محسن هاشمی: به همه سالمندان کارت اعتباری نمی دهیم

به گزارش ایران عکس، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طرح شهر دوستدار سالمند امروز در صحن شورا تصویب شد، گفت: اختصاص کارت سالمندی فقط برای بعضی از افراد و نه برای همه است.

محسن هاشمی: به همه سالمندان کارت اعتباری نمی دهیم

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورا گفت: صبح امروز جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر با شهردار تهران برگزار گردید که حناچی گزارشی از شهرداری ارائه داده و مباحثی درباره سند تغییر تحول در شهرداری مطرح شد و اعضای شورا پیشنهاداتی را مطرح کردند.

وی اضافه نمود: ما مصوبه ای را درباره تحول در شهرداری داریم که تا 31 اردیبهشت باید پیش نویس آن توسط شهرداری به شورا ارائه می شد ولی تا به امروز محقق نشده است.

وی ادامه داد: همچنین در صحن امروز شورا مبحث شهردار دوستدار سالمند مطرح شد که این موضوع درنهایت به تصویب رسید و برای کارت اعتباری سالمندان هم قرار شد براساس تقاضا کارت اعتباری صادر گردد و نه برای همه سالمندان اختصاص یابد.

وی گفت: همچنین ارائه طرح تفصیلی منطقه 12 توسط شهرداری در صحن شورا طرح آن به تصویب رسید و از آنجایی که این منطقه تاریخی است و ساخت و ساز در آن با مشکل روبرو بوده، بنابراین اجرای این طرح باید بسیار دقیق باشد.

فروش سرانه های خدماتی محله خاک سفید

همچنین محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا نسبت به فروش بخشی از اراضی مربوط به تامین سرانه های خدماتی و سرای محله خاک سفید در منطقه 4 تذکر داد و خواهان بازگرداندن این زمین به شهروندان شد.

وی گفت: محله گلشن (خاک سفید) ناحیه 6 منطقه 4 از محله های محروم و غیر برخوردار و پرجمعیت شهر تهران است. اهالی این محل به علت کمبود سرانه های خدماتی و فضاهای فرهنگی، آموزشی، مدارس اعم از هدایت و دبیرستان در محرومیت بسیار زیادی قرار دارند و با انواع آسیب های اجتماعی دست به گرباند.

سالاری اضافه نمود: در سال 1379 با پاک سازی محله از افراد معلوم الحال یک قطعه زمین واقع در تقاطع خیابان 22 بهمن و خیابان کمیل که محل سکونت آنان بود، به حال خود رها و بلا استفاده در اختیار شهرداری تهران نهاده شد.

وی بیان داشت: شورایاری جهت استفاده از امکانات اجتماعی و زمین ورزشی، برای استفاده جوانان محله اقدام و نهایتا این زمین توسط شهرداری تسطیح و فنس کشی و در اختیار محله قرارگرفت که اهالی محله بیش از 16 سال با نظارت و مدیریت شورایاری محل از آن بهره مند هستند. با درخواست شورایاران جهت استفاده بهینه از این زمین در مدیریت شهری گذشته مقرر و مصوب شد در این مکان مجموعه فرهنگی ورزشی چندمنظوره و سرای محله احداث گردد.

سالاری افزود: پس از مدتی در قیمت غربی آن ساختمان سرای محله در 3 طبقه شروع و در قسمت شرقی آن زمین بازی فوتبال با نسب چمن مصنوعی آماده و در اختیار شهروندان نهاده شد. در سال 1399 شرکت طرح توسعه لویزان برای این زمین ادعای سند مالکیت نموده و سبب تعطیلی عملیات ساختمان شد. در این خصوص شهرداری مرکز با شرکت مذکور وارد مذاکره و معامله شد، زمین را خریداری و سند مالکیت را به نام خود انتقال و به ثبت رساند.

وی بیان داشت: متأسفانه شهرداری مرکز بدون در نظر دریافت احتیاج مبرم اهالی به این مکان و تأمین سرانه های خدماتی آن را به یکی از واحدهای خود برای ساخت مسکن واگذار نموده است لذا این اقدام و تصمیم یک جانبه به دور از انصاف اجحافی بزرگی در حق اهالی و موجب نگرانی، محرومیت و صدمات روحی روانی جبران ناپذیری شد است و جای تعجب است شهرداری به جای ایجاد امکانات برای محله، این زمین را هم از شهروندان و محله گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1654

به "محسن هاشمی: به همه سالمندان کارت اعتباری نمی دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محسن هاشمی: به همه سالمندان کارت اعتباری نمی دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید