تحقیق درباره کرونا با پرسرعت ترین ابررایانه جهان

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، عده ای از افراد اپلیکیشنی را روی رایانه هایشان نصب کرده اند که بخشی از قدرت پردازش دستگاه را به جستجو برای واکسن ویروس کرونا اختصاص می دهد. این افراد به طور تصادفی سریع ترین ابررایانه جهان را به وجود آوردند.

تحقیق درباره کرونا با پرسرعت ترین ابررایانه جهان

فناوری مذکور که Folding@Home نام دارد از هزاران رایانه در سراسر جهان استفاده می کند تا مجموعه های بزرگی از ارقام و مسائل پیچیده را بررسی کند. در ماه گذشته این فناوری چنان قدرتمند شد که سرعت پردازش آن از 500 ابررایانه سراسر جهان نیز بیشتر شد.

در حال حاضر دانشگاه ها و انستیتوهای مختلف پروژه های متعددی را با موضوع کووید19 انجام می دهند و از این مغز رایانشی گسترده استفاده می کنند.

برخی از پژوهش ها سعی دارند پروتئین های اسپایک در ویروس SARS-CoV-2 را ردیابی کنند که خود را به دیواره سلول ها می چسباند و بدن انسان را مبتلا می کند. Folding@Home به تحقیقات درباره تولید درمانی جهت جلوگیری از چسبیدن این ویروس به سلول های بدن انسان کمک می کند.

در حقیقت شبیه سازی های رایانشیFolding@Home نیز به محققان کمک می کنند شیوه عملکرد این ویروس ها را درک کنند.

از آنجا که شیوع ویروس کرونا به قرنطینه بسکمک از کاربران در سراسر جهان منجر شده، 700 هزار کاربر جدید به Folding@Home پیوسته اند. گاهی اوقات همزمان 30 هزار کاربر این اپلیکیشن را فعال می کنند و در این شرایط قدرت رایانش آن به حد خارق العاده ای می رسد.

قدرت رایانش این اپلیکیشن اکنون به 2.4exaFLOP می رسد که سریع تر از 500 رایانه پرسرعت جهان در کنار هم است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 974

به "تحقیق درباره کرونا با پرسرعت ترین ابررایانه جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیق درباره کرونا با پرسرعت ترین ابررایانه جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید