تحریم روسیه و چین به تجارت بین المللی لطمه می زند

به گزارش ایران عکس، معاون رئیس شورای امنیت روسیه معتقد است تحریم های آمریکا علیه روسیه و چین آزادی تجارت را مسدود می نماید.

تحریم روسیه و چین به تجارت بین المللی لطمه می زند

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، پایگاه خبری تریدر گزارش داد دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه اظهار کرد که آخرین مجموعه تحریم های غیرمستند علیه شرکت های روسی و چینی که توسط آمریکا اعمال شده است به سادگی مبادله کالا های بین المللی و آزادی تجارت را مسدود می نماید و رقبای بالقوه را از بین می برد.

مدودف در حساب های کاربری خود در شبکه های اجتماعی نوشت: این به وضوح هیچ ارتباطی با تهدید های خیالی روسیه و چین ندارد. در واقع، این سوءاستفاده از مفهوم امنیت ملی به خاطر بخشی از دستگاه سیاسی آمریکاست.

او اظهارات مشابه مقامات پکن را نیز تکرار کرد.

مدودف اضافه نمود: مسکو و چین خواهان لغو کامل مکانیسم های تحریم در طول مبارزه جهانی علیه بیماری همه گیر کرونا هستند، اما به نظر می رسد که این جنگ برای واشنگتن در اولویت نیست.

آمریکا اخیرا در مجموع 103 شرکت از روسیه و چین را تحریم کرد و آن ها را از دستیابی به کالا ها و فناوری آمریکایی منع کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز سه شنبه تحریم های جدید آمریکا را یک گام غیردوستانه دیگر و مانع از عادی سازی روابط دو جانبه دانست. سخنگوی کرملین اطمینان داد که روسیه قادر خواهد بود از منافع خود محافظت کند.

وزارت خزانه داری آمریکا هفته گذشته دو شخص و شش نهاد روسی را به بهانه دفاع از ناقضان حقوق بشر در فهرست تحریم های خود قرار داد.

یاد آور می گردد یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا نیز چهارشنبه گذشته از تمدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه برای 6 ماه دیگر اطلاع داد.

پیش از این در تیرماه امسال اتحادیه اروپا به طور رسمی تحریم های خود علیه روسیه را برای شش ماه تمدید نموده بود.

در آن موقع رهبران اتحادیه اروپا تمدید تحریم های روسیه را به دلیل عدم تمایل مسکو به اجرای کامل توافق نامه مینسک در دستور کار قرار دادند. توافق نامه مینسک به منظور برقراری آتش بس در شرق اوکراین امضاء شده است.

اتحادیه اروپا برای اولین بار در سال 2014، اقدامات ادعایی ثبات زدای روسیه علیه اوکراین را در چارچوب تحریم های جدید پاسخ داد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1410

به "تحریم روسیه و چین به تجارت بین المللی لطمه می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم روسیه و چین به تجارت بین المللی لطمه می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید