نشست آنالیز جهت برپایی کمپ تمرینی و آموزشی مجازی

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ بعد از شیوع گستره بیماری کروناو تعطیلی باشگاه ها و اردوی تیم های ملی، تمرینات اردونشینان رشته های المپیکی برای حضوری قدرتمند در بازی های المپیک 2020 تحت الشعاع نهاده شد و کار تا جایی پیش رفت که کمیته بین المللی المپیک تصمیم به تعویق یکساله بازی ها گرفت تا فرایند مسابقات کسب سهمیه مورد آنالیز مجدد قرار گیرد.

نشست آنالیز جهت برپایی کمپ تمرینی و آموزشی مجازی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

در همین زمینه و بمنظور حفظ آمادگی 52 ورزشکاری که تا به امروز پیروز به کسب سهمیه المپیک شده اند و همچنین ورزشکارانی که می بایست در رویدادهای کسب سهمیه شرکت کنند پیشنهاد برپایی کمپ تمرینی مجازی از سوی پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی به دکتر نصراله سجادی سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو مطرح و مقرر شد این پیشنهاد در نشستی با مسئولین کمیته و آموزشگاه ملی المپیک، کارشناسان و بعضی مدیران کمیته و آموزشگاه مورد بحث و آنالیز قرار گیرد.

این نشست عصر روز گذشته و با حضور دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته، طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته، دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل، دکتر نصراله سجادی سرپرست کاروان، دکتر رضا قراخانلو رئیس آموزشگاه، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی، دکتر خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی، دکتر تقوی رئیس مرکز پزشکی آموزشگاه، دکتر واعظ موسوی رئیس مرکز روانشناسی، دکتر بهرامی نژاد رئیس مرکز سنجش و اندازه گیری، محمود عبدالهی مدیر روابط عمومی، فرید فتاحیان مدیر امور بین الملل کمیته، دکتر میر مشاور رئیس، دکتر علینژاد مشاور آموزشگاه، دکتر عطارد مسئول بخش تغذیه آموزشگاه برگزار گردید.

در ابتدای این نشست دکتر سجادی گزارشی از فرایند فعالیت های کادر سرپرستی و ارتباط مستقیم و مستمر کمیته ملی المپیک با فدراسیون های المپیکی، کادر فنی و ورزشکاران خبرداد و گزارشی از فعالیت های اجرا شده برای کاروان اعزامی ارائه داد.

وی سپس به تشریح طرح پیشنهادی پیمان فخری پرداخت و هدف از اجرای این طرح را تقویت روحیه، ایجاد انسجام هر چه بیشتر بین کاروان اعزامی و حفظ شرایط موجود و جلوگیری از افت بدنی ورزشکاران مطرح کرد.

پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی نیز با تاکید برنتیجه بخش بودن طرح پیشنهادی عنوان داشت: همه به خوبی می دانیم که شرایط موجود که به دلیل شیوع بیماری کرونا بوجود آمده نه تنها برنامه های تمرینی ورزشکاران بلکه نوع و سبک زندگی آنان را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

ورزشکاران مانند قبل زمان و برنامه تعیین و منظمی برای تمرین و استراحت ندارند و همین موضوع نگرانیهایی را برای ما، کادر فنی و خود ورزشکاران ایجاد نموده که به همین منظور تصمیم بر این گرفتیم تا طرحی تحت عنوان کمپ تمرینی مجازی را ایجاد و با تمرینات آنلاین در ساعات تعیین ضمن ایجاد تحرک و نشاط در ورزشکاران از افت آمادگی بدنی و روحی آنها جلوگیری کنیم.

برای این طرح از چندین متخصص و مربی دارای علم روز مشاوره گرفته ایم و در صورت تأیید می توانیم یاری حال خوبی برای کادر فنی تیم های ملی بوده و تا حدودی از دغدغه آنان بکاهیم.

دکتر صالحی امیری با تاکید به آنالیز همه جانبه طرح پیشنهادی اظهار کرد: با کلیات طرح موافقم و در صورت تأیید دوستان حمایت خواهیم کرد. ضمن اینکه پیشنهاد می کنم کلاسهای آموزشی آنلاین و مستمردر زمینه های مختلف از جمله روانشناسی، تغذیه، دوپینگ و غیره را نیز هم برای کادر فنی و هم ورزشکاران ایجاد نمائید.

وی ادامه داد: آموزشگاه ملی المپیک پس از بازسازی در تمامی زمینه ها امکان این را هم دارد که در صورت تأیید ستاد مقابله با بیماری کرونا و جمع بندی این گروه با رعایت پروتکل های بهداشتی بصورت برنامه ریزی شده و دوره ای میزبان تمرینات رشته های اعزامی به المپیک باشد.

هدف ما کاهش دغدغه مسئولین فدراسیون، کادر فنی و ورزشکاران اعزامی به المپیک و مسابقات کسب سهمیه است که در این زمینه از هیچ کوششی فروگذارنمی کنیم.

همچنین طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه برنامه مطرح شده بسیار خوب و مفید است اضافه نمود: پیشنهاد می گردد تا برای هرچه بهتر شدن این طرح جلساتی با رؤسای فدراسیون های المپیکی برگزار کنید تا براساس احتیاج ورزشکاران در هر رشته برنامه کامل تری ارائه گردد.

وی ادامه داد: همچنین برای تکمیل شدن برنامه پس از برگزاری چند جلسه حتماً از ورزشکاران نظرسنجی گردد و این ارزشیابی مدام پیگیری گردد تا کمبودها و احتیاجهای ورزشکاران در ادامه جلسات برآورده گردد.

دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ضمن تشکر از پیگیری ها و کوشش های دکتر سجادی و همچنین طرح کمپ تمرین مجازی برای حفظ آمادگی جسمانی و ارتقا شرایط روانی برای ورزشکاران اظهار کرد: پیشنهاد می کنم که با در نظر دریافت شرایط و مقرراتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام نموده اند دوره های تمرینی مقدماتی بدون حضور حریف تمرینی و با حفظ فاصله و رعایت موارد ایمنی برای ورزشکاران را با شیب ملایم شروع کنیم تا زمانیکه به مرور به اوج آمادگی برای المپیک 2020 برسند. بخصوص اینکه در این شرایط حفظ آمادگی فعلی ورزشکاران بسیار اهمیت دارد.

دکتر قراخانلو رئیس آموزشگاه ملی المپیک در ادامه نشست اظهار کرد: آموزشگاه ملی المپیک به طور کامل آماده ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه روان شناسی، تغذیه، پزشکی و حتی تمرینات فیزیکی به ورزشکاران المپیکی و در انتظار کسب سهمیه المپیک بر اساس خواسته سرپرست کاروان اعزامی به المپیک و مرکز نظارت بر تیم های ملی است.

در پایان مقرر شد تا یکشنبه آینده با برگزاری جلسه ای جمع بندی نهایی در این زمینه صورت پذیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1009

به "نشست آنالیز جهت برپایی کمپ تمرینی و آموزشی مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست آنالیز جهت برپایی کمپ تمرینی و آموزشی مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید