حذف داروهای پرمصرف کرونا با استفاده از روش تخریب نوری

به گزارش ایران عکس، خبرنگاران/یزد با توجه به این که تجمع داروها در محیط زیست خصوصاً در بدنه آبی می تواند باعث بروز مشکلاتی از جمله مقاومت بدن انسان به داروها و جهش انواع میکروب ها گردد، لذا آنالیز حذف داروهای پرمصرف کووید-19 با استفاده از خاصیت فتوکاتالیستی اکسید تیتانیوم و اکسید بتا بیسموت در دانشگاه اردکان صورت گرفت.

حذف داروهای پرمصرف کرونا با استفاده از روش تخریب نوری

فاطمه کارگر دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم و مهندسی محیط زیست دانشگاه اردکان طی پژوهشی، حذف داروهای پرمصرف کووید 19 با استفاده از خاصیت فتوکاتالیستی اکسید تیتانیوم و اکسید بتا بیسموت را آنالیز کرد.

دکتر اکرم بمانی خرانق عضو هیأت علمی گروه علوم و مهندسی محیط زیست دانشگاه اردکان و استاد راهنمای این خاتمه نامه با اسم آنالیز خاصیت تخریب نوری داروهای پر مصرف برای درمان کووید-19 از جمله هیدروکسی کلرکین سولفات با استفاده از نانوکامپوزیت TiO2-β-Bi2O3، بیان نمود: استفاده از مواد فتوکاتالیستی با توجه به پایداری بالا و سازگاری زیاد با محیط زیست، ارزان است.

وی اظهار داشت: این پژوهش با هدف آنالیز خاصیت فتوکاتالیستی نانوکامپوزیت TiO2-β-Bi2O3 به وسیله نور خورشید و لامپ UV، درون راکتور ناپیوسته انجام شد.

به گفته دکتر بمانی، با توجه به نتایج حاصل از این پژوهش می توان بیان نمود که نانوکامپوزیت مورد نظر با توجه به راندمان بالای تخریب و پایداری قابل توجهی که در استفاده مجدد دارد، می تواند به اسم روشی قابل اعتماد و مؤثر در حذف آلاینده های دارویی از منابع آبی به حساب آید.

لازم به ذکر است؛ نتایج حاصل از این پژوهش با اسم Synthesis of modified beta bismuth oxide by titanium oxide and highly efficient solar photocatalytic properties on hydroxychloroquine degradation and pathways در مجله معتبر Journal of Photochemistry & Photobiology A: Chemistry با ضریب تأثیر 4/291 به چاپ رسیده است.

بعلاوه از این خاتمه نامه مقاله دیگری هم تحت اسم مروی بر فناوری های مختلف برای حذف آنتی بیوتیک ها از محیط های آبی با تأکید بر فناوری های نو در مجله پژوهش در بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد پذیرش قرار گرفته است.

مشاوره این خاتمه نامه را دکتر محمدحسین صیادی و دکتر نجمه احمدپور بر عهده داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1804

به "حذف داروهای پرمصرف کرونا با استفاده از روش تخریب نوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف داروهای پرمصرف کرونا با استفاده از روش تخریب نوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید