آماده سازی 99 کلاس درس نو در سمنان، تورم چالش مدرسه سازی

به گزارش ایران عکس، خبرنگاران/سمنان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در آستانه سال تحصیلی از آماده سازی 99 کلاس درس نو برای تحویل به آموزش و پرورش استان خبر داد .

آماده سازی 99 کلاس درس نو در سمنان، تورم چالش مدرسه سازی

سعید هژبری با بیان اینکه انجام پروژه های عمرانی در دوران شیوع کرونا با چالش های فراوانی روبرو بود، اما با این وجود تلاش های زیادی برای آماده سازی پروژه های عمرانی در استان صورت گرفت اظهار کرد: تورم و افزایش قیمت ها به نام اصلی ترین فاکتور در بحث اجرای پروژه های عمرانی از دیگر چالش ها در این جهت بود.

وی گفت: 15 پروژه آموزشی در قالب 99 کلاس درس در فضایی به متراژ 15 هزار و 370 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 69 میلیارد تومان برای سال تحصیلی تازه در استان آماده شده است .

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بیان کرد: 99 کلاس درس در استان، آماده بهره برداری است. البته سه باب از این طرح ها در پایان آبان امسال آماده بهره برداری و تحویل کامل می شود.

وی با بیان اینکه در بحث استاندارد سازی سیستم های گرمایش مدارس در راستای افزایش ایمنی مدارس، تا به امروز 97 درصد مدارس استان از سامانه گرمایشی استاندارد بهره مند هستند ادامه داد: در سال 92 این طرح آغاز شد که در آن زمان 584 پروژه آموزشی با 3 هزار و 241 کلاس درس در استان نیازمند ایمنی سازی بودند و تا به امروز 510 پروژه با 2 هزار و 891 کلاس درس از لحاظ استاندارد سازی سیستم های گرمایشی ایمن سازی شده است.

هژبری بیان کرد: در حال حاضر 57 پروژه با 274 کلاس در استان در بحث استانداردسازی سیستم های گرمایشی در دست اقدام است که در حدود 3 میلیارد و 103 میلیون تومان اعتبار لازم دارد.

وی شرح داد: کمترین کلاس درس نیازمند ایمن سازی از لحاظ استانداردسازی سیستم های گرمایشی در کشور متعلق به استان سمنان است که در اولویت برای پوشش 100 درصد قرار گرفته است.

وی از افزایش مدارس با سیستم گرمایشی استاندارد در استان خبر داد و افزود: 19 پروژه با 90 کلاس درس در سال 99 در بحث استانداردسازی سیستم های گرمایشی در استان انجام و تحویل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1788

به "آماده سازی 99 کلاس درس نو در سمنان، تورم چالش مدرسه سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده سازی 99 کلاس درس نو در سمنان، تورم چالش مدرسه سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید