کوشش غرب برای بد جلوه دادن واکسن کرونای روسیه

به گزارش ایران عکس، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه دلیل کوشش غرب برای بد جلوه دادن واکسن کرونای ساخت روسیه را فضای ناسالم رقابتی و پیشرفت های این کشور خواند.

کوشش غرب برای بد جلوه دادن واکسن کرونای روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مشرق، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه دلیل کوشش غرب برای بد جلوه دادن واکسن کرونای روسیه را رقابت ناعادلانه خواند.

به گزارش تاس، وی در مصاحبه با شبکه روسیا-1 گفت: روسیه به طور کلی در غرب محبوب نیست. نه به این خاطر که بد است، بلکه به این خاطر که در حال خیلی خوب شدن است. خیلی ساده است، این رقابت است که همواره عادلانه نیست.

یازدم اوت (21 مردادماه) روسیه نخستین واکسن مقابله با کرونا موسوم به اسپوتنیک وی را که مرکز ملی ایپدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا در حال ساخت آن بود، به ثبت رساند.

بعد از آن یک واکسن روسی دیگر ساخت مرکز تحقیقات ویروس شناسی و بیوتکنولوژی وکتور به ثبت رسید. واکسن سوم روس هم توسط مرکز علمی فدرال تحقیق و توسعه محصولات ایمنی و بیولوژیکی چوماکوف ممکن است به زودی به ثبت برسد.

اولین واکسن ضد کرونای ساخت روسیه بنابر اعلام شرکت سازنده تا 96 درصد پیروز بوده است. رئیس جمهور روسیه چندی قبل به آمادگی کشورش برای عرضه واکسن کرونا به کشورهای دیگر اشاره نمود.

ولادیمیر پوتین چندی قبل به سران کشورهای حاضر در نشست جی-20 گفت که روسیه آماده است تا واکسن ضد کرونای اسپوتنیک وی را به کشورهایی که به آن احتیاج دارند عرضه کند. پوتین اضافه نمود که روسیه در حال آماده ساختن واکسن سوم ضد کروناست.

سازمان جهانی بهداشت اخیرا بیان کرد که در حال اجرا رایزنی هایی با نهاد روسی تولیدکننده واکسن اسپوتنیک در مورد قرار دادن این واکسن در فهرست ویژه موسوم به محصولات مورد استفاده در شرایط اضطراری است.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1395

به "کوشش غرب برای بد جلوه دادن واکسن کرونای روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش غرب برای بد جلوه دادن واکسن کرونای روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید