راهنمای انتخاب برترین ترکیب لباس برای محل کار

به گزارش ایران عکس، محیط های اداری قوانین خاص و پیچیده خود را دارند و اگر در چنین محیطی مشغول کار هستید و شغلتان را دوست دارید باید از قوانین موجود پیروی کنید. شرکت های بزرگ و قدرتمند بر این باور هستند که قوانین بیش از حد فکر افراد را مسدود خواهد نمود و کوشش می نمایند آزادی بیشتری به کارکنان خود بدهند. آنها محیط های باز و آزادی را برای کارکنان ایجاد نموده اند تا بتوانند افکار و ایده های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. در هر محیطی که کار می کنید باید برای خود چهارچوب های مشخصی داشته باشید. انتخاب لباس مناسب، رفتار سازمانی صحیح و برخورد محبت آمیز در یک سازمان اهمیت ویژه ای دارد. به همین علت ما اینجا هستیم تا قوانین مربوط به محل کار را با شما به اشتراک بگذاریم.

راهنمای انتخاب برترین ترکیب لباس برای محل کار

محیط اداری با فرم مخصوص

برخی از شرکت ها برای پرسنل خود فرم مخصوصی طراحی می نمایند و پرسنل باید همان لباس ها را هر روز بپوشند. چنین چیزی را در بانک ها، شرکت های هواپیمایی، مراکز تحصیلی و موسسات خدماتی مشاهده نموده اید. اگر محیط کار شما یک فرم مخصوص دارد احتمالا نمی توانید چندان خلاقانه عمل کنید و محیط اداری شما ایجاب می نماید شبیه به دیگران عمل کنید. موسساتی مثل بانک و هواپیمایی ها سخت گیری های خاصی در خصوص رعایت جز به جز فرم اداری دارند. شما حتی نمی توانید از یک شال اضافه بهره ببرید اما دست کم می توانید از اکسسوری های مخصوص خود بهره ببرید، اینطور نیست؟ ساعت را به عنوان اکسسوری ویژه خود همواره به دست داشته باشید. ساعت مچی اکسسوری مجذوب کننده و منحصربه فرد شما برای یک محیط اداری خشک و رسمی است. برای چنین پوششی ساعت لوکس با بند فلزی مناسب است. ساعت اسپرت برای محیط های غیر رسمی مناسب به نظر می رسد. ساعت ها تنوع بالایی دارند و می توانید برای انتخاب یک ساعت عالی به سایت دیجی کالا مراجعه کنید تا با خرید آنلاین انواع ساعت بدون هیچ دغدغه ای محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

محیط اداری بدون فرم مخصوص

اگر در محیط کاری خود فرم اداری مخصوصی ندارید، می توانید آزادی عمل بیشتری داشته باشید. برخی از ادارات کارکنان خود را ملزم به استفاده از لباس رسمی مانند پیراهن و شلوار پارچه ای و مقنعه و مانتوی بلند می نماید. در چنین شرایطی هم شما می توانید از سلیقه شخصی خود بهره ببرید و لباسی را با رنگ و مدل خود انتخاب کنید. زمانی که فرم رسمی نداشته باشید همه چیز راحت تر خواهد بود. می توانید یک مانتوی برش دار بپوشید. مدل هایی با برش سرشانه یا برش عصایی برای محیط اداری مناسب هستند. رنگ های تیزه را برای محیط کار انتخاب کنید. برای اینکه رسمی تر به نظر برسید، لباس های شما نباید باعث جلب توجه بیش از مقدار گردد. رنگ های روشن مانند زرد و صورتی حتی برای کفش های شما مناسب نیستند. سورمه ای، مشکی و طوسی برترین رنگ ها برای محیط کار هستند. برای آقایان استفاده از پیراهن سفید آستین دار با شلوار پارچه ای خاکستری یا مشکی مجذوب کننده خواهد بود. شما با این استایل بدون هیچ جلب توجه غیر عادی ساده اما مجذوب کننده خواهید بود.

آراسته و تمیز باشید

بهتر است لباس های شما همواره بوی عطر و ادکلن را داشته باشد. هزینه چندانی برای تان نخواهد داشت. یک عطر مخصوص محیط کار داشته باشید. عطری با رایحه ملایم از گل ها، چوب و مرکبات. کسانی که عطرهای خاص می زنند کاریزمای خاصی هم دارند. شما می توانید مجذوب کنندهیت آنها را به خوبی حس کنید. این که همه اعضای یک مجموعه به تمیزی و آراستگی خود اهمیت دهند نکته بسیار خوبی برای شرکت خواهد بود. اگر شرکت شما خدماتی باشد و پرسنل همواره آراسته باشند، مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد. برای انتخاب عطر درست برای محیط کار هم می توانید چند نکته را در نظر داشته باشید. عطرهای گلی ملایم و دوست داشتنی هستند اما برای عطر زنانه از رایحه ای بهره ببرید که باعث سردرد همکاران نگردد. در انتخاب یک عطر ملایم تمام سعی خود را بکنید. بوی مرکبات انتخاب درستی برای یک محیط بسته است که ساعت ها در آن وقت می گذرانید. این عطر سرزندگی بیشتری به شما خواهد داد. یک مدل ادکلن زنانه با ماندگاری بالا تهیه کنید تا تمام طول روز را خوشبو باشید. از عطرهای معروف و اصل بهره ببرید. در انتخاب عطر مردانه مدل های تلخ اما ملایم مناسب تر خواهند بود.

لباس های اسپرت

برخی از محیط های کاری شرایط متفاوتی نسبت به محیط های خشک و رسمی دارند. آنها به علت شغل خاصی که دارند آزادی عمل بیشتری در پوش و حتی رفتار به کارکنان خود می دهند. به عنوان مثال اگر در یک شرکت طراحی سایت یا طراحی دیجیتال مشغول کار باشید این شرایط را به خوبی درک خواهید کرد. شما می توانید با تیشرت و شلوار اسپرت به محل کار خود بروید و از اکسسوری های متنوع در محل کار بهره ببرید. آزادی عمل شما در پوش در چنین محیطی بسیار زیاد است اما اگر بخواهیم صادق باشیم در محیط های بسیار صمیمی و محبت آمیز هم بهتر است لباس های شما تفاوتی با لباس های رایج و روزمره برای قدم زدن یا کافه رفتن داشته باشد. با انتخاب لباس صحیح شما حریم شخصی خود را به خوبی معین خواهید کرد. در حقیقت بهتر است فاصله درستی میان دوستان و همکاران قائل باشید. محیط کار به علت قوانین و انجام کارها احتیاجمند مقدار کمتری از صمیمیت میان اعضای تیم است. صمیمیت بیش از مقدار محیط کاری را مختل خواهد نمود. باید به گونه ای با همکاران ارتباط بگیرید که به کار لطمه ای وارد نگردد. لباس های شما می تواند این حریم را معین کند، البته اگر رفتارتان نیز چنین چیزی را نشان دهد.

موهای خود را شانه بزنید

شما احتیاج ندارید هر روز به آرایشگاه بروید تا آراسته باشید. باید تا حد امکان ساده و رسمی به نظر برسید. قبل از آماده شده و رفتن به محل کار حتما دست و صورت خود را بشویید، از کرم های مناسب پوستتان بهره ببرید و موهای خود را شانه بزنید. در حقیقت توصیه اصلی ما به شما این است که در آینه نگاه کنید. صورت شما باید ساده اما تمیز باشد و موها باید مرتب باشد. خودتان تمام نقص های ظاهرتان را رفع کنید، قبل از اینکه به شما گوشزد گردد. شما چندین ساعت در محل کار هستید پس بهتر است از سشوار و واکس های مو بهره ببرید تا موهای شما بدون اینکه به هم بریزد تمام روز را مرتب باشد.

برای محیط اداری تا حد امکان ساده باشید. باید تفاوتی میان یک جشن و یک محیط اداری وجود داشته باشد. رنگ های درخشان مانند قرمز را حتی به عنوان لاک و رژ استفاده نکنید. هرچه بیشتر ساده به نظر برسید مجذوب کننده تر خواهید بود.

منبع: فرارو
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2190

به "راهنمای انتخاب برترین ترکیب لباس برای محل کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب برترین ترکیب لباس برای محل کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید