تصمیم استانداری قم در مورد تجمعات رمضانی و افطاری ها تعیین شد

به گزارش ایران عکس، خبرنگاران/قم استاندار قم بیان نمود: تا نیمه اردیبهشت امکان برگزاری تجمعات مذهبی و افطاری های جمعی وجود ندارد.

تصمیم استانداری قم در مورد تجمعات رمضانی و افطاری ها تعیین شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست روز یکشنبه در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست حسن روحانی رییس جمهوری، در گفت وگویی، با اشاره به بعضی مصوبات این جلسه اظهار کرد: حفظ شرایط قرنطینه خانگی و تعطیلی مشاغل پر ریسک ازجمله مصوباتی است که در استان قم نیز کماکان ادامه خواهد داشت .

وی با اشاره به تداوم تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و مراکز حوزوی و آموزشی تا اطلاع ثانوی گفت : مراکز علمی دانشگاهی مجاز هستند صرفا در مقطع دکترا به صورت حضوری فعالیت کنند.

سرمست به بازگشایی بعضی صنوف و شروع بکار مجدد کسبه کم ریسک اشاره نمود و بیان داشت: پاساژها و صنوف واقع در اماکن مسقف و بازارها مشروط به رعایت پروتکل های بهداشتی و صرفا تا ساعت 18 مجاز به فعالیت خواهند بود و دستورالعمل های آن به وسیله اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صمت اطلاع رسانی خواهد شد.

وی توسعه ناوگان حمل ونقل شهری را از دیگر مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا عنوان و اضافه نمود: مقرر شد تجهیز و نوسازی و افزایش تعداد اتوبوس های شهری در شهرهای عظیم در دستور کار قرار گیرد .

همچنین استاندار قم در ملاقات با رییس و بعضی از مدیران بیمارستان کامکار قم، با اشاره به توفیق خدمت کادر پزشکی و درمانی استان قم در بحران کرونا، اظهار کرد: کادر درمانی قم اولین مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا در کشور هستند و مدیریت استان از زحمات و کوشش های تک تک کادر درمانی ، پزشکی ، پرستاری و عوامل مستقر در بیمارستان تشکر و قدردانی می کند.

استاندار قم با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: مراسم تجمع و افطاری در اماکن مقدس و مساجد استان در ماه مبارک رمضان تا نیمه اردیبهشت برگزار نمی گردد.

سرمست با اشاره به تعامل ، هم افزایی و مشارکت بی نظیر ستادها و قرارگاه های مردمی و خیرین سلامت، اضافه نمود: استان قم در سخت ترین شرایط شیوع این ویروس در کشور توانست با کوشش و همت بی نظیر کادر درمانی و پزشکی و اعضای ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان تا به امروز نتایج خوبی را به دست آورد.

وی توفیق خدمت به مردم در شرایط بحران را توفیق الهی دانست و توضیح داد: قبول مسئولیت در شرایط بحرانی و کوشش شبانه روزی مسئولان و کادر درمانی در زمان بحران باانگیزه خدمت به مردم و رضایت الهی، نقش مهمی در کسب توفیق در مدیریت بحران کرونا در قم داشته است.

استاندار قم گفت: همدلی و تعامل فرابخشی در مدیریت کرونا در استان اعم از رهنمودهای علما و مراجع عظام تقلید ، همکاری و تعامل ارکان نظام در استان ، ستادها و قرارگاه های مردمی و خیرین سلامت موجب شد تا استان قم بتواند موفقیت خوبی درزمینهٔ مبارزه و کنترل این بیماری به دست آورد.

در این ملاقات، جمعی از پزشکان و پرستاران بیمارستان کامکار به کنندگی از مدافعان سلامت و با اهداء لباس خدمت از حمایت های استاندار قم قدردانی کردند .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 984

به "تصمیم استانداری قم در مورد تجمعات رمضانی و افطاری ها تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم استانداری قم در مورد تجمعات رمضانی و افطاری ها تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید