تاسیس عظیم ترین تأسیسات LNG دنیا در منطقه مشترک با ایران

به گزارش ایران عکس، شرکت دولتی قطر پترولیوم اعلام نمود که میخواهد عظیم ترین تأسیسات LNG دنیا را در میدان گنبد شمالی این کشور که با ایران مشترک است ایجاد کند.

تاسیس عظیم ترین تأسیسات LNG دنیا در منطقه مشترک با ایران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، شرکت نفتی و گازی دولتی قطر پترولیوم اظهار داشت که میخواهد عظیم ترین تأسیسات LNG دنیا را در شمال این کشور ایجاد کند.

این تأسیسات در شرق میدان گازی گنبد شمالی قطر ایجاد خواهد شد که با ایران مشترک بوده و در کشورمان به نام پارس جنوبی شناخته می گردد.

اجرای این پروژه باعث خواهد شد که ظرفیت فراوری LNG از 77 میلیون تن در سال کنونی به 110 میلیون تن افزایش یابد. در این تأسیسات گاز طبیعی، اتان، میعانات گازی، سولفور و هلیوم نیز فراوری خواهد شد.

قرار است فراوری گاز از این ابر پروژه در سه ماهه چهارم سال 2025 شروع شده و معادل روزانه 1.4 میلیون بشکه نفت از آن گاز برداشت گردد.

این پروژه شامل ساخت 4 واحد فراوری LNG با ظرفیت هر یک 8 میلیون تن در سال به همراه تأسیاست فرآوری گاز و تأسیسات استخراج هلیوم خواهد بود.

پیش بینی می گردد اجرای این پروژه 8.75 میلیارد دلار هزینه روی دست قطری ها بگذارد، اما در عین حال به یکی از عظیم ترین پروژه های صنعت انرژی در دنیا تبدیل خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1480

به "تاسیس عظیم ترین تأسیسات LNG دنیا در منطقه مشترک با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاسیس عظیم ترین تأسیسات LNG دنیا در منطقه مشترک با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید