تشریح سیاست های آمریکا علیه ایران از سوی معاون مایک پمپئو

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه سی اسپن، دیوید شنکر دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در جریان پاسخ به پرسش نمایندگان کنگره در آستانه تصویب یاری های خارجی در چارچوب بودجه سال اقتصادی 2020 گفت: بخشی از بودجه سال اقتصادی آینده آمریکا در بخش یاری های خارجی برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه و یاری به متحدین واشنگتن در خنثی کردن این نفوذ در لبنان، عراق و یمن هزینه خواهد شد.

تشریح سیاست های آمریکا علیه ایران از سوی معاون مایک پمپئو

دیوید شنکر، در نشست کمیته فرعی خاورمیانه و آفریقا که وابسته به کمیسیون امور خارجی مجلس نمایندگان است، جزییاتی از نحوه تقسیم یاری های خارجی آمریکا در سال آینده را شرح داد.

شنکر گفت: بودجه شش میلیارد و 600 میلیون دلاری مورد درخواست رئیس جمهوری (دونالد ترامپ) برای منطقه به حمایت از اولویت های؛ مقابله با نفوذ ایران، اطمینان از شکست داعش، همچنین حمایت از اقلیت های قومی مورد آزار و اذیت در منطقه، حفظ متحدان کلیدی در منطقه و همکاری های حساس در سراسر منطقه اختصاص خواهد یافت.

وی اضافه نموده است: راهبرد در قبال ایران، بر خنثی کردن نفوذ بی ثبات کننده تهران به وسیله مهار فعالیت های مخرب این کشور، متمرکز خواهد بود.

دیوید شنکر توضیح داد، هدف و رویکرد این برنامه قطع نفوذ و دسترسی ایران به گروه های نیابتی اش است.

دستیار مایک پمپئو بر سرمایه گذاری راهبردی و گام های فعال دیپلماتیک، مالی و امنیتی به وسیله اعطای یاری به شریکان کلیدی آمریکا جهت غلبه بر نفود ایران و گروه های نیابتی اش در لبنان، عراق و یمن تاکید نمود.

به گفته دیوید شنکر، اعطای 50 میلیون دلار یاری آمریکا به ارتش لبنان برای مقابله با حزب الله و ایران بخشی از برنامه یاری های خارجی دولت دونالد ترامپ در سال پیش رو است.

آمریکا در سال 2019 نیز افزون بر یاری های ویژه به نیروهای مسلح لبنان از محل یاری های خارجی، حدود 60 میلیون دلار یاری نظامی به ارتش لبنان، اعطا کرد.

یاری های خارجی که از سوی وزارت خارجه آمریکا به متحدین این کشور داده می گردد، جدای از یاری های نظامی آمریکایی به ارتش های کشورهای دوست و هم هدف است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بر لزوم در پیش دریافت سیاستی متفاوت از گذشته که به هزینه های سرسام آور آمریکا در خاورمیانه انتها دهد، تاکید دارد ولی برنامه او برای پایان این هزینه ها، جدای از یاری های خارجی سنتی واشنگتن به متحدین آمریکا در خاورمیانه است.

کاخ سفید تصویب مبلغ شش میلیارد و ششصد میلیون دلار برای یاری های خارجی سال 2020 در قبال خاورمیانه را از کنگره درخواست نموده است.

اما هنوز جزییاتی از این که این یاری ها چگونه عملی می گردد و چه مبلغی برای این بخش درنظر گرفته شده، اعلام نشده است.

آمریکا در سال آینده برای حمایت از اقلیت های مذهبی و قومی خاورمیانه که مورد آزار هستند، یاری هایی درنظر گرفته است.

دستیار مایک پمپئو تاکید نمود که ترور و تهدیدهای ناشی از داعش و القاعده یک معضل دیگر برای آمریکا است و لذا، بخشی از بودجه یاری های خارجی برای اطمینان از تداوم شکست داعش در منطقه اختصاص خواهد یافت.

دیوید شنکر رشد نفوذ چین و روسیه در خاورمیانه را سومین تهدید برای منافع آمریکا در این بخش از جهان نامید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 526

به "تشریح سیاست های آمریکا علیه ایران از سوی معاون مایک پمپئو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح سیاست های آمریکا علیه ایران از سوی معاون مایک پمپئو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید