دانش آموزان مدارس پرجمعیت بالای 600 نفر احتمالا 2 روز در هفته مدرسه بروند

به گزارش ایران عکس، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با بیان اینکه پیش بینی می کنیم در نیمه دوم آبان همه مدارس امکان فعالیت حضوری داشته باشند گفت: اما شرایط کرونا حاکم و اصل اساسی حفظ سلامت و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و نمی توانیم از آن تخطی کنیم.

دانش آموزان مدارس پرجمعیت بالای 600 نفر احتمالا 2 روز در هفته مدرسه بروند

علیرضا کمرئی در گفت وگو با خبرنگاران، در پاسخ به اینکه پیش بینی شما از مقدار حضور دانش آموزان در مدارس در آبان ماه چگونه است؟ گفت: پیش بینی ما این است که در نیمه دوم آبان همه مدارس امکان فعالیت حضوری داشته باشند؛ اما شرایط کرونا حاکم است، اصل اساسی حفظ سلامت و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و نمی توانیم از آن تخطی کنیم.

وی اضافه نمود: کرونا شرایطش را به ما تحمیل می نماید و اگر کلاس درس متراکم داشته باشیم ناچاریم دانش آموزان را گروه بندی کنیم که در مدارس پرجمعیت بالای 600 دانش آموز با کلاس های متراکم، شرایط متفاوت تری را رقم می زند و ممکن است حتی به دو روز در هفته آموزش حضوری بسنده کنیم و مابقی آموزش ها به وسیله روش های دیگر ارائه گردد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس بعلاوه با اشاره به مدارس مشمول بازگشایی در نیمه اول آبان ماه گفت: مدارسی که باید در نیمه اول بازگشایی شوند خودارزیابی انجام داده و مجوز بازگشایی از سوی منطقه ها دریافت نموده اند. منطقه ها معین نموده اند که کدام مدارسشان مشمول بازگشایی در نیمه اول و کدام مشمول بازگشایی از نیمه دوم آبان ماه متناسب با الگو هستند.

کمرئی اضافه نمود: اگر هم تعدادی به جای مانده باشند با توجه به فرصتی که برای مدارس مشمول بازگشایی در نیمه دوم آبان ماه وجود دارد این امکان را فراهم و مجوز را صادر می نمایند. مدارس موظف هستند پس از بازگشایی، الگو و معینات روش های ارائه خدمت خود را در 28 شاخص اعم از ساعات فعالیت، تعداد دانش آموزان، زنگ های سرگرمی و غیره را ثبت نمایند که قابلیت پیگیری، رصد و نظارت دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1856

به "دانش آموزان مدارس پرجمعیت بالای 600 نفر احتمالا 2 روز در هفته مدرسه بروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان مدارس پرجمعیت بالای 600 نفر احتمالا 2 روز در هفته مدرسه بروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید