ابرانسان های مقاوم در برابر کرونا، مروری بر روزنامه های دنیا

به گزارش ایران عکس، پیشروی نیروهای تیگره در اتیوپی، تظاهرات در سودان، همایش جی 20 و کاپ 26 از جمله عناوین روزنامه های امروز هستند.

ابرانسان های مقاوم در برابر کرونا، مروری بر روزنامه های دنیا

به گزارش خبرنگاران، آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیوـ در توضیح مهمترین اخبار روزنامه های یکشنبه ـ 9 آبان ماه ـ آورده است:

جنگجویان تیگره

ژون آفریک نوشت: نیروهای تیگره شهر سوق الجیشی در منطقه احمره را تسخیر کردند. دورترین شهر در جنوب تیگره، که تا به امروز به آن دست یافتند. نیروهای تیگره، این شهر را در اتیوپی، به تصرف خود درآوردند. جنگجویانی در قالب یک جبهه به نام آزادی بخش خلق تیگره.

تظاهرات در سودان

این روزنامه بعلاوه نوشت: در سودان، پشتیبانان دموکراسی و آزادی، در خارطوم، به تظاهرات خیابانی پیوستند. در این تظاهرات، دو تن کشته شدند. تظاهرنمایندگان، در برابر بنای مجلس، به خیابان ها آمدند.

و این که، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس پیش از همایش کاپ 26 امروز، گفته است شکست کاپ 26 می تواند سبب انبوه مهاجرت ها و کمبود آذوقه در دنیا باشد.

شلختگی و ناشیگری

له رپوبلیکا در ایتالیا نوشت: جو بایدن رو در رو با امانوئل مکرون در حاشیه همایش جی بیست گفت آمریکا در عقد قرارداد همراه با انگلیس و استرالیا برای ساخت زیر دریایی های اتمی ناشیگری کرد، پیش از آن فرانسه و استرالیا چنین پیمانی داشتند. نخستین ملاقات رو در رو و حضوری رهبران کشورهای گروه بیست، پس از همه گیری ویروس کووید 19 در رم سر گرفت.

شی چین پینگ رهبر چین و ولادیمر پوتین، در فضای مجازی به ملاقات دیگر رهبران در همایش رفتند. کشور آن ها هر یک در حدی درگیر کرونا است.

له رپوبلیکا روزنامه ایتالیایی، همایش جی بیست را همایش طفره رفتن از وعده ها و به پشت گوش انداختن ها خوانده است.

پیمان های مبهم

روزنامه دی ولت در آلمان نوشت:

همایش پیمان های مبهم و سردرگم.

جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا، از دموکراسی درک همدیگر گفت و از هراس ها و عدم توافق در موضوع تغییرات اقلیمی. توافقی که همتای پیشین اش، ترامپ، آن را به سخره گرفته و به باد سپرد.

جدای از ولادیمر پوتین و شی چین پینگ، رهبران ژاپن و مکزیک هم به رم نیامدند. اقتصاد و بهداشت دنیای موضوع نشست آغازین بود. و آن گاه نوبت بازار خرید بانوان رهبران کشورها و ملاقاتهای در حاشیه بود. تا امروز، که همه شال و کلاه نمایند برای همایش کاپ 26 در گلاسکو در جزیره.

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:

سوپرمن ها در برابر کرونا

روزنامه ایتالیایی له رپوبلیکا می نویسد: ابر انسان ها، سوپرمن هایی هستند، که در برابر ویروس کرونا مقاوم اند و هرگز به آن مبتلا نمی شوند. علل ژنتیکی و سیستم دفاعی بدن، سبب مقاومت آن ها در برابر ویروس کووید 19 می گردد. پژوهش تازه هنوز هیچ علت علمی برای این مقاومت نشان نداده است. پزشک ایتالیایی بیماری های عفونتی، در سن متئو می گوید. دانشگاه ملبورن و آموزشگاه و مرکز پژوهش در یونان درباره این پدیده و یافتن علل بیمار نشدن این ابر انسان ها در برابر ویروس کووید19 در حال پژوهش اند.

در حال پژوهش اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1897

به "ابرانسان های مقاوم در برابر کرونا، مروری بر روزنامه های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابرانسان های مقاوم در برابر کرونا، مروری بر روزنامه های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید