تغییر ماهیت موزه تاریخ طبیعی اشترالزوند به موزه دریایی

به گزارش ایران عکس، مدرسه کوچکی در شهر اشترالزوند 70 سال پیش، به موزه تاریخ طبیعی آلمان تبدیل شد. در آن موقع، موزه مکانی برای نمایش تعداد محدودی از خزندگان، دوزیستان و حیواناتی از دریای بالتیک بود. 6 سال بعد از آن، ساختمان موزه گسترش یافت و به تدریج گونه های مختلف جانوری و گیاهی دریاهای سراسر دنیا به موزه راه یافتند. به این ترتیب، موزه تاریخ طبیعی اشترالزوند به موزه دریایی آلمان تغییر اسم داد.

تغییر ماهیت موزه تاریخ طبیعی اشترالزوند به موزه دریایی

در سال های اخیر، نمایشگاه دائمی اقیانوس شناسی و زیست شناسی دریایی در طبقه همکف این موزه احداث شده است. در این بخش، مدل های مختلفی از کشتی ها، قایق های غواصی و فسیل جانوران و گیاهان دریایی دیده می گردد. بخش دیگری از نمایشگاه دائمی به تاریخ ماهی گیری اختصاص یافته است. همچنین در این موزه، نمایشگاهی در ارتباط با صنعت ماهی گیری آلمان شرقی وجود دارد. قسمت دیگری از ساختمان موزه نیز به نمایشگاه انسان و دریا و دریای بالتیک اختصاص یافته است.

همچنین در موزه دریایی آلمان، چهار آکواریوم مدیترانه ای، گرمسیری، لاک پشت ها و کوسه ها وجود دارد که در نوع خود بی نظیر است. علاوه بر این ها، بسیاری معتقدند که موزه دریایی آلمان، یک مرکز بین المللی برای تحقیقات و شناخت دریاها به شمار می رود. پژوهشگران در این موزه، تحقیقات گسترده ای را در حوزه حفظ و نگهداری دریاها، پستانداران دریایی، پرندگان و خزندگان دریایی، انواع ماهی ها، مرجان ها و گیاهان دریایی و همچنین فسیل ها انجام می دهند.

نتایج این تحقیقات در مجله تخصصی موزه دریایی آلمان منتشر می گردد. علاوه بر آن، سایت موزه، اطلاعات مفیدی را درباره گونه های مختلف جانوری و گیاهی دریاها در اختیار علاقمندان قرار می دهد. در کنار این ها، موزه دریایی آلمان، کتابخانه ای با 30 هزار کتاب دارد. در این کتابخانه، کتاب های مرجع در حوزه زیست شناسی و تاریخ دریاها و همچنین مجلات تخصصی در اختیار علاقه مندان و پژوهشگران قرار می گیرد.

این گزارش توسط بخش پژوهش های رایزنی فرهنگی ایران در آلمان تهیه و در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1123

به "تغییر ماهیت موزه تاریخ طبیعی اشترالزوند به موزه دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر ماهیت موزه تاریخ طبیعی اشترالزوند به موزه دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید