ساخت استخری معلق میان آسمان و زمین در لندن

به گزارش ایران عکس، تجربه حس ترس و هیجان، با شنا در استخری میان دو برج 10 طبقه در لندن

تا به حال تصور نموده اید در استخری شنا کنید که در 35 متری زمین معلق بوده و از شفافیت شیشه، هر لحظه احساس سقوط به شما دست دهد؟! بله درست تصور کردید؛ این همان پروژه ای است که در Nine Elms شهر لندن به وسیله گروه معماری HAL طراحی شده و در حال انجام است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

ساخت استخری معلق میان آسمان و زمین در لندن

این استخر معلق میان دو ساختمان مسکونی 10 طبقه قرار گرفته که کاملا از قانون فناوری های ساختمانی سبز تبعیت می نمایند. بعلاوه در مجاورت این ساختمان ها سفارت ایالات متحده امریکا قرار گرفته که به توسعه پروژه در بخش بین الملل یاری شایانی خواهد نمود.

دور تا دور استخر معلق 35 متری را که طول آن به 25 متر می رسد، شیشه های فایبر گلس با ضخامت 20 سانتی متر پوشانده است. به وسیله این استخر می توان به راحتی به ساختمان مجاور راه پیدا کرد و ساکنان به صورت مشترک از آن استفاده نمایند.

سین ماریان، طراح این پروژه می گوید:

هدف من از طراحی این استخر آسمانی این بود که از ساخت و سازهای مهندسی با چارچوب های خشک و قانونمند خود، کمی فراتر رفته و تا جایی که امکان دارد مرزها را بشکنم. در واقع من می خواستم کاری را انجام دهم که تا به امروز هیچ کس پیروز به انجام آن نشده است.

وی ادامه می دهد:

این استخر معلق به نوعی نتیجه پیشرفت قابل توجه تکنولوژی در دهه اخیر است و می خواهد بگوید می توان همواره منحصر به فرد و خاص بود. این منحصر به فرد بودن استخر همانند شناوری معلق در هوا بر فراز مرکز شهر لندن خودنمایی می نماید.

بر اساس گزارش های ارائه شده، این پروژه تا سال 2017 میلادی تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.

اما باید در نظر داشت آنچه همواره در این استخر وجود دارد حس سقوط و ترس و هیجان است. آنهایی که در پی هیجان های این چنینی هستند می توانند تجربه ای متفاوت در این استخر داشته باشند.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2014

به "ساخت استخری معلق میان آسمان و زمین در لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت استخری معلق میان آسمان و زمین در لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید