را می توان به برند صنایع دستی در کشور تبدیل کرد.

همچنین در خاتمه این جلسه، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، شهردار نودشه را به عنوان دبیر شهر ملی گیوه منصوب کرد.

منبع: علی بابا
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2054

به "برند گردشگری شهری کرمانشاه؛ نودشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برند گردشگری شهری کرمانشاه؛ نودشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید