مرمت فوری آرامگاه بیهقی در سبزوار

به گزارش ایران عکس، مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: بارش های شدید سبب نشست بخش شرقی آرامگاه این حکیم مشهور ایرانی شده که عملیات مرمت و استحکام آن نیازمند 2 میلیارد ریال است.

مرمت فوری آرامگاه بیهقی در سبزوار

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

محسن برآبادی اضافه نمود: آرامگاه ابوالحسن زید بیهقی بالاتر از سطح خیابان بنا شده و در گذشته از فضاهای زیرین این بنا برای نگهداری دام استفاده می شده است که اکنون در پی بارندگی های شدید به بخش های شرقی آرامگاه آسیب وارد شده است.

وی ادامه داد: مراحل مرمت این بنا شامل مقاوم سازی، بتن ریزی و پر کردن فضاهای خالی محوطه آرامگاهی است که باید از محل اعتبارات میراث فرهنگی و به ویژه شهرداری ششتمد تامین گردد.

ظهیرالدین ابوالحسن علی بن ابوالقاسم زید بن محمد بیهقی معروف به ابن فندق بیهقی و فرید خراسان، حکیم و ادیب مشهور ایران و از ریاضیدانان عظیم قرن ششم هجری است.

مهمترین اثر او کتاب پارسی تاریخ بیهق در تاریخ و جغرافیای ناحیه بیهق و ذکر رجال علم و ادب و سادات و خاندان های مشهور و دیگر اطلاعات تاریخی آن سرزمین است.

آرامگاه این ادیب در شهر ششتمد قرار گرفته است.

شهر ششتمد در حدود 30 کیلومتری جنوب شهر سبزوار واقع است.

ایرنا

منبع: گردشبان
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 940

به "مرمت فوری آرامگاه بیهقی در سبزوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت فوری آرامگاه بیهقی در سبزوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید