خبرنگاران خانواده ها به تغذیه روزه اولی ها توجه کنند

به گزارش ایران عکس، کرج -خبرنگاران- پزشک تغذیه البرزی گفت: خانواده ها به تغذیه فرزندانشان که برای نخستین بار به عرصه فریضه روزه داری ورود کرده اند، توجه ویژه کنند.

خبرنگاران خانواده ها به تغذیه روزه اولی ها توجه کنند

دکتر محمد رضا اسپرورین روز شنبه درگفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: روزه اولی ها در وعده سحری غذاهای مقوی مانند تخم مرغ و خرما مصرف کنند تا طی روز احساس گرسنگی نکنند.

وی بیان داشت: لازم است نوجوانان در سحری میوه های آبدارمانند هندوانه و سبزیجات ازجمله کاهو مصرف کنند تا طی روز دچار تشنگی نشوند.

روزه اولی ها هنگام خوردن سالاد کاهو از سس استفاده نکنند زیرا سبب تشنگی آنان خواهد شد.

وی به نوجوانان روزه دار به خصوص روزه اولی ها توصیه کرد که بین وعدهای افطار تا سحر به تدریج، آب به مقدار کافی بنوشند وسعی نکنند آب فراوانی را در سحر استفاده کنند.

دکتراسپرورین شرح داد: این افراد می توانند بخشی از مایعات مورد نیاز را از طریق آب میوه ها که املاح و ویتامین مناسب دارند، تامین کنند.

وی اضافه کرد: والدین خواب فرزندان به خصوص روزه اولی ها را طوری تنظیم کنند تا سحری بیدار شوند وهمچنین وقت کافی برای صرف این وعده غذایی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه غذا خوردن سریع و با عجله، سبب اختلال در سیستم گوارشی می شود، گقت: روزه داران با فرصت کافی و با آرامش سحری را میل کنند.

این پزشک البرزی اضافه کرد: روزه اولی ها درحال رشد هستند و باید وعده های سحری، افطار و قبل از خواب را صرف کنند.

روزه داران باید در افطار و سحر از تمام گروه های غذایی مانند لبنیات، میوه ها و سبزی، نان ها وغلات سبوسدار، گوشت ها وپروتئین ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بچه ها به ویژه دخترانی که برای نخستین بارماه رمضان امسال را روزه می گیرند،یادآورشد: دختران نیاز به تغذیه مناسب دارند که باید برای آنان فراهم شود.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از احساس تشنگی، غذاهای سرخ شده را از وعدۀ سحری حذف واز حبوبات مختلف استفاده کنند تا پروتئین مورد نیاز بدن روزه اولی ها فراهم شود.

استان البرز 500 هزار دانش آموز دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 995

به "خبرنگاران خانواده ها به تغذیه روزه اولی ها توجه کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خانواده ها به تغذیه روزه اولی ها توجه کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید