بازسازی شیروانی موزه باستان شناسی زنجان

به گزارش ایران عکس، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: عملیات بازسازی و بازسازی شیروانی ساختمان موزه مردم شناسی با مشارکت بنیاد هنکل، دانشگاه و موزه بوخوم آلمان در عمارت ذوالفقاری به سرانجام رسید.

بازسازی شیروانی موزه باستان شناسی زنجان

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، امیر ارجمند روز چهارشنبه 21 آبان 1399 با اعلام این خبر، اعلام کرد: به دلیل آسیب های وارده که در سال های اخیر به شیروانی و سقف موزه ذوالفقاری وارد شده بود، عملیات بازسازی و بازسازی از مهرماه امسال شروع شد که در اواسط آبان ماه به انتها رسید.

او اضافه کرد: تقویت شاسی های زیرشیروانی، استحکام بخشی ورق های شیروانی، اصلاح آبراه های شیروانی، دفع رطوبت در سقف و نصب آب رو از مراحل این عملیات بازسازیی بود. بارش برف و باران شدید در شهر زنجان موجب شد تا رسیدگی و بازسازی سقف شیروانی این بنا در اولویت کاری قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان اظهار کرد: مشارکت بنیاد هنکل، دانشگاه و موزه بوخوم آلمان در بازسازی و تجهیز سایر بخش های موزه ذوالفقاری ادامه خواهد داشت.

عمارت ذوالفقاری بنایی است تاریخی در دو طبقه با دیوارهای بلند و سقف های لمبه کاری شده که مردان نمکی در آن نگهداری می شوند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1259

به "بازسازی شیروانی موزه باستان شناسی زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی شیروانی موزه باستان شناسی زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید