سیلاب استرالیا تهدیدی برای دیواره بزرگ مرجانی

به گزارش ایران عکس، کارشناسان هشدار داده اند آب های آلوده ناشی از بحران سیل در شمال استرالیا به بخش هایی از دیواره بزرگ مرجانی این کشور رسیده و آن را تحت فشار قرار داده است.

سیلاب استرالیا تهدیدی برای دیواره بزرگ مرجانی

به گزارش خبرنگاران، تصاویر هوایی نشان می دهد آب های آلوده سیلی که خود نتیجه یک هفته باران های ویران گر در کوئینزلند بوده از رودخانه ای سرریز شده و منطقه ای به وسعت بیش از 60 کیلومتر از ساحل را فرا می گیرد.

ترس کارشناسان از آن است که این آب های سنگین از رسوبات مانع عبور نور شده و به طوری مؤثر باعث نابودی مرجان ها گردد. آب های آلوده تجمع یافته در این ساحل به دلیل حجم زیاد و کمبود وزش باد پراکنده نشده اند.

هم چنین تجمع آب های سنگین از مواد معدنی موجب رشد جلبک ها در بعضی مناطق و تبدیل این آب ها به یک پوشش ضخیم سبزرنگ شده است.

دیواره بزرگ مرجانی که در دریای مرجان ساحل کوئینزلند استرالیا واقع شده است جزو میراث جهانی تنوع زیستی بوده و وسعتی حدود 344 هزار و 400 کیلومتر مربع دارد.

بنا بر گزارش بی بی سی، سازمان ملل متحد دیواره بزرگ مرجانی را غنی ترین سایت میراث جهانی از لحاظ تنوع زیستی دانسته که از لحاظ علمی و طبیعی اهمیت بسیار دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 151

به "سیلاب استرالیا تهدیدی برای دیواره بزرگ مرجانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیلاب استرالیا تهدیدی برای دیواره بزرگ مرجانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید