جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد در قم برگزار می گردد

به گزارش ایران عکس، دومین جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد بهمن ماه سال جاری در قم برگزار خواهد شد.

جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد در قم برگزار می گردد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از قم، ابوالقاسم مقیمی،مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به اهمیت تقویت هنر ارزشی و هنرمندان مسجدی گفت: دومین جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد طی بهمن ماه سال جاری در قم برگزار خواهد شد.

او اضافه نمود: سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم دومین جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد را با هدف رشد و اعتلای هنرمندان مسجدی و فراوری آثار ارزشی با همکاری حوزه هنری استان و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد قم برگزار می نماید.

مقیمی شرایط شرکت و انتخاب آثار و بازبینی آثار ارسالی به جشنواره را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: تمامی فراوریات گروه های تئاتر مسجد، پایگاه و کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور که در سال های 99 و سال جاری فراوری شده باشند امکان حضور در مرحله بازیابی جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد را خواهند داشت.

به گفته او در این دوره از جشنواره مرحله ارسال متن و بازخوانی متون وجود ندارد و گروه های نمایشی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر استان باید اطلاعات درخواستی از طرف جشنواره را از طریق فرم ثبت نام تکمیل نموده و تحویل معاونت فرهنگی ستاد کانون های مساجد بدهند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم افزود: برای گروه های نمایشی مساجد محدودیتی از لحاظ تعداد آثار نمایشی برای شرکت در جشنواره وجود ندارد و تمامی آثار ارسالی از طرف گروه های نمایشی مساجد از سوی کارشناسان هنر های نمایشی حوزه هنری مورد بازبینی قرار گرفته و به جشنواره معرفی می شوند؛گروه های نمایشی مساجد در هر مرحله و بعلاوه برای حضور بهتر و قوی تر در جشنواره می توانند در صورت احتیاج از هدایت و مشاوره برخوردار شوند.

او مقررات شرکت در جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد را مورد توجه قرار داد و گفت: نمایش ها باید از لحاظ زمان و مکان قابل اجرا در مساجد باشند، اعضای گروه های اجرایی باید از بین نوجوانان و جوانانی که در همان مسجد فعالیت داشته اند انتخاب شوند و مدت زمان نمایش باید دست کم 15 دقیقه و حداکثر 25 دقیقه باشد.

به گفته مقیمی، به نمایش برگزیده جشنواره پنج میلیون ریال، به نمایش برگزیده دوم چهار میلیون ریال و برگزیده سوم 3 میلیون ریال اهدا خواهد شد و به هر گروه نمایشی داوطلب جهت شرکت در جشنواره یاری هزینه ای در نظر گرفته شده و به گروه های نمایشی راه یافته به جشنواره 300 هزار تومان هدیه نقدی تعلق خواهد گرفت بعلاوه به گروه های منتخب تماشاگران بر مبنای نظرسنجی روزانه جایزه مردمی اهدا خواهد شد و به تمامی اعضای گروه های نمایشی گواهی شرکت در جشنواره تقدیم می گردد و آثار راه یافته به بخش نهایی جشنواره جهت اجرا در مساجد استان مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

او در انتها گفت: آخرین مهلت ثبت نام گروه های نمایشی تا 20 آذرماه ادامه دارد و بازبینی آثار هم طی روز های اول و دوم دی ماه انجام می گردد، بعلاوه اعلام نتایج بازبینی آثار 4 دی ماه سال جاری انجام و جشنواره هم روز های 7 و 8 دی ماه برگزار می گردد.

لازم به ذکر است علاقه مندان می توانند آثار خود را به نشانی قم خیابان ساحلی بعد از فرمانداری، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ارسال یا با شماره تلفن دبیرخانه 02537838563 تماس بگیرند.

ش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1835

به "جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد در قم برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد در قم برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید