تور ارزان اروپا: قائدی: از اروپا پیشنهاد داشتم اما نتوانستند منافع استقلال را تامین نمایند

به گزارش ایران عکس، خبرنگاران : مهدی قائدی فصل جدیدی را در فوتبال تجربه می نماید.

تور ارزان اروپا: قائدی: از اروپا پیشنهاد داشتم اما نتوانستند منافع استقلال را تامین نمایند

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

مهدی قائدی به تیم شباب الاهلی پیوسته و به لطف ارائه بازی های خوب برای این تیم به جادوگر نو فوتبال امارات معروفیت پیدا نموده است.

مهدی قائدی هرچند برای ورود به ترکیب اصلی تیم ملی کار سختی را پیش رو دارد و بازیکنان با کیفیت در فاز تهاجمی همچون دیگر خطوط پرترافیک است. بعد از بازی با کره جنوبی فرصت کوتاهی دست داد تا با باشوی فوتبال ایران تبادل نظر کنیم. ماحصل صحبت های او را به اتفاق می خوانیم:

مهدی به عنوان اولین سوال؛ بسیاری می گفتند بهتر بود مهدی قایدی فوتبال را در خارج از کشور از یک تیم اروپایی آغاز می کرد. نظر خودت در این باره چیست؟

خب من بازیکن باشگاه استقلال بودم و در جدایی ام باید منافع باشگاه استقلال هم لحاظ می شد و خرسندم که حضورم در باشگاه شباب الاهلی موجب شد که باشگاه استقلال هم به عایدی خوبی دست پیدا کند. البته پیشنهاداتی از باشگاه های اروپایی هم داشتم که به نظر آنها نتواستند درخواست های اقتصادی باشگاه استقلال را بر آورده نمایند. حضورم در تیم شباب الاهلی موجب می گردد با فضای فوتبال در خارج از کشور آشنا شوم. در اینصورت حضور در یک تیم اروپایی برایم تازگی نخواهد داشت و راحت تر کار خواهم کرد. فرصت وجود دارد و حتما کوشش خواهم کرد با بالا بردن کیفیت بازی ام روزی به یک تیم خوب اروپایی ملحق شوم. باز تکرار می کنم خودم هم دوست داشتم این اتفاق رخ دهد اما بازیکن باشگاه بودم و باشگاه برایم تصمیم گرفت. البته از این موضوع ناراحت نیستم چون باشگاه استقلال حق بزرگی به گردن من دارد.

ظاهرا فرهاد مجیدی با جدایی تو مخالف بود...

طبیعتا سرمربی هر تیمی دوست دارد بازیکنانش برای فصل نو حفظ شوند. اما موقعیت خوبی برای جدایی ام از باشگاه استقلال به وجود آمد که هم من سود می بردم و هم باشگاه استقلال و بعد از صحبت های اجرا شده تصمیم گرفتیم این جابجایی انجام گردد. بعد از سال ها بازی در استقلال و تجربیات خوبی که به دست آورده بودم نوبت این بود به یک تیم خارجی ملحق شوم. و شاید این فرصتی که اکنون مهیا شده بود در آینده مهیا نمی شد. از سویی من و حتما همه بر این عقیده اند فوتبال یک بازی تیمی است و هیچ تیمی به یک بازیکن متکی نیست. استقلال در فصل پیش رو با درایت فرهاد مجیدی و کوشش مدیریت و هم چنین بازیکنان به نتایج بهتری دست پیدا خواهد نمود. اگر چه در فصل نو در کنار آبی ها نیستم اما روح و دلم در استقلال است و برای موفقیت استقلال دعا می کنم.

نشد که بعد از بازی با الهلال به اردوی تیم شباب الاهلی ملحق شوی؟

من مسئله ای با این موضوع نداشتم و حتی دوست داشتم در این بازی به میدان بروم اما باشگاه شباب الاهلی تاکید نمود که باید از ابتدای بازی ها در اردوی تیم حضور داشته باشم. به نظرم اتفاقات گذشته نباید برجسته گردد و باید برای موفقیت در آینده برنامه ریزی کنیم. به اعتقاد من هم فرهاد مجیدی و هم باشگاه استقلال به این نتیجه رسیده اند که چه عواملی در گذشته باعث از دست رفتن جام ها شده است. یک برنامه ریزی خوب برای آینده و حمایت از کادر فنی و هم چنین پرداخت به موقع دستمزدها روزهای خوب را به استقلال برخواهد گرداند.

راستی صحبت از حضورت در تیم الغرافه بود. تیمی که رهبری آن برعهده استراماچونی است. مربی ای که خیلی دوستش داری...

الغرافه هم من را می خواست و این به خاطر اعتقادی بود که استراماچونی به سبک بازی من داشت خصوصا که با شیخ می توانستم دوباره همبازی شوم. اما احساس در فوتبال صندلیی ندارد و از آنجایی که استراتژی باشگاه این بود که به تیم شباب الاهلی ملحق شوم این کار را انجام دادم و از این انتخاب خرسند هستم. تیم شباب الاهلی و تماشاگرانش را دوست دارم. آنها خیلی به من لطف دارند.

در نیمه دوم بازی با شارجه غوغا کردی تا جایی که گزارشگر تلویزیون به تو گفت جادوگر نو. لقبی که پیش تر به علی کریمی داده بودند.

خب این لطف گزارشگر به من بود. از اینکه با علی کریمی مقایسه شدم چرا دروغ خرسند شدم اما خودم را در حد و مقدار های علی کریمی نمی دانم. علی کریمی در فوتبال ما یکی بود و دیگر تکرار نمی گردد. او به معنی واقعی کلمه یک بزرگ و یک جادوگر در فوتبال بود و به شخصه ایشان را دوست دارم و هر جایی که هست برایش آرزوی موفقیت می کنم.

در خصوص احمد نورالهی چند باری شایعه شده است که مهدی علی (سرمربی) از عملکرد او راضی نیست و باشگاه در پی خارج کردن نامش از فهرست شباب الاهلی است...

این باور کردنی نیست. بازیکنی که یکی از مردان اصلی اسکوچیچ بشمار می رود حتما بازیکن با کیفیتی است. بهتر است در خصوص خبری که خودتان می گویید شایعه بیشتر از این صحبت نکنیم.

در بازی با کره جنوبی فرصت کمی برای بازی پیدا کردی.

خب من اشتیاق حضور در ترکیب ثابت تیم ملی را دارم و شک ندارم اگر فرصت بیشتری برای بازی برابر کره جنوبی پیدا می کردم به تیم ملی در جهت برد یاری می کردم اما نظر سرمربی این بود که در دقیقه 90 به میدان بروم که این برایم قابل احترام است. صادقانه جو خوبی در اردوی تیم ملی وجود دارد. برای ما موفقیت تیم ملی مهمتر از بازی کردن است اما دروغ هم نمی گویم در تمرین کوشش می کنم و منتظر یک فرصت هستم تا دقایق بیشتری برای تیم ملی بازی کنم و وقتی به میدان می روم روی فرایند بازی تاثیر بگذارم تا در نهایت به صندلی بهتری در تیم ملی از نظر فنی دست پیدا کنم.

و نتیجه ای که در بازی با کره جنوبی رقم خورد...

خب کره ای ها آمده بودند که با شکست ما در تهران به سه امتیاز بازی دست پیدا نمایند و به صدر جدول بفرایند. در نیمه اول پرس در دستور کار آنها قرار داشت و این کار را برای ما به منظور گردش توپ سخت نموده بود و ما چاره ای نداشتیم که برای شکستن پرس به بازی و پاس های بلند روی بیاوریم. اما در نیمه دوم خسته شدند و این فرصت خوبی به ما داد که جلو بکشیم و موقعیت ایجاد کنیم. دیدید جدا از گلی که زدیم دوبار توپ ما به تیرک دروازه خورد. اگر یکی از این توپ ها تبدیل به گل می شد ما برنده از زمین خارج می شدیم. باز جای شکرش باقی است به یک امتیاز بازی دست پیدا کردیم و هم چنان در صدر جدول قرار داریم.

آیا نقدهایی که به تیم ملی می گردد را قبول داری؟

همواره در خصوص همه تیم ها نقد وجود دارد حتی اگر در 11 بازی گذشته نباخته باشی و در 10 بازی برنده شده باشی. این خاصیت فوتبال است و نباید ما را ناراحت کند و باید به جهتی که انتخاب نموده ایم ادامه دهیم. تیم ملی فوتبال ایران بدون ایراد نیست همان طور که می گردد برترین تیم فوتبال باشگاهی دنیا و حتی برترین تیم ملی دنیا را هم نقد کرد. بعضی از این نقدها هم سازنده است اما ما با کوشش به تمرینات خود در تیم ملی ادامه می دهیم و هدفمان این است به عنوان تیم نخست گروه A به جام دنیای صعود کنیم. من به شخصه نقدها را می خوانم و اگر درست باشد از آن درس می گیرم و اگر اشتباه باشد از آن می گذرم و درصدد پاسخگویی بر نمی آیم چون این چالش ممکن است من را از جهتی که در آن قرار گرفته ام خارج و من را به عقب براند. عملکرد تیم ملی با توجه به 10 برد و یک مساوی در 11 بازی گذشته قابل دفاع و تحسین است. با همه نقدهایی که به آن می گردد و طبعا ایراداتی که تیم ملی دارد.

و حرف آخر...

تشکر می کنم از همه مربیانی که در باشگاه استقلال و در تیم هایی که در گذشته در آن حضور داشتم برایم زحمت کشیدند. امیدوارم پیشرفت بیشتری را در فوتبال تجربه کنم تا به نوعی پاسخ زحمات آنها را داده باشم.

منبع: رکنا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1846

به "تور ارزان اروپا: قائدی: از اروپا پیشنهاد داشتم اما نتوانستند منافع استقلال را تامین نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: قائدی: از اروپا پیشنهاد داشتم اما نتوانستند منافع استقلال را تامین نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید