مالیات های عجیب کشور های مختلف

به گزارش ایران عکس، خبرنگاران - الهام مظفری: مالیات بر ریش در روسیه، مالیات بر پنجره در انگلستان، و مالیات بر نمک در فرانسه و .. تاریخ تمدن قوانین مالیاتی عجیب زیادی را به خود دیده است! اما امروز هم قوانین مالیاتی عجیب و شاید خنده داری در کشور های مختلف سراسر دنیا وجود دارد. بعضی از آن یک دلیل معقول دارند، درحالی که برای بقیه هیچ توضیحی وجود ندارد. در این مطلب با چند قانون مالیاتی عجیب از سراسر دنیا آشنا می شوید که قبلا درباره شان نشنیده اید.

مالیات های عجیب کشور های مختلف

مالیات بر گچ، اتریش

کوه های آلپ اتریش مکان فوق العاده ای برای دوست داران اسکی است؛ از مبتدی تا حرفه ای. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از گردشگران ناآشنا، هنگام اسکی دچار شکستگی و سایر صدمات شده و راهی بیمارستان شوند. به همین دلیل، دولت تصمیم گرفته مالیات ویژه ای را برای خدمات پزشکی به مالیات گردشگری اضافه کند. هیچ مقدار ثابتی برای این مالیات وجود ندارد و مستقیما توسط جایی که در آن می مانید دریافت می گردد.

مالیات چاپستیک، چین

چینی ها هر سال حدود 45 میلیارد جفت چاپستیک یکبار مصرف فراوری می نمایند. برای فراوری چنین حجم عظیمی، حدود 25 میلیون درخت باید از بین بروند. بنابراین دولت چین تصمیم گرفته این آسیب محیط زیستی جدی را تا حدودی کنترل کند. به همین منظور چین در سال 2006، 5% مالیات بر چاپستیک های چوبی یکبارمصرف وضع کرد تا از جنگل های خود محافظت کند. مسئولین معتقدند این مالیات مردم را تشویق می نماید که از چاپستیک های پلاستیکی قابل استفاده مجدد استفاده نمایند.

مالیات بر نان حلقه ای بیگل، نیویورک

نیویورک روی بیگل هایی که به نوعی تغییر نموده باشند، مالیات گذاشته است. یعنی اگر بیگل را بریده یا چیزی به آن اضافه کنید، باید 8 سنت اضافه تر بپردازید. همچنین خوردن بیگل در فروشگاهی که آن را خریده اید هم شامل مالیات می گردد. برای اجتناب از پرداخت این مالیات، می توانید یک بیگلل تغییرننموده بخرید، آن را به خانه ببرید و برش داده و همراه با هرچیزی که دوست دارید بخورید.

مالیات چاقی، ژاپن

طبق قانون چاقی ژاپن، دور کمر زنان و مردان 40 تا 75 ساله هر سال اندازه گیری می گردد. اگر دورکمر آن ها از حد مشخصی بیشتر باشد (85 سانتیمتر برای مردان و 90 سانتیمتر برای زنان) باید جریمه بپردازند. این قانون مالیات بر چاقی ژاپنی برای مبارزه با افزایش نرخ چاقی و گسترش بیماری هایی مثل دیابت و سکته وضع شده است.

مالیات بر آجیل با پوست، انگلستان

در انگلستان خریدن آجیل با پوست شاید پولتان را نجات بدهد. چون آجیل های بوداده، نمکی و پوست کنده شامل 20% مالیات بر ارزش افزوده می شوند؛ بنابراین بهتر است آجیل را با پوست بخرید و خودتان آن را آماده کنید. اما درباره بادام زمینی استثنایی وجود دارد، تا وقتی بادام زمینی بوداده و نمکی نگردد، شامل مالیات نمی گردد.

مالیات بر سرگرمی، هند

دیدن فیلم سینمایی در هند ممکن است خرجتان را بالا ببرد. در هند باید برای بلیت سینما، نمایشگاه ها، پارک موزه ها و سایر فعالیت های سرگرم نماینده مالیات بدهید. این مالیات از 5 تا 28 درصد بسته به نوع سرگرمی متغیر است.

مالیات بر کارت بازی، آلاباما، ایالات متحده

آلاباما تنها ایالت آمریکاست که برای خریدن کارت باید مالیات بدهید. هر دسته کارتی که می خرید، باید 10 سنتت اضافه بدهید. فروشنده هم باید 1 دلار بپردازد و مالیات مجوز سالانه 3 دلار است. اما این مالیات تنها روی بسته هایی که 54 کارت یا کمتر دارند اعمال می گردد.

مالیات بر تنقلات، مجارستان

مالیات بر تنقلاتی که سرشار از قند و نمک هستند، مثل چیپس، بیسکویت، کیک و حتی نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه از سال 2011 در مجارستان اجرا می گردد و طبق آن 20 سنت به هر خوراکی اضافه می گردد. دولت مجارستان با این قانون می خواهد رژیم غذایی سالم را ترویج دهد و شهروندانش را مجبور به انتخاب های غذایی بهتر کند. جالب است بدانید که این قانون جواب داده و 59 تا 73 درصد از مشتریان مصرف این محصولات را کاهش دادند.

مالیات برنزه کردن، آمریکا

از سال 2010 هر آمریکایی که می خواهد خودش را برنزه کند باید 10% مالیات بدهد. این مالیات روی همه خدمات برنزه کردن اعمال می گردد، به جز آن هایی که توسط یک متخصص پزشکی مجاز انجام می گردد. هدف اصلی آن مبارزه با سرطان پوست است.

مالیات آفتاب، جزایر بالئاری

جزایر بالئاری هر سال میزبان حدود 11 میلیون گردشگر است و این فشار زیادی به منابع محلی وارد می نماید. به همین دلیل مالیات گردشگری جدیدی وضع شده؛ مالیات بر آفتاب که از سال 2016 عنوان شده است. این مالیات از 2 تا 4 دلار در روز متغیر است. پول جمع آوری شده از مالیات برای بهبود زیرساخت های گردشگری مثل پاکسازی مناطق ساحلی، حفظ میراث و بهبود تعادل اکولوژیکی استفاده می گردد.

مالیات بر سایه، کنلیانو، ایتالیا

صاحبان رستوران ها و مغازه داران کنلیانو، شهری در ایتالیا، اگر سایه بان داشته باشند یا تابلوهایشان در خیابان سایه بیندازد، باید سالانه 100 دلار مالیات بدهند. مالیات سایه از سال 1993 ایجاد شد و قرار بود در سراسر ایتالیا اجرا گردد، اما فقط مسئولان این شهر آن را قبول کردند. بعد از وضع این قانون بیشتر مالکان محلی تصمیم گرفتند چادر و سایه بان هایشان را جمع نمایند.

مالیات بر گاز گاو، استونی

شاید خنده دار به نظر برسد، اما مالیات بر گاز دام ها واقعا در استونی وجود دارد و هدف آن پیشگیری از آلودگی هوا و کاهش اثر گاز های گلخانه ای است. وقتی گاوی علف می خورد، به طور متوسط 350 لیتر گاز متان و 1500 لیتر کربن دی اکسید در روز فراوری می نماید. طبق برآوردهای مختلف، این گاز حدود 15 تا 20 درصد کل گاز های موجود در هوا را تشکیل می دهد. به همین دلیل مزارغ بزرگی که بیشتر از 300 گاو دارند، باید 5000 دلار در سال مالیات بدهند.

مالیات بر تتو و پیرسینگ، آرکانزاس، ایالات متحده

امروزه تتو در میان آمریکایی ها محبوب تر شده و حدود 36% از شهروندان آمریکایی 18 تا 29 ساله حداقل یک تتو دارند؛ بنابراین جای تعجب نیست که بعضی مسئولین سعی نمایند مردم را از مراجعه به تتوکار های غیرحرفه ای بازدارند و عواقب ناخوشایند تتو مثل عفونت پوست یا انتقال ویروس HIV را کاهش دهند. از سال 2005 در آکانزاس 6% مالیات بر تتو و خدمات پیرسینگ بدن گرفته می گردد.

منبع: brightside

منبع: برترین ها
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 224

به "مالیات های عجیب کشور های مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالیات های عجیب کشور های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید