جاده اورارتویی مشگین شهر احیا می گردد

به گزارش ایران عکس، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر از احیای جاده تاریخی اورارتویی مشگین شهر اطلاع داد.

جاده اورارتویی مشگین شهر احیا می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، ایمانعلی ایمانی سرپرست اداره میراث فرهنگی مشگین شهر امروز سه شنبه 1 آبان 97 با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با رئیس و کارکنان میراث فرهنگی شهرستان اهر یکی از دستاوردهای این جلسه هم اندیشی را احیای جاده تاریخی بیان کرد.

او اضافه نمود: در شهرستان مشگین شهر محورهای گردشگری در دست مطالعه است تا به رونق آن بتوان بیش از پیش آثار تاریخی را معرفی کرد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر توضیح داد: از جمله مهمترین این محورها دوشتور- ورگهان از سه راهی اهر- کلیبر- مشگین شهر است که روستاهای پریخان، قاراباغلار، قورت تپه، کوجنق، ساریخانلو، دوشتور، مغار، شیشه و باباخان را شامل می گردد.

به گفته ایمانی این جاده به لحاظ مناظر طبیعی و آثار تاریخی حائز اهمیت که قلعه های تاریخی ارشق، آق قلعه، قارا قلعه کوجنق، صاندیق داشی، یازیلی داش و شوش داغ در این جهت واقع است؛ در قلعه اخیر کتیبه ای به خط میخی شناسایی شده که نشاندهنده لشکرکشی ساردوری دوم و حضور این قوم باستانی در منطقه است.

او همچنین با تاکید به اینکه شش کیلومتر از این جهت خاکی و مابقی آسفالته است، اضافه نمود: با احیای این جاده مسافت کلیبر به مشکین شهر 20 کیلومتر کاهش یافته و با همفکری کارشناسان شهرستان اهر نسبت به ساماندهی این جاده و در آینده نسب تابلو اقدام می گردد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر تاکید نمود: این محور در محل تلاقی قره سو، دره رود و اهرچایی واقع شده و یکی از محورهای مهم گردشگری است.

ایمانی به مطالعه سایر محورهای گردشگری این شهرستان اشاره نمود و اضافه نمود: در احیای محورهای گردشگری نیازمند همکاری و مشارکت استان های همسایه هستیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 293

به "جاده اورارتویی مشگین شهر احیا می گردد" امتیاز دهید

2 کاربر به "جاده اورارتویی مشگین شهر احیا می گردد" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده اورارتویی مشگین شهر احیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید