خروج یونان از منطقه یورو آسیب های کمتری دارد

به گزارش ایران عکس، خبرنگاران: حزب لیبرال دموکرات آلمان با بسته نجات سوم و ادامه کمکهای اقتصادی به یونان مخالفت نموده و خواهان خروج منظم و برنامه ریزی شده این کشور از منطقه یورو شد.

خروج یونان از منطقه یورو آسیب های کمتری دارد

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از لایزیتسر روندشای، کریستین لیندنر، رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان بسته نجات سوم درخواستی به یونان در چارچوب چتر نجات یورو را رد کرد.

وی درباره ارائه یاریهای اقتصادی جدید به یونان هشدار داد و توضیح داد که خروج یونان از منطقه یورو آسیب های کمتری دارد. یاریهای صندوق ثبات اروپا نباید به یونان ارائه گردد زمانی که تمامیت منطقه یورو در معرض خطر است.

لیندنر که در مصاحبه با خبرگزاری آلمان سخن می گفت همچنین توضیح داد که آلمان و منطقه یورو نمی توانند از یونان درخواست پایبندی به قوانین اروپایی را داشته باشند اما خودشان با اعلام آمادگی غلط برای یاری به یونان این قوانین را نقض نمایند.

وی خواهان خروج برنامه ریزی شده و منظم یونان از منطقه یورو و همچنین تشکیل یک نشست ویژه مجلسی در آلمان در این باره شده گفت: وزیر دارایی و صدراعظم آلمان بدون موافقت مجلس اجازه ندارند هیچ گونه مذاکراتی درباره یک بسته نجات سوم به یونان را در پیش گیرند. از این نشست ویژه باید بعد از نه یونانی ها به سیاست های ریاضتی در همه پرسی، یک بله واضح به پایداری و ثبات اروپایی ارسال گردد. ثبات و پایداری به وسیله اعتبار و اجرای قوانین به دست می آید نه با یاریهای سخاوتمندانه.

حزب لیبرال دموکرات آلمان همچنین درباره اعتبار لیست اصلاحی جدید یونان ابراز شک و تردید کرد.

دولت یونان پنج شنبه شب لیستی از پیشنهادات اصلاحی و ریاضتی خود را به بروکسل ارائه داد. وام دهندگان بین المللی متشکل از صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اروپا و کمیسیون اروپایی در حال آنالیز و ارزیابی این پیشنهادات هستند.

طبق قرار شنبه وزرای دارایی منطقه یورو نیز این لیست را مورد ارزیابی قرار می دهند و یکشنبه سران کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل گرد هم می آیند تا درباره چگونگی موضع گیری در قبال یونان مشاوره نمایند.

بانک های یونان به دلیل بحران اقتصادی اخیر بیش از یک هفته است که تعطیل شده اند و برداشت پول نقد در این کشور به شدت کاهش یافته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 966

به "خروج یونان از منطقه یورو آسیب های کمتری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج یونان از منطقه یورو آسیب های کمتری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید