ترامپ: زمان بازگشت نیروهایمان از افغانستان فرا رسیده است

به گزارش ایران عکس، در حالی که ترامپ در تبلیغات انتخاباتی اش در سال 2016 بر خاتمه دادن به ماجراجویی های نظامی آمریکا تاکید داشت این بار نیز در یک تجمع انتخاباتی گفت که وقت بازگرداندن نیروها از افغانستان فرا رسیده است.

ترامپ: زمان بازگشت نیروهایمان از افغانستان فرا رسیده است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک گردهمایی انتخاباتی گفت: قرار بود مدت کوتاهی در افغانستان باشیم اما اکنون نزدیک به 19 سال است که در آنجا حضور داریم؛ وقت آن است که نیروهایمان به خانه هایشان بازگردند.

ترامپ در حالی این اظهارات را مطرح نمود که دیگر نامزدان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز در تبلیغات انتخاباتی خود بر خروج نظامی از افغانستان تاکید دارند.

رئیس جمهور آمریکا در زمان تبلیغات انتخاباتی اش در سال 2016 نیز به خروج نیروها از افغانستان و سرانجام دادن به جنگ های طولانی آمریکا وعده داده بود اما در عمل شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان را افزایش داد و جنگ در این کشور را نیز تشدید کرد.

پیش از این نیز ژنرال های آمریکایی بارها مخالفت خود را با خروج نیروها از افغانستان اعلام نموده اند زیرا حضور نظامی را بزرگترین اهرم واشنگتن علیه مخالفان مسلح دولت افغانستان می دانند.

ترامپ چندی پیش از لغو مذاکرات با طالبان به رسانه ها گفته بود که حتی در صورت توافق و خروج نظامیان این کشور از افغانستان، آمریکا حضور اطلاعاتی بسیار قوی را در این کشور حفظ خواهد نمود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 463

به "ترامپ: زمان بازگشت نیروهایمان از افغانستان فرا رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: زمان بازگشت نیروهایمان از افغانستان فرا رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید