شافعی:چرا باید مبادلات ایران با روسیه کمتر از چین باشد

به گزارش ایران عکس، خبرنگاران: رئیس اتاق بازرگانی ایران با فاجعه بار خواندن سرعت حمل ونقل ریلی در ایران گفت: چرا باید حجم مبادلات ایران با چین زیاد باشد اما در مقابل این مبادلات با روسیه در سطح پایین تری قرار داشته باشد.

شافعی:چرا باید مبادلات ایران با روسیه کمتر از چین باشد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، غلامحسین شافعی در دیدار صبح امروز با سفیر روسیه در ایران با اشاره به اینکه باید حجم مبادلات این دو کشور افزایش پیدا کند، گفت: چرا باید حجم مبادلات ایران با چین زیاد باشد اما در مقابل این مبادلات با روسیه در سطح پایین تری قرار داشته باشد بنابراین امیدواریم در شرایط فعلی زمینه هایی فراهم گردد که حجم مبادلات مالی دو کشور افزایش پیدا کند و روابط آنها گسترده تر گردد.

وی با اشاره به اینکه خصوصی سازی در روسیه با موفقیت همراه بوده و در این زمینه امکان همکاری وجود دارد، گفت: روسیه بر خلاف این چند سال به دلیل بعضی محدودیت هایی که ایجاد شده بود، از معدود کشورهایی بود که به حل بعضی از مسائل یاری کرد و با توجه به صندلی ویژه ای که روسیه در کشورهای همسایه به همراه ایران با یکدیگر دارند زمینه های زیادی برای ارتباط 3 جانبه وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به حل معضلات بانکی بین دو کشور اعلام کرد: یکی از راه های همکاری و مسائلی که بین ایران و روسیه وجود دارد مسئله حمل و نقل است که در زمینه های متعدد از جمله ریلی و زمینی باید این مسائل رفع گردد و پیشنهاد شده که برای یاری به روابط مالی، حمل و نقل ریلی و حل مشکل این بخش می تواند یاری زیادی به این موضوع کند.

شافعی با اشاره به اینکه سرعت حمل و نقل ریلی در خصوص کالاهای ایرانی فاجعه بار است و قیمت تمام شده کالا را بالا می برد، توضیح داد: نخستین قدم در جهت گسترش روابط دو کشور تقویت اتاق های مشترک است و باید سعی کنیم راه تشویق و نظارت بر تجارت سالم و رسمی را پیدا کنیم.

وی ادامه داد: حجم مبادلات بین دو کشور بسیار نامناسب است و باید سعی کنیم فاصله تراز تجاری را کاهش دهیم زیرا زمینه های فراوانی برای استفاده کالاهای ایرانی در روسیه وجود دارد بنابراین امیدواریم با در نظر دریافت سیاست های تشویقی مبادلات دو کشور را افزایش دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به کوشش برای همکاری استانهای فعال ایران با روسیه برای مبادلات تجاری اعلام کرد: امیدواریم با حضور شما در ایران و آغاز مذاکرات دوجانبه بتوانیم از استعدادهای قابل توجهی که برای روابط ایران و روسیه وجود دارد استفاده کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 383

به "شافعی:چرا باید مبادلات ایران با روسیه کمتر از چین باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شافعی:چرا باید مبادلات ایران با روسیه کمتر از چین باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید