معرفی وسایل حمل و نقل عمومی در مشهد

به گزارش ایران عکس، یکی از بی مثال ترین مرکزهای کشور ایران برای سفر که اکثرا مورد توجه مردمان این مرز و بوم قرار می گیرد، شهر مشهد است. سالانه مشهد مقدس پذیرای زائران زیاد و علاقمندی بوده که با شور و شوق به این شهر سفر می نمایند. آمده اند تا با دلی پاک و بی ریا، به امام مهربانی ها سلام بدهند و آرامش را بازیابند و با دلی آکنده از عطر دعا به شهر و دیار خود بازگردند. در این میان، برای ایاب و ذهاب احتیاج به راهنمای حمل و نقل عمومی مشهد دارند. پس، در این مطلب به حمل و نقل عمومی در مشهد می پردازیم تا در سفرهای آینده خود به آسانی در این شهر جا به جا شوید.

معرفی وسایل حمل و نقل عمومی در مشهد

انواع حمل و نقل در مشهد

در شهر مشهد با توجه به جمعیت زیادی که در این شهر در حال زندگی هستند، راستاها طولانی تر شده اند. پس، در ابتدا انواع راه و راستاهای دسترسی را ذکر خواهیم کرد. شما قادر هستید به جهت رفت و آمدهای خود از ماشین شخصی، مترو، اتوبوس ها، تاکسی ها استفاده کنید.

نرم افزارهای مهم و کارآمد برای راستایابی در مشهد

نرم افزار نقشه همراه مشهد به شما یاری می نماید تا به آسانی راستایابی کنید و در صورت لزوم، مکان های مورد احتیاج خود را با توجه به موقعیت مکانی پیدا کنید. برای مثال، فرض کنید شما در محدوده بلوار وکیل آباد قرار دارید و بدنبال داروخانه می شد، این نرم افزار حمل و نقل عمومی مشهد قادر است با توجه به موقعیت شما، نزدیکترین داروخانه ها را به شما اعلام کند. از دیگر نرم افزارهایی که برای سفر به شهر مشهد بهتر است در دسترس داشته باشید، الیت نام دارد. با الیت می توانید پارکینگ های نزدیک به خود را پیدا نموده و برای قرار دادن ماشین خود از آنها استفاده کنید.

مترو، انتخاب سریع و قابل دسترس

اکنون اگر به عنوان یک فرد که ساکن مشهد است، بخواهم برایتان از بهترین روش های حمل و نقل عمومی در مشهد بگویم، انتخاب اول به یقین استفاده از قطار شهری است. شما با مترو می توانید زمان کوتاهی را صرف کنید و به سرعت به محل مورد علاقه خود برسید. در این میان، هم هزینه کمتری را متحمل می شوید و هم زمان بیشتری را برای خود ذخیره نموده اید. مدت زمان در انتظار ماندن برای رسیدن مترو، حدود 6 دقیقه است و بعد از آن شما می توانید با سوار شدن به راستا مورد نظر خود برسید. قطار شهری در مشهد از دو خط کاملا در دسترس و دو خط در حال احداث بهره مند است. خط اول از فرودگاه تا انتهای بلوار وکیل آباد را پوشش می دهد. خط دو نیز از انتهای خیابان طبرسی به بلوار رضا شهر می رود.

ماشین های شخصی

شاید برای شما نیز تا به اینجا سوال باشد که چطور برای انتخاب اول، از ماشین های شخصی سخن نگفتیم. امروزه شهر مشهد جمعیت زیادی را شامل می گردد که روزانه حدود 7 میلیون نفر در این خیابان ها در حال جا به جایی هستند و ترافیک زیادی رقم زده می گردد. همچنین از آلودگی هوا نیز می توان یاد کرد. البته که با گرانی بنزین شاید بهتر باشد، از تعداد ماشین های شخصی کاسته گردد. اما نکته قابل ذکری که وجود دارد، این است که به یاد داشته باشید در صورت استفاده از ماشین های شخصی در محدوده های منتهی به حرم مطهر رضوی، باید از طرح زوج و فرد تبعیت کنید.

اتوبوس ها، امکان دسترسی به تمام شهر

یکی دیگر از روش های حمل و نقل در شهر مشهد، استفاده از اتوبوس هاست. اتوبوس ها در مشهد به دو حالت عادی و تندرو دسته بندی می گردند و تمام شهر را در دست دارند. فقط کافی است از شماره خطی که سوار می شوید کاملا مطلع باشید که با نرم افزار نقشه همراه مشهد می توانید این امر میسر می گردد.

من کارت هوشمند، ابزاری برای استفاده از مترو و اتوبوس

شما برای سوار شدن به اتوبوس و مترو احتیاج به یک من کارت دارید. در غیر این صورت، باید با قیمت آزاد هزینه سفر را پرداخت کنید که البته باز هم به نسبت دیگر شرایط حمل و نقل، این هزینه آزاد بهینه است. برای تهیه من کارت یا شارژ آن به باجه های بلیط در ایستگاه ها مراجعه نموده یا از نرم افزارهای مورد اعتماد برای اجرای این قابلیت را نصب کنید.

ترانسفرهای تورهای مسافرتی

تورهای مسافرتی برای سفر کردن به مشهد شامل ترانسفر فرودگاهی و بهره گیری از شاتل برای رفتن به حرم مطهر رضوی هستند. همچنین، اگر قرار باشد به مکان های تفریحی، گردشگری بروید، ترانسفر ایاب و ذهاب شما را انجام می دهند.

دوچرخه سواری یا پیاده روی

در شهر مشهد پایگاه هایی تعبیه شده که شما می توانید با ثبت نام در آنها، از این دوچرخه های عمومی بهره مند شوید. همچنین، اگر تمایل به پیاده روی دارید، بسیاری از مناطق در مشهد از مراکز خرید، کافی شاپ بهره مند بوده که در یک پیاده روی خوب می توانید از آن ها به آسانی استفاده کنید.

تاکسی ها

یکی از روش های دیگر و البته مورد استقبال مردم، تاکسی بوده که البته تاکسی ها به چند حالت خطی، خصوصی، تلفنی و آنلاین تقسیم می شوند. برای استفاده از تاکسی خطی کافی است، راستای مستقیم را با چند نفر هم راستا شوید و هزینه متعادلی را بپردازید. استفاده از تاکسی های خصوصی و تلفنی نیز از قدیم الایام رایج بوده و شما می توانید به همراه خانواده خود از این امکان بهره مند شوید. همچنین، نسل جدید تاکسی ها به صورت اینترنتی قابل دسترسی هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 943

به "معرفی وسایل حمل و نقل عمومی در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی وسایل حمل و نقل عمومی در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید