قربانیان تروریسم بزرگترین نقض حقوق بشر در تاریخ معاصر هستند

به گزارش ایران عکس، تهران (پانا) - انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی حقوق بشر خاطرنشان کرد که قربانیان تروریسم بزرگترین نقض حقوق بشر در تاریخ معاصر هستند و شرایط اسف بار انبوه آسیب دیدگان نمایانگر عمق فاجعه بوده به نحوی که این پرونده جنایت علیه بشریت هر روز با صفحات تاریکتری سنگین تر شده است.

قربانیان تروریسم بزرگترین نقض حقوق بشر در تاریخ معاصر هستند

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در این بیانیه که به مناسبت روز دنیای حقوق بشر صادر کرد، اضافه کرد: 72 سال از تصویب اعلامیه دنیای حقوق بشر به عنوان منشوری در پاسداشت کرامت انسانی و نقطه عطفی در حفظ آزادی، حرمت و حقوق ابناء بشر می­ گذرد. تا امروز کوشش های زیادی برای تحقق اهداف مندرج در این اعلامیه توسط سازمان ملل، دولت ها، فعالان حقوق بشری و هر آن کس که دغدغه جلوگیری از نابودی بشر به دست خویش را دارد، اجرا شده است.

این بیانیه می افزاید: امروز پس از گذشت 72 سال از تصویب اعلامیه دنیای حقوق بشر در دهم دسامبر 1948، باز هم جامعه دنیای با بیم و امید به آینده می ­نگرد، بیم از جنگ و جنایت، تهدید و ترور و امید به آینده­ای که در آن حفظ حقوق بشر نه یک بهانه برای رسیدن به خواسته­ های نامشروع، بلکه یک واقعیت جاری در دنیا باشد، امروز دنیایان امیدوار به دنیای هستند که در آن، دنیای بدون ترور دیگر شعار نباشد و هیچ انسانی قربانی ناعدالتی، زیاده خواهی، نژاد پرستی، جنگ، خشونت و تروریسم نشود.

در این بیانیه آمده است: روز دنیای حقوق بشر، فرصتی است برای تجدید پیمان با فعالان حقوق بشر در سراسر دنیا و ابراز همدردی با مدافعان واقعی حقوق بشر از آسیا تا آفریقا و از اروپا تا آمریکا که با نثار جان و سلامت خویش و ترک خانه و کاشانه بر مبانی حقوق بشر صبوری نموده و پایداری آن را ضمانتی عینی بخشیدند.

این بیانیه اضافه کرد: قربانیان تروریسم بزرگترین نقض حقوق بشر در تاریخ معاصر هستند که شرایط اسف بار انبوه آسیب دیدگان در ابعاد مختلف نمایانگر عمق فاجعه بوده به نحوی که این پرونده جنایت علیه بشریت هر روز با صفحات تاریکتری سنگین تر شده تا جایی که یک دنیا را در بهت و تأثر فرو برده است.

در این بیانیه آمده است: اگر چه امروز صاحبان زر و زور و تزویر با جریان شومی با نام سازمان تروریسم به هیچیک از اصول انسانی پایبند نبوده و کمر به نابودی تمامی دستاوردهای بشر در مبانی اعلامیه دنیای حقوق بشر بسته ­اند، اما باید بدانیم که مقابل انسان های آزاده ­ای هستند که صدای مظلومیت قربانیان جنگ، ظلم، خشونت و ترور را فریاد می زنند و در جهت تحقق اهداف انسانی مندرج در اعلامیه دنیای حقوق بشر راسخ، همدل و همراه هستند.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در این بیانیه ضمن تجدید پیمان با مبانی مندرج در اعلامیه دنیای حقوق بشر اعلام می­ دارد حقوق بشر قربانیان تروریسم مهمترین مصداق واقعی نقض حقوق بشر در دنیا بوده که به عنوان درد مشترک جامعه بشری عنایت ویژه سازمان ملل و دولت ­ها را طلب می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1404

به "قربانیان تروریسم بزرگترین نقض حقوق بشر در تاریخ معاصر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قربانیان تروریسم بزرگترین نقض حقوق بشر در تاریخ معاصر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید