سردرد با بوی عطر ؛ 5 راهکار ساده برای پیشگیری از آلرژی به عطرها

به گزارش ایران عکس، اگر مانند بسیاری از افراد مبتلا به آلرژی هستید، هنگامی که بوی موادی مانند شمع، صابون، مواد شوینده لباسشویی و حتی بعضی دستمال ها را استشمام می کنید، ممکن است عطسه، سرفه، آبریزش یا خارش بینی به سرغ تان بیاید. سردرد و بثورات نیز از عوارض آلرژی به عطر محسوب می گردد که بروز آن ها دور از فکر نیست.

سردرد با بوی عطر ؛ 5 راهکار ساده برای پیشگیری از آلرژی به عطرها

خبرنگاران - آرش نهاوندی: برای بعضی افراد، این علائم ناشی از واکنش آلرژیک به عطرهاست، به این معنی که سیستم ایمنی آن ها بیش از حد به بوی عطر واکنش نشان می دهد. اما برای دیگران، عوارض آلرژیک به این علت بروز می یابد که رایحه عطر به طور مستقیم مجاری تنفسی آن ها را تحریک می نماید.

  • 3 پرسش درباره آلرژی به عطر | منابع پنهان و رایج آلرژی را بشناسید

از عطرها فاصله بگیرید

پزشک ها نمی توانند صرفا به علت واکنش آلرژیک به یک عطر آزمایش برای افراد تجویز نمایند، بنابراین شما باید کمی از شم کارآگاهی بهره ببرید تا بفهمید چه بویی باعث بروز علائم آلرژیک در شما می گردد. به زمان هایی که به نظر می رسد آلرژی اوج می گیرد توجه کنید و از خود بپرسید آیا آن زمان در نزدیکی شما بوی تند عطر به مشام می رسید؟

هنگامی که ایده ای درباره منشا بویی که باعث ایجاد آلرژی شما می گردد به دست آوردید، از آن فاصله یگیرید و ببینید آیا علائم شما بهتر می گردد یا خیر.

چند راه دیگر را نیز امتحان کنید:

کالاهایی بدون اسانس یا عطر خریداری کنید. البته به خاطر داشته باشید که بعضی از محصولات دارای رایحه طبیعی نیز ممکن است هنوز حاوی مواد شیمیایی باشند که باعث واکنش آلرژیک می شوند.

از خرید هر چیزی که روی آن برچسب عطر ذکر شده است خودداری کنید. حتی چیزهایی که بو ندارند ممکن است از عطرها برای پنهان کردن بوهای شیمیایی استفاده نمایند.

از اطرافیان تان بخواهید که از عطر یا ادکلن قوی استفاده ننمایند. البته ممکن است در محل کار مشکل باشد، برای رعایت ادب در محیط کار و پرهیز از تنش می توانید میز خود را جابه جا کنید یا از یک پنکه کوچک بهره ببرید.

از پاک نماینده های طبیعی بهره ببرید. اگر خودتان با موادی مانند جوش شیرین یا سرکه سفید پاک نماینده درست کنید، به راحتی می توانید از خرید مواد شوینده دارای اسانس و مملو از مواد شیمیایی پیشگیری کنید.

از پزشک خود در خصوص داروهای کنترل علائم بپرسید. بعضی از افراد با داروهای ضد احتقان یا اسپری های بینی استروئیدی تسکین می یابند.

  • چطور عطر تقلبی نخریم؟ | 7 راه برای تشخیص عطر تقلبی از اصل
  • عطر فقط بوی خوش نیست! | 8 مزیت شگفت انگیز استفاده از عطر
  • برترین راه پیشگیری از بروز علائم حساسیت به بوی عطر ؛ خوشبوهای پردردسر!
  • ببینید | حساسیت به بوی عطر ؛ خوشبوهای پردردسر!
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1402 بروزرسانی: 10 خرداد 1402 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2251

به "سردرد با بوی عطر ؛ 5 راهکار ساده برای پیشگیری از آلرژی به عطرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردرد با بوی عطر ؛ 5 راهکار ساده برای پیشگیری از آلرژی به عطرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید