دولت استرالیا نیروهای ذخیره ارتش و سومین ناو جنگی را برای حمایت از آتش نشانان به کار می گیرد

به گزارش ایران عکس، دولت استرالیا روز شنبه 14 دی خاطرنشان کرد که تا 3000 نفر از نیروهای ذخیره ارتش برای یاری جوامع درگیر آتش سوزی های جنگلی در حال گسترش را به کار می گیرد و سومین ناو جنگی این کشور برای تخلیله شهرهای ساحلی آماده شده است.

دولت استرالیا نیروهای ذخیره ارتش و سومین ناو جنگی را برای حمایت از آتش نشانان به کار می گیرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط بورسیه تحصیلی نیوزیلند هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز این برای نخستین بار است که در استرالیا احضار اجباری نیروهای ذخیره انجام می گردد و شدت شرایط اضطراری را در این کشور نشان می دهد. این نیروها به رساندن ملزومات به جوامع جدا افتاده، تخلیه مردم در زمان احتیاج و بازگشایی جاده ها و ایجاد خطوط آتش بر یاری خواهند رساند.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا روز شنبه گفت: شدت و گستردگی آتش سوزی در حدی است که منابع میدانی برای مقابله با آن زیر فشار قرار گرفته و جوامعی وجود دارند که به یاری بیشتر احتیاج دارند.

به گفته موریسون، کنترل آتش سوزی های جنگلی به عهده دولت های ایالتی و سازمان های آتش نشانی است، اما گستردگی بی سابقه این فصل آتش سوزی پاسخی ملی را ضروری نموده است.

او اضافه کرد پایگاه های نیروی دفاعی به عنوان محل های اسکان موقت استفاده خواهند شد و بالگردها و هواپیماهای نظامی برای حمایت لجستیکی و تخلیله مردم به کار خواهند رفت و 20 میلیون دلار استرالیا (14 میلیون دلار آمریکا) برای خرید دست کم چهار هواپیمای آتش نشان برای مقابله با بحران آتش سوزی جنگلی اختصاص داده شده است.

به گفته موریسون، ناو اچ ام ای اس آدلاید، بزرگترین کشتی آبی -خاکی نیروی دریای استرالیا از روز شنبه از شهر سدنی برای حمایت از تخلیه جمعیت های ساحلی در نزدیکی مرز ایالت نیو ساوث ویلز و ویکتوریا اعزام خواهد شد.

او گفت: ناو آدلاید کاملا برای نجات مردم مصیبت دیده و یاری های انسان دوستانیه مجهز است، می تواند بالگردها را به کار گیرد و دارای 400 خدمه شامل کارکنان پزشکی است و نیز 300 تن تجهیزات یاری اضطراری است.

به گفه نخست وزیر استرالیا، آتش سوزی هیا جنگلی گسترده از ماه سپتامبر (شهریور) تا کنون باعث مرگ 23 نفر شده است. بیش از 5 میلیون هکتار زمین در جریان این آتش سوزی ها سوخته اند.

  • کوشش گسترده برای مهار آتش سوزی های استرالیا

  • آتش سوزی جنگلی در استرالیا 40 خانه را تخریب کرد

  • عکس روز: آسمان سرخ استرالیا

  • عکس روز | آبی بر آتش استرالیا

  • عکس روز | آتش نشان و کوالا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 698

به "دولت استرالیا نیروهای ذخیره ارتش و سومین ناو جنگی را برای حمایت از آتش نشانان به کار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت استرالیا نیروهای ذخیره ارتش و سومین ناو جنگی را برای حمایت از آتش نشانان به کار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید