شناسایی راهکارهای سازگاری با تغییر اقلیم در حوضه دریاچه ارومیه

به گزارش ایران عکس، مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران از همکاری این طرح و دفاتر تخصصی سازمان محیط زیست و وزارت نیرو در راستای ارتقای همکاری های بین بخشی برای شناسایی و اجرایی کردن اقداماتی برای سازگاری و کاهش اثرات ناشی از تغییرات اقلیم در حوضه دریاچه ارومیه خبر داد.

شناسایی راهکارهای سازگاری با تغییر اقلیم در حوضه دریاچه ارومیه

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی ارواحی ضمن اشاره به لزوم سازگاری جوامع با مسائل و شرایط نامساعد ناشی از تغییرات اقلیمی، به موضوع تغییرات اقلیمی به عنوان یکی از مسائل به روز و قابل توجه از دیدگاه مدیریت منابع طبیعی و حفظ سرمایه های انسانی و اقتصادی اشاره کرد.

وی افزود: طرح حفاظت از تالاب های ایران در نظر دارد با همکاری های مستمر با نهادهای دست اندرکار، برنامه سازگاری با تغییر اقلیم در حوضه آبریز دریاچه ارومیه را تهیه و عملیاتی کند.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران در ادامه از برگزاری نشستی مشترک با دفاتر تخصصی سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو به منظور برنامه ریزی انجام مطالعه و تهیه برنامه تغییر اقلیم و تبیین سازوکارهای اجرای آن خبر داد.

ارواحی افزود: تغییر اقلیم در کنار بهره برداری ناپایدار از منابع آبی، تاثیرات قابل توجهی را طی سال های گذشته بر تراز آبی دریاچه ارومیه گذاشته که همچنان شاهد اثرات اقتصادی - اجتماعی و زیست محیطی آن هستیم. از مجموعه این اثرات می توان به از دست رفتن تنوع زیستی، خشکسالی، بیکاری و مهاجرت اشاره کرد.

وی گفت: بر همین اساس نیاز است راهکارهای سازگاری و کاهش اثرات تغییر اقلیم با هدف حفظ شرایط موجود و تسریع فرایند بهبود احیای دریاچه ارومیه شناسایی و اجرایی شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1134

به "شناسایی راهکارهای سازگاری با تغییر اقلیم در حوضه دریاچه ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی راهکارهای سازگاری با تغییر اقلیم در حوضه دریاچه ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید