سانروف ابتکاری اپل برای خودروها!

به گزارش ایران عکس، ما عادت داریم پتنت های اپل را در حوزه فناوری تلفن همراه و لپ تاپ مشاهده کنیم. پتنت نو اپل، اما کمی فرق دارد. اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده این هفته حق اختراع سانروف اتومبیل را به اپل اعطا کرد که مطمئناً برای iPhone یا iPad ساخته نشده است!

سانروف ابتکاری اپل برای خودروها!

به گزارش خبرنگاران، سانروف ثبت شده به وسیله اپل دارای شیشه مات متغیر است، به این معنی که راننده می تواند شفافیت سانروف را تنظیم کند. این پتنت بعلاوه نشان می دهد که سانروف با پنجره های جانبی باز می گردد. در حالی که خودرو های فعلی با فناوری های مشابه دارای سانروف ثابت هستند.

در اینجا بخشی از توضیحات ثبت اختراع آمده است: اختراع نو اپل، وسیله نقلیه ای است که شامل یک پنجره و یک ناحیه شفافیت متغیر است که روی پنجره تعریف شده است. ناحیه شفافیت متغیر قابل کنترل است تا مقدار نور مورد نظر را از پنجره عبور دهد. پنل متحرک بین حالت بسته و باز قابل جابجایی است.به عبارت دیگر، رانندگان ماشین شایعه شده اپل می توانند انتخاب نمایند که آیا نور خورشید بدون باز کردن سانروف وارد خودرو گردد یا اینکه سانروف را باز کند تا هوای تازه دریافت نمایند. تصور تنظیمات سانروف Apple Car سخت نیست. اما مطمئناً مهمترین بخش در خصوص آن این است که این پتنت، تمام شایعات مربوط به کار اپل بر روی خودروی خود را تأیید می نماید.

گزارش های اخیر نشان می دهد که اپل همچنان در حال توسعه و آزمایش یک خودروی نو است و برای فراوری آن با شرکت های دیگر نیز مذاکره نموده است. با این حال، حتی اگر همه شایعات درست باشند، تا عرضه Apple Car هنوز سه یا چهار سال به جای مانده است. به خصوص که این شرکت چندین مهندس را از تیم پروژه خودرو از دست داده است.

منبع: 9to5mac

منبع: فرارو
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1992

به "سانروف ابتکاری اپل برای خودروها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سانروف ابتکاری اپل برای خودروها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید