جاذبه های دیدنی اسلو نروژ

به گزارش ایران عکس، دیدنی های اسلو

در این مقاله از وب سایت گردشگری خبرنگاران به معرفی دیدنی های اسلو خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید.

جاذبه های دیدنی اسلو نروژ

جاذبه های دیدنی اسلو نروژ

شهر اُسلو (Oslo) بزرگترین شهر و مرکز کشور نروژ است. اسلو بعلاوه تنها شهر نروژ است که خود یک استان و یک شهرستان نیز به شمار می آید. اسلو در نروژ در یک آب دره و در ورودی تنگه اسکاژراک واقع شده و از طریق کوه هایی با جنگل های سبز و انبوه احاطه شده است. در نگاه اول، زیبایی اسلو تجلی کاملی از زیبایی های طبیعت است. اسلو مرکز فرهنگی، علمی، مالی و اداری نروژ است و کانون اصلی بازرگانی، بانکداری، صنایع و کشتیرانی نروژ در این شهر قرار گرفته است.

موزه کان تیکی در اسلو

از میان دیدنی های اسلو که سالانه گردشگران بسیاری را از منطقه ها مختلف جهان برای بازدید به سوی خود جلب می نماید، می توان به موزه کان تیکی اشاره نمود. موزه کان تیکی به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های جهانگردی اسلو درواقع نمادی از قایق بادبانی کان تیکی دست ساز­ی می باشد که هایر دال با استفاده از آن در سال 1947 توانسته است، مسافتی در حدود 8 هزار کیلومتر را از طریق این قایق دست ساز بروی اقیانوس آرام حرکت کند.شما می توانید در سفر خود به اسلو از قایق های دریای مورداستفاده درگذشته و صنایع دستی گوناگونی که در این موزه نگهداری می شود بازدید کنید.

موزه اسکی هولمن کولن

با توجه به این که هرساله اسکی بازان زیادی برای بازدید از دیدنی های اسلو و اسکی در این منطقه زیبا در روزهای برفی زمستان به اسلو در نروژ سفر می نمایند. شما با مراجعه به این موزه تاریخی که دارای اطلاعات 4000 ساله تاریخی ورزش اسکی می باشد، می توانید اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با تاریخچه ورزش اسکی و رکوردهای ثبت شده اسکی بازان مطرح جهان را در اختیار داشته باشید.

بعلاوه شما می توانید برای بازدید از جاذبه های جهانگردی اسلو به قسمت بالایی این سکوی پرش مخصوص اسکی رفته و از ارتفاع بالا زیبایی های منطقه مجذوب کننده اسلو را در یک نگاه ببینید. هم چنین این سکو به عنوان یکی از برترین سکوهای شبیه ساز ورزش اسکی المپیک می باشد و هرساله قهرمانان اسکی برای تمرین بیشتر و شبیه سازی اسکی مسابقات در شرایط مشابه به این منطقه برای اسکی سفر می نمایند.

قلعه آکرشوس (Akershus)

آکرشوس قلعه ای تاریخی متعلق به قرن سیزدهم است که از چندین طبقه به اضافه یک موزه تشکیل شده است. این قلعه یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری اسلو است که در سفر به اسلو باید دید.

اکر بریگ (Aker Brygge)

این منطقه که در یک کشتی سازی متروکه ساخته شده است، قلب تپنده شهر اسلو است. روزها و شب های پرجنب و جوش و پرهیجان این منطقه در کنار معماری زیبا و جالب توجه آن دست به دست هم داده اند تا این محدوده، مقصدی محبوب برای گردشگران باشد. این منطقه، روزها و مخصوصا شب های پر هیجانی دارد و معمولا بسیار شلوغ است.از جاذبه های زیبای آکربریگه می توان به معماری خاص و منحصربه فرد این مکان که ترکیب طراحی های معماری نوین و قدیمی می باشد اشاره نمود. از دیگر جاذبه های جهانگردی اسلو در آکربریگه می توان به مغازه ها، رستوران ها و کافه های واقع در این منطقه اشاره نمود که سالیانه جهانگرد های زیادی را از سرتاسر جهان به سوی خود جذب می نماید.

کلیسای جامع اسلو

این کلیسا در سال 1697 پایه گذاری شده اما در طول زمان بارها بازسازی و بازسازی شده است. برج های این کلیسا در سال 1850 بازسازی شده اند و فضای داخلی این کلیسا هم اندکی بعد از انتها جنگ جهانی دوم بازسازی شده است. از ویژگی های مهم این کلیسا می توان ورودی اصلی آن را نام برد که درب برنزی مزین دارد. نقاشی های سقف این کلیسا را H. L. Mohr نقاشی نموده است. در کنار دیوارهای این کلیسا، بازار اسلو واقع شده است که قدمت آن به سال 1841 برمی شود. اکنون در سراسر این بازار، گالری ها، کافه ها و فروشگاه های اشیای عتیقه خودنمایی می نماید.

پارک تندیس Vigeland

پارک تندیس Vigeland در اسلو، بزرگترین پارک تندیس جهان است. در این پارک، آثار با ارزشی از Gustav Vigeland که شامل 650 تندیس داینامیک برنزی، گرانیتی و آهنی است، وجود دارد. این پارک همواره باز است.

آبدره اسلو

اگر قصد گردش در محیط های باز را دارید، هرگز آبدره اسلو را از دست ندهید. این آبدره شامل مجموعه جزایری بسیار خوش چشم انداز در جنوب شرقی اسلو می شود. بعضی از این جزایر که تنها چند دقیقه تا اسلو فاصله دارند برای شنا عالی هستند، ولی همه آن ها فضایی عالی برای پیک نیک و خوردن ناهار را در اختیار شما قرار خواهند داد. آبدره اسلو مکانی مناسب برای انواع قایق رانی، اردو زدن و یا ماهیگیری است. بازدید از آبدره اسلو تجربه ای آرامش بخش را برای شما به ارمغان خواهد آورد و این فرصت را خواهید داشت تا از تماشای آب های آبی و عمیق این منطقه لذت ببرید.

خانه اپرا اسلو

اینجا خانه اپرای ملی و باله و بعلاوه تئاتر اپرای ملی نروژ است. 1364 صندلی این خانه اپرا با شیب اغراق شده ساختمان رو به آب، به نظر می رسد که هر آن ممکن است به داخل آب بریزند. جنس این بنا از مرمر ایتالیایی و گرانیت سفید می باشد. به علاوه اجراهای متعدد، بازدیدنمایندگان می توانند در یکی از برنامه های جالب عمومی و تورهای پشت صحنه و … هم شرکت نمایند. البته گفتنی است که یکی از قسمت های هیجان انگیز بازدید، قدم زدن روی پشت بام ساختمان خواهد بود.

موزه تاریخ طبیعی و باغ گیاه شناسی

موزه تاریخ طبیعی اسلو از چند بخش تشکیل شده است: موزه زمین شناسی، موزه جانورشناسی و باغ گیاه شناسی. این موزه، بزرگترین مجموعه تاریخ طبیعی در نروژ است. موزه زمین شناسی مجموعه ای از سنگ های معدنی، فلزهای گران بها و شهاب سنگ ها است. بخش دیگری از این موزه را مجموعه شگفت انگیزی از اسکلت دایناسورها و دایورامای پوشش جانوری نروژ تشکیل می دهند. بهتیرن بخش موزه تاریخ طبیعی، باغ گیاه شناسی است که در سال 1814 پایه گذاری شده و 7500 گونه گیاهی مختلف از نروژ و سایر نقاط جهان در آن نگهداری می شود. 1500 نمونه از آنها در باغ زیبای Rock قرار دارند که تعدادی آبشار هم دارد.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2134

به "جاذبه های دیدنی اسلو نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی اسلو نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید