جاذبه های گردشگری جیجو

به گزارش ایران عکس، جیجو یک جزیره آتشفشانی است که پیش از دوران بیشتر فوران های آتشفشانی تشکیل شده است. با شناسایی منظره ها منحصر به فرد آتشفشانی و تنوع زیستی جزیره، کل جزیره در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان جزیره آتشفشانی و دهانه های گدازه جیجو ثبت شده است. کوه بلند هالاسان در مرکز جزیره قرار گرفته و منطقه عظیمی را پوشش داده است ودهانه های آتشفشانی ثانویه و بازالت در سراسر جزیره پخش شده اند که نشان دهنده فعالیت آتشفشانی جیجو در گذشته است.

جاذبه های گردشگری جیجو

در این مقاله به جاذبه های گردشگری جیجو می پذدازیم. این جزیره نه تنها دارای شگفتی های طبیعی است، بلکه بخش گردشگری آن پیشرفته و موزه های متعددی وجود دارد که به یک موضوع خاص، تخصیص یافته است. گستره جزیره به دو منطقه بزرگ جه جوسی در شمال و سئوگ ویپوسی تقسیم شده است و کوه هالاسان در مرکز آن، بنابراین مسافران باید برنامه های سفر خود را از قبل بدانند.

بعلاوه شما می توانید برای بازدید از جاذبه های گردشگری جیجو با خرید تورهای کره جنوبی به این جزیره زیبا سفر کنید.

پارک ملی هالاسان

پارک ملی هالاسان از جاذبه های گردشگری جیجو است که آتشفشان خاموش در مرکز جزیره است که 1950 متر ارتفاع دارد. حدود 360 دهانه آتشفشانی ثانویه در اطراف هالاسان وجود دارند و قله آن در دریاچه بانگ نوک دام که حدود 7/1 کیلومتر ارتفاع دارد، واقع شده است. به دلیل شرایط و عرض جغرافیایی کوهستان از سطح دریا، هالاسان طیف گسترده ای از اقلیم ها از نیمه گرم سیری به نیمه قطبی را تجربه می کند در نتیجه تصویر عمودی در پوشش گیاهی دیده می گردد.

جمعا 7 مسیر در کوهستان وجود دارد. مسیرهای اوری موک و یئونگ سیل برای پیاده روی سبک مناسب می باشند از آنجایی که مسیرهای سئونگ یاناک و گوانیوم سا به کوهنوردان با تجربه توصیه شده است.

در سفر به کره جنوبی بعد از بازدید از این منطقه ها می توانید از جاذبه های گردشگری شهر اینچئون هم تماشا کنید.

مسیر جنگل ساریونی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جیجو جنگل ساریونی است. بیشتر گونه های درختان در مسیر این جنگل با طول 15 متر رشد نموده اند و شامل درختان سرو و بلوط و غیره است. ساریونی به معنای مکانی عرفانی به گویش جیجو است و این جنگل مانند نامش طبیعی و دست نخورده است و هنوز ظاهر اصلی آن حفظ شده است. مسیری که از جاده بی جاریم به مول چات اوریوم به صورت رفت و برگشت می باشد، 2 ساعت طول می کشد و این مسیر به بولگیون اوریوم منتهی می گردد که مجموعا 3 ساعت زمان می گیرد تا به انتها رسد. مسیری که در سراسر آن، جنگل وجود دارد به ساریونی اوریوم منتهی می گردد که در طول تجربه درمان با محیط زیست، جنگل ساریونی افتتاح شده است.

صخره یونگ دو

سنگی شبیه سر اژدها است که در ساحل شمال جه جوسی واقع شده است. ابتدا سنگ یونگ دو از فوران گدازه های آتشفشانی تشکیل شده است، سپس در طول زمان به وسیله باد و امواج، سخت شده است. بعلاوه بر اساس یک افسانه محلی گفته می گردد که یک اژدها وجود داشته و سعی می نموده تا به آسمان ها صعود کند اما پیروز نشده است. این سنگ در نزدیکی فرودگاه بین المللی جیجو واقع شده است که به آسانی می توان به آن دسترسی داشت.

در همان نزدیکی بازدیدکنندگان می توانند منطقه ای مملو از کافه ها، بارها و رستوران ها را پیدا کنند که در طول جاده ساحلی حدود 10 دقیقه پیاده روی دارد. بیشتر بانوان غواص در اطراف این منطقه کار می کنند و بعلاوه رستوران های خود را اداره می کنند. جاده ساحلی از یانگ دوام به شهر کوچک اوول یوپ منتهی می گردد که مکان مورد علاقه محلی ها است.

پارک سازگار با محیط زیست

این پارک به همراه لوکوموتیوهای بخار که در قرن هجدهم بازسازی شده اند، شناخته می گردد و از جاذبه های گردشگری جیجو است. اروپایی ها سفر در پارک جنگلی بزرگ گات جاوال را طراحی نموده اند. در طول مسیر بازدیدکنندگان می توانند در هر ایستگاه پیاده شوند و موضوع منحصر بفرد منطقه را کشف کنند و سپس در ایستگاه بعدی سوار شوند . این پارک تفریحی مملو از جاذبه های چشم نواز است که در مقابل چشم انداز ها طبیعی از قبیل پل اکو قرار دارند که از دریاچه، روستای آسیاب بادی و کافه معلق می گذرد.

در سفر به کره جنوبی می توانید تجربه بازدید از 30 جاذبه گردشگری سئول را نیز داشته باشید.

غار مان جان گول

این غار یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جیجو و طولانی ترین غار گدازه ای، به طول 4/7 کیلومتر است. 5/2 میلیون سال پیش وقتی دهانه آتشفشان کوه هالاسان فوران نمود و به سوی ساحل جریان یافت این غار تشکیل شد. داخل غار مملو از استالاکتیت های منحصر به فرد و خارق العاده است که مانند قندیل های یخ از بالای غار آویخته شده اند، ستون ها از جریان گدازه های آتشفشانی تشکیل شده اند و سنگ لاک پشت که به شکل نقشه جزیره ججو می باشد. در طول سال درجه حرارت از 11 تا 21 درجه سلسیوس است. بنابراین پوشیدن لباس گرم حتی در تابستان مناسب است.

زمین پر پیچ و خم

موضوع این پارک تفریحی پر پیچ و خم از سامدا برگرفته شده است یا سه فراوانی جیجو: سنگ ها، باد و بانوان. راه پر پیچ و خم این پارک که دارای26/2 کیلومتر راه سنگی است از بازالت ساخته شده است و نماد جزیره جیجو است و در نوع خود بلندترین پارک دنیا است. سایر ویژگی ها از جمله سنگ کاری اسطوره آفرینش جزیره، موزه پر پیچ و خم، فضای داخلی پر پیچ وخم، فیلم سه بعدی و…. را در برمی گیرد. این سرزمین پر پیچ و خم در سریال تلویزیونی کره ای به نام مرد در حال دویدن شناخته شده است و از جاذبه های گردشگری جیجو بشمار می رود.

جنگل بی جاریم

این جنگل نیز یکی از جاذبه های گردشگری جیجو است که شامل بیش از 2008 درخت جوز است. حدودا بین 500 تا 800 سال قدمت دارند و بزرگترین جنگل دنیا است که شامل این گونه درخت است. قدیمی ترین درخت پدربزگ نامیده شده است و 820 سال عمر، 14 متر ارتقاع و 6 متر عرض دارد. دو مسیر پیاده روی وجود دارد که اولین مسیر 40 دقیقه و دومین مسیر 20: 1 دقیقه طول می کشد. حتی در زمستان، این درختان شاخ و برگ خود را از دست نمی دهند که موجب چشم انداز جنگل سبز و با شکوه در تمام سال می گردد.

جزیره ئودو

یک جزیره در شرق جیجو واقع شده است، گفته می گرددکه شبیه یک گاو نر دراز کشیده است. این جزیره دارای شرایط جغرافیایی منحصر به فردی است. زیرا گدازه های آتشفشانی پس از فوران آتشفشان از کل جزیره عبور نموده است. این جزیره نیز برای سئوبین باک سا مشهور است.

ساحلی پوشیده از شن های سفید است. بازدیدکنندگان می توانند به وسیله کشتی از بندر سئونگسان پوهانگ، راهی جزیره شوند و جزیره را با دوچرخه یا قطار با چشم انداز باور نکردنی سیاحت کنند. جزیره ئودو یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری جیجو محسوب می گردد.

دسترسی به اطراف جزیره جیجو

متاسفانه دسترسی به جزیره، صرفا با وسیله حمل و نقل عمومی آسان نیست. برترین راه، اجاره نمودن یک ماشـین، یادگیری مسیرهای اتوبوس یا کابین های سواری به منظور صرفه جویی در زمان تا حد ممکن است.

خودرو اجاره ای

مسافران با مجوزهای بین المللی رانندگی می توانند از باجه های اختصاصی فرودگاه بین المللی جیجو درخواست اجاره خودرو کنند. خودروها با دستگاه های GPS با زبان انگلیسی در دسترس می باشند اما باید جداگانه درخواست شوند. اگر چه جاده های جزیره جیجو همیشه در منطقه آرام تر جزیره قرار داشته اند ولی به آن ها توصیه می گردد که همیشه بیمه شوند.

در سفر به کره جنوبی می توانید از مکان های جالب و تماشای بوسان تماشا نمایید.

اتوبوس

امکان دارد مسافران به وسیله انتهاه های اتوبوس های بین شهری جیجو و سئوگ ویپو به کلیه جاذبه های گردشگری این جزیره دسترسی یابند. مرکز اطلاعات گردشگری فرودگاه بین المللی جیجو، M-Pass که کارت هوشمند حمل و نقل است را به فروش می رساند که می توان 20 بار در روز بدون توجه به فواصل طی شده آن را مصرف نمود. علاوه براین، دسترسی به حومه هایی که به وسیله اتوبوس های عادی مشکل است به وسیله اتوبوس تور شهر جیجو انجام می گردد.

تاکسی

در طول روز، معمولا تاکسی ها با هزینه حدود 100.000 وان برای جاذبه های گردشگری جیجو در دسترس هستند، ولی مسافران باید هزینه وعده غذایی راننده را جداگانه پرداخت کنند.

منبع: https://english.visitkorea.or.kr/svc/contents/infoHtmlView.do?vcontsId=136644

منبع: ژیوار
انتشار: 3 آبان 1402 بروزرسانی: 3 آبان 1402 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2297

به "جاذبه های گردشگری جیجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری جیجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید