تعطیلی 3 روزه کاخ موزه چهلستون

به گزارش ایران عکس، کاخ موزه چهلستون اصفهان به منظور انجام عملیات سمپاشی به مدت سه روز تعطیل است.

تعطیلی 3 روزه کاخ موزه چهلستون

مدیر مجموعه کاخ موزه چهلستون اصفهان از تعطیلی این مجموعه جهانی به مدت سه روز و انجام عملیات سمپاشی سازه های چوبی کاخ اطلاع داد.

بر اساس خبر رسیده، عاصفه بدر بیان نمود:

سال جاری در روزهای 14 و 15 خرداد که هم زمان با ایام رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و بعلاوه سالروز قیام تاریخی 15 خرداد است و با توجه به اینکه ایام شهادت امیر مؤمنان علی (ع) نیز سال جاری با روز 16 خردادماه مقارن شده، این مجموعه تاریخی جهانی در این سه روز تعطیل است.

با توجه به این که بزرگ ترین سازه چوبی و تاریخی کشور در این مجموعه تاریخی قرار گرفته و در عین حال مجموعه اصلی کاخ دارای در و پنجره های متعدد چوبی است، لذا با توجه به تعطیلات رسمی خردادماه، بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده جهت حفاظت سازه های بزرگ چوبی این کاخ در برابر هجوم حیوانات موذی همانند موریانه، عملیات سم پاشی و آفت زدایی احتمالی از بخش های چوبی این کاخ در طی این سه روز انجام می گردد.

مدیر مجموعه کاخ موزه چهلستون اصفهان اعلام کرد:

با توجه به این که بخش های چوبی بعضی بناهای تاریخی اصفهان در سال های گذشته مورد هجوم موریانه قرار گرفته، در سال های اخیر عملیات گسترده ای به وسیله اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در جهت دفع حیوانات موذی از این بناها اجرا شده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2013

به "تعطیلی 3 روزه کاخ موزه چهلستون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی 3 روزه کاخ موزه چهلستون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید