محبوب ترین و منفورترین گردشگران دنیا کدام اند

به گزارش ایران عکس، انگلیسی ها، آلمانی ها، روس ها، چینی ها و عربستانی ها از جمله منفورترین توریست های جهان و ژاپنی ها محبوب ترین اعلام شدند.

محبوب ترین و منفورترین گردشگران دنیا کدام اند

ایسنا: یک کمپانی تحقیقاتی انگلیسی که در حوزه تحلیل بازارهای دنیای فعال است، نظرسنجی را درباره دیدگاه کشورهای مختلف نسبت به گردشگران خارجی انجام داده که بخش نخست آن به نگرش مردم کشورهای مختلف نسبت به گردشگران کشور خودشان اختصاص دارد.

نتیجه این نظرسنجی نشان می دهد: بیشتر مردم، فکر می کنند جزو بدترین توریست ها در سایر کشورها هستند. برای مثال 57 درصد بریتانیایی ها که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، درباره گردشگران کشور خودشان نظر مثبتی ندارند و تنها 29 درصد آن ها تفکر مثبتی درباره توریست های بریتانیایی دارند و 14 درصد نیز در این مورد ابراز عقیده نکرده اند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از این نظرسنجی، 45 درصد از نروژی ها، 43 درصد از آلمانی ها و 37 درصد از فرانسوی ها فکر می کنند که در دیگر کشورها نگرش مثبتی به عنوان توریست نسبت به آن ها وجود ندارد. ایتالیایی ها، استرالیایی ها، چینی ها، عربستانی ها و آمریکایی ها نیز دیگر کشورهایی هستند که بخش قابل توجهی از شهروندان این کشورها فکر می کنند گردشگران خوبی در سایر کشورها نیستند.

میزان نگرش منفی و مثبت مردم دنیا نسبت به گردشگران کشور خودشان در سایر کشورها

* 57 درصد بریتانیایی ها خود را گردشگران بدی می دانند

در انتهای این فهرست، مردم فیلیپین، هند و عمان قرار دارند که اکثر قریب به اتفاق آن ها فکر می کنند توریست هایی دوست داشتنی در سایر کشورها هستند.

در بخش دیگر این نظرسنجی که از مردم دنیا درباره منفورترین گردشگران دنیا شده است، نشان داده شده که بریتانیایی ها و روس ها از نظر بیشتر کشورهای اروپایی، گردشگران بدی شناخته شده اند و چینی ها از نظر بیشتر کشورهای آسیایی گردشگران دلچسب و محبوبی نیستند.

نزدیک به نیمی از اسپانیایی ها، گردشگران انگلیسی را بدترین توریست ها معرفی کرده اند و بریتانیایی از نظر 39 درصد از آلمانی ها نیز چنین ویژگی دارند.

شهروندان دانمارک، سوئد، فنلاند و نروژ نیز گردشگران روس را در صدر فهرست بدترین توریست ها قرار داده اند. آلمانی ها نیز تقریبا از نظر همه کشورهای اروپایی گردشگران خوبی نیستند.

گردشگران چینی بویژه در استرالیا، اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام به هیچ عنوان چهره ای محبوب ندارند و به عنوان نمونه 67 درصد از سنگاپوری ها معتقدند: چینی ها بدترین گردشگران دنیا هستند.

در منطقه خاورمیانه نیز بیشترین نگرش منفی نسبت به گردشگران عربستان سعودی وجود دارد.

منفورترین توریست های دنیا از نگاه مردم کشورهای مختلف

اما در نظرسنجی برای انتخاب بهترین گردشگران دنیا، یک کشور بالاتر از همه قرار می گیرد: ژاپن.

گردشگران ژاپنی که در جریان برگزاری جام دنیای فوتبال پس از تماشای مسابقه اقدام به تمیز کردن استادیوم می کردند و در صدر خبرها قرار گرفتند، از نظر بسیاری از کشورها بهترین توریست های دنیا معرفی شده اند و بویژه در کشورهای فنلاند، فرانسه، آلمان، اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور و تایلند از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند.

ژاپنی ها و استرالیایی ها؛ محبوب ترین گردشگران دنیا

پس از ژاپنی ها و با فاصله زیاد، گردشگران استرالیایی به عنوان محبوب ترین توریست ها در سراسر دنیا شناخته می شوند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 347

به "محبوب ترین و منفورترین گردشگران دنیا کدام اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین و منفورترین گردشگران دنیا کدام اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید