حقایقی جالب در خصوص جنگ جهانی دوم که احتمالا نمی دانستید ، بخش اول

به گزارش ایران عکس، حقایق جنگ دنیای دوم

بی ثباتی که در جنگ دنیای اول به وجود آمد، پیش زمینه را برای شروع جنگ دنیای دوم شروع کرد که دودهه بعد به وقوع پیوست که بسیار ویرانگرتر از جنگ دنیای اول به شمار می رفت. آدولف هیتلر و حزب ناسیونال سوسیالیست او، با توجه به افزایش قدرت در یک کشور با اقتصاد و سیاست ناپایدار توانستند ملت آلمان را مجبور کنند تا معاهده هایی را با ایتالیا و ژاپن به امضا رسانند. تهاجم هیتلر به لهستان باعث شد تا در سپتامبر 1939 انگلیس و فرانسه با آلمان اعلام جنگ کنند. طی شش سال پس از ان جنگ باعث شد تا زمین ها و اموال بیشتری در سراسر دنیا حاصل گردد. از جمله حقایق جنگ دنیای دوم که برای جامعه انسانی بسیار تلخ می باشد، کشته شدن بین 45 تا 60 میلیون نفر در این هیاهوی پر سر و صدای دنیای بوده است. با خبرنگاران همراه شوید تا در خصوص حقایق جنگ دنیای دوم که احتمالا نمی دانستید بیشتر بدانید.

حقایقی جالب در خصوص جنگ جهانی دوم که احتمالا نمی دانستید ، بخش اول

حقایق جنگ دنیای دوم در مورد تلفات و کشته ها

  1. کشوری که بیشترین تلفات را در جنگ دنیای دوم داشت روسیه با بیش از 21 میلیون نفر بود.
  2. به ازای هر پنج سرباز آلمانی که در جنگ دنیای دوم کشته شدند، چهار نفر از آن ها در جبهه شرقی بوده اند.
  3. برآورد شده است که در طول هولوکاست 1.5 میلیون کودک کشته شده که در حدود 1.2 میلیون از آن ها یهودی و مابقی کولی بوده اند.
  4. هشتاد درصد مردان شوروی که در سال 1923 متولد شدند در طول جنگ دنیای دوم زنده نماندند.
  5. بین سال های 1939 تا 1945 جبهه متحدین 3.4 میلیون تن بمب را رها کردند که به طور متوسط به 27700 تن بمب در ماه می رسد.

حقایق جنگ دنیای دوم در مورد اردوگاه ها و جنایات جنگی

  1. شوروی و ارتش سرخ به چندین جنایت جنگی متهم شدند که از جمله آن ها نسل کشی و تجوز به بیش از 2 میلیون زن آلمانی در سنین 13 تا 70 سال توسط ارتش سرخ شوروی بوده است.
  2. حتی پس از اینکه متفقین وارد شدند، بسیاری از زندانیان کار اجباری فراتر از یاری نیاز داشتند. برای مثال در برگن بلسن (Bergen-Belsen) تعداد 13 هزار زندانی پس از آزادی جان خود را از دست دادند. همچنین حدود 2500 نفر از 33 هزار بازمانده داچاو (Dachau) حدود شش هفته پس از آزادی کشته شدند.
  3. اکثر مورخان بر این عقیده هستند که جنگ دنیای دوم در یک سپتامبر و زمانی که آلمان به لهستان حمله کرد شروع شد. بعضی دیگر می گویند که این جنگ زمانی که ژاپن در 18 سپتامبر 1931 به مانچوری حمله کرد شروع شد. از طرف دیگر بعضی محققان می گویند که این جنگ بزرگ در واقع ادامه جنگ دنیای اول بوده که یک شکافی در میان آن واقع شده است.
  4. مکس هیلیگر (Max Heiliger) نامی ساختگی بود که SS از طریق آن حسابی بانکی ایجاد نموده تا بتواند پول، طلا و جواهرات یهودیان اروپایی را در آن به امانت بگذارد.
  5. طولانی ترین نبرد جنگ دنیای دوم، نبرد اقیانوس اطلس بود که از 1939 تا 1945 ادامه پیدا کرد.

حقایق جنگ دنیای دوم در مورد نبردهای مرگبار

  1. مخفف اصلی حزب سوسیالیست ملی، ناسوس (Nasos) می باشد. کلمه نازی (Nazi) از یک کلمه باواریایی گرفته شده که به معنی ساده فکر می باشد که اولین بار این اصطلاح توسط یک روزنامه نگار به نام کنراد هایدن برای تمسخر این حزب مورد استفاده شد.
  2. تقریبا 600 هزار یهودی در طول جنگ دنیای دوم در ارتش ایالات متحده خدمت کردند که بیش از 35 هزار نفر از آن ها کشته، زخمی، دستگیر و یا گم شدند. تقریبا 8 هزار نفر از این افراد کشته شده اما با این حال تنها دو نفر از سرابازان یهودی مدال افتخار دریافت کردند.
  3. نبرد بالگ (Bulge) بزرگترین و مرگبارترین بخش جنگ برای ایالات متحده بود. این نبرد بیش از 80 هزار تلفات برای آمریکایی ها برجای گذاشت.
  4. روس ها بیشترین تلفات ارتشی و غیرنظامی خود را در طول محاصره لنینگراد داشتند در حالی که آمریکایی ها و بریتانیایی ها در تمام طول جنگ دنیای دوم به طور پراکنده تلفات می دادند.
  5. ارتش نازی تقریبا 12 میلیون نفر را کشت که 6 میلیون نفر از آن ها یهودیانی بودند که در هولوکاست سوزانده شدند.

حقایق جنگ دنیای دوم در مورد تکنیک ها و سلاح های ژاپنی

  1. در طول جنگ دنیای دوم ژاپن 9 هزار سلاح کشتی بادی که از کاغذ و ابریشم ساخته شده بود و بمب های آتش زا و ضد نفر را حمل می کرد به سوی ابالات متحده فرستاد. بیش از هزار عدد از این بادکنک ها به شرق میشیگان رسیدند. اما تنها مرگ ناشی از این بمب های بادکنکی 6 آمریکایی شامل 5 کودک و یک زن باردار بود که در اورگان در پیک نیک به سر می بردند.
  2. سواستیکا (swastika) یا همان نشان حزب نازی یک نماد مذهبی باستانی است. نام سانسکریتی آن به معنی صلیب قلاب شده می باشد که توسط تمدن های باستانی به عنوان نماد ثروت خوب شناخته می گردد. این نشان را می توانید در ویرانه های یونان، مصر، چین و هندوستان نیز یافت نمایید.
  3. تاکتیک کامیکاز (Kamikaze) ژاپنی که به باد الهی نیز معروف است در 19 اکتبر 1944 توسط معاون دریاسالار اونیشی پیشنهاد شد تا بتوانند تعادلی با تکنولوژی ارتش متجاوز آمریکایی ها بدست آورند. اگرچه که اعداد مورد بحث می باشد اما گفته می گردد حدود 2800 خلبان در کامیکاز کشته شدند. آن ها 34 کشتی آمریکایی را غرق نموده و به 368 کشتی آسیب رساندند. همچنین 4900 ملوان آمریکایی کشته و بیش از 4800 نفر دیگر زخمی شدند.
  4. در سال 1935 مهندس بریتانیایی به نام رابرت واتسون روی یک پرتو مرگ کار نموده که بتواند هواپیماهای دشمن را با استفاده از امواج رادیویی از بین ببرد. امواج مرگ او به رادار یا تشخیص دهنده رادیویی تبدیل شد.
  5. بسیاری از مورخان بر این باورند که در نبرد استالینگراد که از 1942 تا 1943 ادامه داشت نه تنها خونین ترین نبرد در تاریخ با 800 هزار تا 1.6 میلیون تلفات است بلکه نقطه عطفی برای جنگ دنیای دوم در اروپا شناخته می گردد.

حقایق جنگ دنیای دوم در مورد هزینه های جنگ

  1. جنگ دنیای دوم در تاریخ 2 سپتامبر 1945 زمانی که ژاپن توافق تسلیحاتی USS Missouri را در خلیج توکیو امضا کرد به انتها رسید.
  2. ان فرانک و خواهرش در مارس 1945 در برگن بلسن و دقیقا یک ماه قبل از اینکه اردوگاه آزاد گردد کشته شدند. در طول این مدت نزدیک به 50 هزار نفر مردند. پس از تخلیه اردوگاه سربازان بریتانیایی برای جلوگیری از گسترش تیفوس آن را به آتش کشیدند.
  3. با وجود خطرات موجود هزاران نفر به نجات یهودیان یاری کردند. به عنوان مثال کشور دانمارک تمام شهروندان خود را نجات داد. همچنین افرادی مانند رائول والنبرگ، اسکار شیندلر و چیون سوگیهارا نیز هزاران نفر را نجات دادند.
  4. از سال 1940 تا 1945 بودجه دفاعی ایالات متحده از 1.9 میلیارد دلار به 59.8 میلیارد دلار افزایش یافت.
  5. نیروی هوایی در جنگ دنیای دوم بخشی از ارتش به شمار رفته و تا پس از آن نیز به شاخه ای جداگانه تبدیل نشد.

حقایق جنگ دنیای دوم در مورد تسلیحات نظامی

  1. در سال 1941 یک فرد در ماه 21 دلار دریافت می کرد. این مبلغ در سال 1942 برای هر فرد میزان 50 دلار بود.
  2. قایق های U boats آلمانی 2 هزار فروند کشتی متفقین را در مقابل از بین رفتن 781 قایق U boats غرق نمودند.
  3. بیش از 650 هزار جیپ در طول جنگ دنیای دوم ساخته شد. کارخانه های آمریکایی همچنین 300 هزار هواپیمای نظامی فراوری کردند. 9 هزار تانک، 3 میلیون مسلسل و 7 میلیون تفنگ فراوری شد.
  4. انولا گی (Enola Gay) به دلیل انداختن اولین بمب اتمی در هیروشیما به خوبی شناخته می گردد. اما کمتر کسی B 29 که ناکازاکی را بمباران کرد می شناسند. به آن خودروی بوک گفته می شد که به نام فردریک بوک فرمانده هواپیما ناگذاری شده است.
  5. آلمانی ها اولین کسانی بودند که از جنگنده های جت در جنگ دنیای دوم استفاده کردند. با این حال توسعه این هواپیماها دیر صورت گرفت تا بتواند راستا جنگ را تغییر دهد.

حقایق جنگ دنیای دوم در مورد افول قدرت اروپایی

  1. مهمترین سلاح توپخانه ای که در جنگ دنیای دوم ساخته شده و مورد استفاده نهاده شد کارل نام داشت که توسط ژنرال کارل بکر طراحی شده بود. این سلاح بیشتر در مقابل روس ها مورد استفاده نهاده شد. این سلاح می توانست یک گلوله 2.5 تنی را به مسافت سه مایل شلیک نماید. گلوله ها 24 اینچ قطر داشته و می توانست از هشت فوت بتن عبور نماید.
  2. جنگ دنیای دوم منجر به فروپاشی اروپا به عنوان مرکز قدرت دنیای شده و از طرف دیگر منجر به ظهور ایالات متحده و روسیه به عنوان قدرت های جدید دنیا شد. این شرایط موجب به وجود آمدن جنگ سرد و عصر هسته ای ایالات متحده و روسیه شد.
  3. در طول جنگ دنیای دوم به جای همبرگر از کلمه لیبرتی استیک (Liberty Steaks) استفاده نموده تا از کلمات آلمانی اجتناب کنند.
  1. در زمان حمله پرل هاربر 96 کشتی لنگر انداختند. در طی این حمله 18 عدد از آن ها غرق شده یا به طور جدی آسیب دیدند که از جمله آن ها 8 عدد کشتی جنگی بوده است. 2402 مرد آمریکایی کشته شده و 1280 زخمی برجای گذاشت. 350 هواپیما نیز نابود شده و یا آسیب های جدی دیدند.
  2. ترس تمامی جنگنده های ملت ها از خلبان جنگنده آلمانی به نام اریک هارتمن (Erich Hartmann) بود که به شوالیه بور شهرت داشت. او به تنهایی 352 نفر را کشت.

منبع: www.factretriever.com

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 252

به "حقایقی جالب در خصوص جنگ جهانی دوم که احتمالا نمی دانستید ، بخش اول" امتیاز دهید

1 کاربر به "حقایقی جالب در خصوص جنگ جهانی دوم که احتمالا نمی دانستید ، بخش اول" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی جالب در خصوص جنگ جهانی دوم که احتمالا نمی دانستید ، بخش اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید