جاذبه های گردشگری دهلی نو ، شهری زیبا در بطن آسیا

به گزارش ایران عکس، برای بسیاری از گردشگرانی که به آسیا و کشورهای این منطقه علاقه دارند، کشور هندوستان مقصدی ایده آل تلقی می گردد. یکی از شهرها و کلانشهرهای این منطقه دیدنی دهلی نو است. در مطلب جاهای دیدنی دهلی نو به معرفی زیبایی های این شهر می پردازیم. با ما همراه باشید که سفری به یاد ماندنی به جاذبه های گردشگری دهلی نو در پیش داریم. همچنین لازم هست بدانید که گردشگران بسیاری هر ساله به شوق تماشای دیدنی های دهلی نو به این منطقه از دنیا قدم می گذارند، پس آن ها را دست کم نگیرید.

جاذبه های گردشگری دهلی نو ، شهری زیبا در بطن آسیا

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

معرفی

در قسمت شمالی هند، دومین کلانشهر یعنی دهلی نو واقع شده است. دهلی نو را می توان جز قدیمی ترین شهرهای جهان دانست که متعلق به 5 هزار سال پیش است. در کنار دهلی نو، بنارس و دمشق نیز شهرهای بسیار قدیمی کره زمین هستند. به دلیل قدمت زیاد این شهر، جاذبه های گردشگری تاریخی در آن بسیار بوده و سالانه گردشگران بسیاری بدان سفر می نمایند. در ادامه به معرفی بعضی از جاذبه های گردشگری دهلی نو می پردازیم.

دروازه هند

یکی از جاهای دیدنی دهلی نو، دروازه هند است. این دروازه بزرگ و اطراف آن، مکانی برای تفریح و پیک نیک افراد بومی و گردشگران به حساب می آید. برای بازدید از این دروازه، همه روزه می توان مراجعه کرد.

قلعه سرخ

زمانی مغول ها بر حد تسلط داشتند و از آن موقع بناهای یادگاری بسیاری وجود دارند. یکی از این بناهای تاریخی و باارزش، قلعه سرخ است. این قلعه در سال 1638 میلادی توسط مغول ها ساخته شد تا از نفوذ سیک ها و انگلیسی ها جلوگیری نمایند، اما با این حال آن ها وارد قلعه شدند و بر آن تسلط پیدا کردند. دیوارهای این قلعه به طول 2 کیلومتر کشیده شده و شب ها اگر به این قلعه بیایید، می بینید که چراغ هایی را در آن روشن نموده اند و افراد بسیاری در آن حضور دارند. حضور در چنین مکانی شما را به گذشته می برد و با تاریخ هند بیشتر آشنا می شوید.

منار قطب

یکی از دیدنی های دهلی نو که به ثبت یونسکو رسیده، منار بسیار مرتفعی (به طول 7 متر) به نام منار قطب است. در پایین این منار مسجدی وجود دارد که بر اساس تحقیقات، این مسجد اولین مسجد ساخته شده در کل کشور هند است. گفته می گردد، اگر پشت به این مناره بایستید و دست های خود را دور آن حلقه کنید، به هفت آرزوی خود می رسید. برای بازدید از این منار، باید همه روزه بین ساعات 7 صبح تا 17 مراجعه کنید.

موزه ملی

افرادی که هوادار تاریخ و هنر هستند، حتما به موزه ملی واقع در شهر دهلی بروند. در این موزه می توان آثار و اشیای مختلفی از دوران ماقبل تاریخ و بعد از آن را مشاهده کرد. به طور کلی این موزه مکان مناسبی برای شناخت بیشتر هند، فرهنگ و مردم آن است. از جمله آثار و اشیای به نمایش گذاشته شده در این موزه می توان به مجسمه، نقاشی، لباس، اسلحه اشاره نمود. در کل کشور هندوستان، بزرگترین موزه همین موزه ملی واقع در دهلی است. این موزه در نزدیکی دروازه هند واقع شده است و حدودا با 10 دقیقه پیاده روی به آن می رسید.

مقبره گاندی

گاندی رهبر بزرگ هندوستان در سال 1948، 30 ام ژانویه ترور شد. آرامگاه او در خانه ای است که روزهای آخر عمر خود را در آنجا زندگی کرد. اتاق او امروزه به همان شکلی که در آن موقع بوده، چیده شده است. برای بازدید از آرامگاه گاندی باید بین ساعات 6 صبح تا 18 مراجعه کنید.

آرامگاه همایون

همسر همایون، بگا بیگم بعد از مرگ همایون دستور ساخت آرامگاهی را می دهد که در باغ واقع شده است. چنین نوع آرامگاهی که در یک باغ قرار گرفته، برای اولین بار در هند ساخته شده بود. این آرامگاه امروزه به ثبت جهانی یونسکو رسیده و چندین نفر از پادشاهان مغول نیز در این باغ دفن شده اند. این باغ شکل مربع دارد در سرتاسر آن آبی جاری است. برای بازدید از آرامگاه همایون باید بین ساعات 6 صبح تا 18 مراجعه کنید.

معبد نیلوفر آبی

یکی از دیدنی های دهلی نو، معبد نیلوفر آبی یا لوتوس تمپل است. این معبد، فرهنگی مشترکی از اسلام، بودا و جین را نشان می دهد. این بنا از سنگ مرمر ساخته شده و دارای شکوه جلال بسیاری است که هر فردی را به خود جذب می نماید. برای بازدید از این بنا توجه داشته باشید که همه روزه می توانید مراجعه کنید.

معابد Swaminarayan Akshardham

یکی از جاهای دیدنی دهلی نو، مجموعه معابد Swaminarayan Akshardham است. این معابد دارای معماری بسیار زیبا و با شکوهی هستند. با حضور در این معابد، آرامشی را در کنار جمعیت احساس خواهید کرد. برای بازدید از این معابد باید بین ساعات 9 صبح تا 18 مراجعه کنید.

باغ های لودی

اگر هم می خواهید در مکانی آرام باشید، باغ های لودی مکان بسیار مناسبی است. مساحت کلی این باغ ها 90 هکتار بوده که در آن چندین بنای تاریخی و باقی مانده هایی از بناهای گذشته وجود دارد. این باغ ها شباهت بسیار زیادی به سنترال پارک نیویورک دارند. برای بازدید از این مکان هر ساعتی از روز می توانید مراجعه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 378

به "جاذبه های گردشگری دهلی نو ، شهری زیبا در بطن آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری دهلی نو ، شهری زیبا در بطن آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید