روسیه در صورت دعوت، شرکت در نشست سران گروه 7 را آنالیز می نماید

به گزارش ایران عکس، سخنگوی کرملین در واکنش به ابراز تمایل ترامپ درباره شرکت روسیه در نشست سران بعدی گروه 7 در آمریکا، یادآور شد که در صورت دریافت چنین دعوت نامه ای، این مسئله قطعاً آنالیز خواهد شد.

روسیه در صورت دعوت، شرکت در نشست سران گروه 7 را آنالیز می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز یکشنبه اعلام نمود که کاخ کرملین موضوع دعوت از روسیه برای شرکت در نشست سران گروه 7 در ایالات متحده را، اگر چنین دعوتی صورت بگیرد، آنالیز خواهد نمود.

پیش از این آژانس خبری بلومبرگ خبر داده که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام نموده که دعوت احتمالی از ولادیمیر پوتین برای شرکت در نشست بعدی سران گروه 7 که در ایالات متحده برگزار خواهد شد را بعید ندانسته است. بر اساس این اطلاعات، ترامپ گفت: کاملاً امکان دارد که پوتین برای شرکت در نشست سران آینده دعوت گردد.

پسکوف گفت، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین پیش از این در کنفرانس خبری اخیر خود در هلسینکی به این مسئله پاسخ داده است. وی یادآور شد که اگر چنین دعوتی از روسیه صورت بگیرد، مسلماً مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهوری روسیه در انتها مذاکرات خود با سائولی نینیسته رئیس جمهوری فنلاند اعلام نمود که مسکو هرگونه تماس با کشورهای عضو گروه 7 را مفید ارزیابی نموده و مسئله بازگشت روسیه به ترکیب گروه 8 را غیرممکن نمی داند.

پوتین در جریان سفر هفته گذشته خود به فرانسه نیز در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در این باره گفت: ما هرگز از چنین مسئله ای صرف نظر ننموده ایم. زمانی سایر رهبران کشورهای گروه هشت قرار بود در نشست سران گروه 8 در بندر سوچی شرکت نمایند، ولی شرکای ما از آمدن به روسیه خودداری کردند. اکنون ما حاضر هستیم هر زمان که مناسب باشد، شرکای خود در گروه هفت را بپذیریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 339

به "روسیه در صورت دعوت، شرکت در نشست سران گروه 7 را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه در صورت دعوت، شرکت در نشست سران گروه 7 را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید