دیدار رهبران چین و ژاپن با هدف انتها دادن به تنش بین دو کشور

به گزارش ایران عکس، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه پس از گفت وگو با شی جین پینگ رییس جمهوری چین، این دیدار را اولین گام در راستا بهبود روابط دو کشور باهدف سرانجام دادن به تنش های جاری توصیف کرد.

دیدار رهبران چین و ژاپن با هدف انتها دادن به تنش بین دو کشور

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از توکیو، آبه پس از این ملاقات که در حاشیه نشست اپک در پکن، پایتخت چین صورت گرفت؛ به خبرنگاران گفت: این اولین گام برای بهبود روابط بین دو کشور است که برمبنای منافع مشترک استراتژیک صورت می گیرد.

براساس این گزارش، این اولین دیدار رو در روی این دو مقام از زمان روی کارآمدن آنان طی دو سال گذشته است که پس از یک دوره خصومت شدید بین دو کشور برسر مناقشه ارضی و اعتراض ها به اقدام مقامات ژاپنی برای بازدید از معبد یاسوکانی که چینی ها آن را نماد جنایتکاران جنگی جنگ جهانی دوم تلقی می نمایند، اجرا شده است.

روابط چین و ژاپن در سال 2012 میلادی و زمانی روبه تیرگی نهاد که توکیو بخش هایی از جزایر غیرمسکونی سنکاکو واقع در دریای چین شرقی را ملی اظهار داشت.

این اقدام ژاپن، خشم چین را که ادعای مالکیت بر این جزایر را که به زبان چینی دیائویو خوانده می گردد، برانگیخت بطوریکه از آن موقع ، تنش بین دو کشور شدت گرفت.

رهبران چین و ژاپن درباره جزایر مورد اختلاف گفت وگو نکردند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن ، یک مقام ژاپنی ، پس از دیدار 30 دقیقه ای سران دو کشور ژاپن و چین اظهار داشت که جزایر مورد اختلاف بین چین و ژاپن در نشست سران دو کشور در پکن به طور تعیین مورد گفت و گو نبود.

این درحالیست که آبه به رسانه های ژاپنی گفت که در ارتباط با ایجاد یک خط تماس قرمز به منظور اجتناب ار درگیری های دریایی با رهبر چین گفت و گو نموده است.

وی گفت: فکر می کنم در ایجاد چنین خطی ما گام های تعیینی خواهیم برداشت.

خبرگزاری رسمی چین نیز اظهار داشت که ظرف دو سال گذشته دشواری های شدیدی در مناسبات دو کشور بروز نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 418

به "دیدار رهبران چین و ژاپن با هدف انتها دادن به تنش بین دو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار رهبران چین و ژاپن با هدف انتها دادن به تنش بین دو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید