تاثیر بیش تر ورزش برای کاهش اضطراب در مقایسه با دارو

به گزارش ایران عکس، پژوهشگران در پژوهشی تازه در سوئد دریافته اند که ورزش تا حد امکان برای کاستن از شدت اضطراب مزمن در افراد بهتر از دارو درمانی عمل می نماید.

تاثیر بیش تر ورزش برای کاهش اضطراب در مقایسه با دارو

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، پژوهشگران سوئدی 12 هفته ورزش را برای افراد مبتلا به استرس تجویز کردند. نتایج پژوهش نشان داد که ورزش چه در سطح میانه و چه شدید علائم اضطراب را کاهش می دهد. نتایج تازه نشان می دهند که درمان های ساده بیش تری برای برطرف اضطراب مورد احتیاج است. دارو های ضد استرس می توانند عوارض جانبی داشته باشند و درمان پزشکی نیز می تواند پرهزینه و بی اثر باشد.

در این آنالیز ارزیابی بر روی تمرینات قلبی و قدرتی میانه و شدید در داوطلبان صورت گرفت. این پژوهش به وسیله پژوهشگران دانشگاه گوتنبرگ صورت گرفته بود.

نتایج این آنالیز در مجله اختلالات عاطفی منتشر شده است. در این پژوهش ارزیابی روی 286 بیمار مبتلا به سندرم اضطراب در گوتنبرگ و بخشی از هاللاند در غرب سوئد صورت گرفته بود. میانگین سنی افراد مورد آنالیز 39 سال بود و 70 درصد آنان زن بودند. تقریبا نیمی از شرکت نمایندگان بیش از ده سال با اضطراب زندگی نموده بودند. به وسیله قرعه کشی، شرکت نمایندگان به مدت 12 هفته در جلسات تمرین گروهی میانه یا شدید قرار گرفتند.

هر دو گروه تحت نظر فیزیوتراپ جلسات تمرینی 60 دقیقه ای را سه بار در هفته انجام داده بودند. سپس شدت علائم اضطراب که شامل عصبی بودن، تنفس سریع، افزایش ضربان قلب و لرز است به وسیله شرکت نمایندگان گزارش شد. نتایج نشان دادند علائم اضطراب مزمن در آنان به شکل قابل توجهی کاهش یافته بود.

برای کسانی که با شدت نسبتا کم ورزش می کردند شانس بهبود از نظر علائم اضطراب با ضریب 3.62 افزایش یافت. این اندازه برای کسانی که با شدت بیش تری ورزش می کردند با ضریب 4.88 افزایش یافته بود.

شرکت نمایندگان هیچ اطلاعی از آموزش فیزیکی یا مشاوره ای که افراد خارج از گروه شان دریافت می کردند نداشتند. مالین هنریکسن رئیس این پژوهش در دانشگاه گوتنبرگ می گوید: شدت ورزش تاثیر قابل توجهی بر بهبود داشت بدان معنا که هرچه شدیدتر ورزش نمایند علائم اضطراب آنان بیشتر بهبود می یابد.

منبع: فرارو
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2026

به "تاثیر بیش تر ورزش برای کاهش اضطراب در مقایسه با دارو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر بیش تر ورزش برای کاهش اضطراب در مقایسه با دارو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید