طرح نهایی باغ باغشمال از میان 50 طرح بین المللی انتخاب شد

به گزارش ایران عکس، معاون شهرسازی شهردار تبریز گفت: یکی از سه طرح برتر مسابقه بین المللی طراحی باغ باغشمال تبریز به عنوان طرح نهایی اجرای این باغ انتخاب شد.

طرح نهایی باغ باغشمال از میان 50 طرح بین المللی انتخاب شد

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلای مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگار،محمد عزتی معاون شهرسازی شهردار تبریز با اعلام این خبر، گفت:برای اجرای طرح باغ باغشمال تبریز که در طرح تفصیلی و جابجایی پادگان تبریز به مساحت 10 هکتار فضای سبز شهری پیش بینی شده بود، سال گذشته یک مسابقه بین المللی به وسیله معاونت شهرسازی و شهرداری منطقه 3 تبریز و زیر نظر دفتر مسابقات وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید که در نهایت سه طرح به عنوان طرح های برتر برگزیده شد.

او ادامه داد: بر این اساس طی جلساتی که با حضور شهردار تبریز، نایب رئیس شورای شهر، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر، حوزه معاونت عمران و سازمان پارک ها تشکیل شد، مقرر شد که این باغ در سال 99 وارد فاز اجرایی گردد.

عزتی با اشاره به ایده مدنظر شهرداری تبریز در انتخاب طرح برتر، مطرح نمود: ایده ای که مورد نظر مدیریت شهری است، حفظ ابنیه موجود شهری به عنوان خاطرات تاریخی است. جایی که به واسطه وجود پادگان قدیمی تبریز، اصطلاحاتی همچون خیابان ارتش و سه راهی ارتش از گذشته به آنجا اطلاق شده و از طرفی این باغ، خاطره ای از باغشمال قدیمی تبریز که یکی از باغات قدیمی و تاریخی تبریز است، مطرح بوده است.

او ادامه داد: در این مسابقه بین المللی ایده هایی که مطرح شده، برای حفظ تاریخ و گذشته تبریز بوده است و طرحی که منطبق بر اهداف تاریخی و هویت شهر تبریز بوده، انتخاب شده است. در این مسابقه 50 طرح از معماران داخل و خارج از کشور ارائه شده بود که در نهایت سه طرح انتخاب و سال گذشته جوایز و تقدیرنامه های این طراحان برتر اهدا شد و اکنون از بین این سه طرح، طرح مدنظر مدیریت شهری را انتخاب کردیم تا وارد حوزه اجرایی گردد.

معاون شهرسازی شهردار تبریز، گفت: در جلسه امروز، صاحبان طرح های اول و دوم دعوت شدند و در خصوص طرح های خود شرح دادند و در نهایت طرحی که منطبق بر اهداف و خواسته های مدیریت شهری بود، انتخاب و مقرر شد که در سال 99 نقشه های اجرایی آن به وسیله معاونت محترم عمرانی تهیه و عملیات اجرایی آن از همان سال انجام گردد.

عزتی در ارتباط با زمان تحویل کامل این محوطه به شهرداری، یادآور شد: از مدیریت محترم پادگان خواهش می کنیم که در تحویل محل به شهرداری تسریع گردد چراکه اگر از پدیده ویروس کرونا رد شویم، به مانند هر سال آلایندگی و وارونگی هوا را خواهیم داشت.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه حدود سه ماه از هر سال شرایط آب و هوای تبریز اینگونه است و موجب تعطیلی مدارس و ادارات می گردد، اگر این 10 هکتار زودتر تحویل داده گردد و شهرداری روی آن سرمایه گذاری و هزینه کند، باغشمال به عنوان بزرگترین پارک مرکز شهری تبریز قطعا در کاهش آلایندگی شهر موثر واقع خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 751

به "طرح نهایی باغ باغشمال از میان 50 طرح بین المللی انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح نهایی باغ باغشمال از میان 50 طرح بین المللی انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید