فعالیت اورژانس های اجتماعی به کاهش آسیب های اجتماعی منجر گردیده است

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران، رضا جعفری در نشست با کارشناسان و همکاران اورژانس اجتماعی بهزیستی قزوین که روز چهارشنبه در سالن دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار گردید اظهارداشت: در اورژانس اجتماعی این روزها رسالت سنگینی داریم و باید برای کاهش مسائل همت کنیم.

فعالیت اورژانس های اجتماعی به کاهش آسیب های اجتماعی منجر گردیده است

مدیر کل دفتر آسیب دیدگان بهزیستی کشور توضیح داد: اگر نظام اجتماعی نتواند به تغییرات محیطی واکنش نشان دهد دچار چالش های جدی می گردد.

وی اعلام کرد: به نظر می رسد باید آنالیز گردد آیا سامانه رصد خوبی داریم و می توانیم با ارزشهای خود به آن پاسخ دهیم و آیا آسیب ها دغدغه همه مدیران هست یا نه و سپس برنامه ریزی کنیم.

جعفری اعلام کرد: همه کارشناسان اورژانس اجتماعی باید یک تحلیل گر خوب اجتماعی باشند تا با تسلط کار نمایند و بتوانند تاثیرگذار باشند.

وی اظهارداشت: این روزها با آسیب های متعددی در حوزه محیط زیست مانند تغییر اقلیم و کمبود آب مواجهیم که باید برای آن چاره اندیشی کنیم.

جعفری اعلام کرد: در سال 95 حدود 4 میلیون مهاجرت داشتیم که 70 درصد در حاشیه شهرها ساکن شدند و در کنار آن شاهد فاصله و شکاف نسلی هستیم که از مهمترین مسائل محسوب می گردد.

وی اضافه نمود: با ورود فضای مجازی فاصله نسلی به 10 سال رسیده و اگر نتوانیم خانواده را مدیریت کنیم دچار بحران های بیشتری می شویم.

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهارداشت: به نظر می رسد رصد گر خوبی نبودیم و بموقع عمل نکردیم به همین دلیل با آسیب های زیادی مواجهیم.

وی اظهارداشت: وجود دو میلیون و 600 هزار معتاد در کشور نگران نماینده است و هنوز نتوانسته ایم خانواده را توانمند کنیم و امروز دغدغه معیشت، مسکن و اشتغال، آسایش خانواده را بر هم ریخته و سبک زندگی تغییر نموده و عشق افلاطونی به طلاق توافقی رسیده است.

جعفری اضافه نمود: مهاجرت و سکونت گاههای غیر رسمی و تغییر ساختار خانواده از دیگر چالش های عصر کنونی است وهمزمان انواع ساختارها حتی در روستاها در خانواده ها دیده می گردد که نگران نماینده است.

خانواده سنتی در حال سست شدن است

وی با ابراز نگرانی از سست شدن خانواده های سنتی اظهارداشت: اگر فرهنگ غنی خود را به یک بسته جذاب تبدیل نکنیم مشکل خواهیم داشت زیرا با فضای مجازی ایجاد گردیده و گسترش آن شاهد سست شدن خانواده های سنتی هم هستیم.

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور یادآورشد: ما کارگزاران حوزه سلامت اجتماعی هستیم و در هر استانی که اورژانس اجتماعی فعال گردیده توانسته در کاهش آسیبها موثر باشد و در برخی پدیده ها از افزایش طلاق و خشونت جلوگیری گردیده است.

جعفری گفت: تغییرات فرهنگی احتیاجمند زمان و مداراست و در کوتاه مدت جواب نمی دهد و باید شکیبا باشیم و حوصله کنیم تا نتایج کار را ببینیم.

راه اندازی 150 مرکز اورژانس اجتماعی در سال گذشته

وی اعلام کرد: 150 مرکز اورژانس اجتماعی در سال گذشته به مجموعه های بهزیستی اضافه شد و در حال حارض این تعداد به 350 مورد رسیده که البته این توسعه مراکز بیانگر افزایش آسیب ها نیست بلکه احتیاجها بالا رفته و مردم احساس خدمات بیشتری نموده اند.

جعفری اضافه نمود: ما یک متغیر هستیم و معجزه نمی کنیم و باید سایر نهادها هم برای کاهش آسیب ها همکاری نمایند تا بتوانیم اهداف برنامه ششم را در کاهش 25 درصدی آسیب ها محقق کنیم.

ضرورت تامین فضای توام با ارامش روحی برای کارشناسان اورژانس اجتماعی

وی اعلام کرد: باید روحیه نشاط و شادابی در میان کارشناسان اورژانس اجتماعی بیشتر گردد و در این راستا افزایش 20 درصدی حقوق این افراد مصوب گردیده است و از سال آینده اجرا می گردد.

جعفری اعلام کرد: برگزاری 13 دوره آموزشی به استانها ابلاغ گردیده است و در این زمینه با جدیت عمل خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهارداشت: امروز جامعه به مداخلات ما دل بسته و باید بدرستی به آن عمل کنیم وخوشبختانه هرجا آسیب اجتماعی مطرح گردیده در کنار آن ضرورت وجود اورژانس اجتماعی هم مطرح گردیده و هر چقدر این مراکز بیشتر باشد شاهد کاهش آسیب ها خواهیم بود.

جعفری اضافه نمود: در ارائه خدمات روان درمانی رایگان برای کارشناسان اورژانس اجتماعی اقدام خواهیم کرد تا این افراد دچار مسائل روحی نشوند.

وی اضافه نمود: از وجود همه افراد استانها یاری می گیریم و درصددیم بانک اطلاعاتی اورژانس را راه اندازی کنیم و با تشکیل کمیته آموزش در استانها از فعالان اورژانس استفاده کنیم.

جعفری اظهارداشت: نباید نسخه واحدی در حوزه اورژانس های اجتماعی در استانها پیچیده گردد زیرا هر استان فرهنگ، احتیاج ومسائل خاص خود را دارد لذا ضروری است بر اساس هویت فرهنگی و احتیاجها و حساسیت های هر منطقه خدمات خود را ارائه دهیم.

وی گفت: در پیشگیری دنبال متون تخصصی با زبان قابل فهم هستیم و از ایده های کارشناسان سراسر کشور هم استفاده خواهیم کرد.

جعفری اظهارداشت: همسان سازی حقوق و مزایای همکاران اورژانس اجتماعی از سال آینده اجرایی می گردد و با راه اندازی سامانه الکترونیکی اورژانس تمامی مراحل پذیرش و خدمات به صورت منظم در سایت ثبت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 33

به "فعالیت اورژانس های اجتماعی به کاهش آسیب های اجتماعی منجر گردیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت اورژانس های اجتماعی به کاهش آسیب های اجتماعی منجر گردیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید