معروف ترین مراکز خرید شیراز

به گزارش ایران عکس، شیراز نه فقط دل های شما بلکه پول هایتان را هم می رباید! مگر می گردد در یکی از قدیمی ترین بازارهای ایران قدم زد و دست خالی برگشت؟ یا در برابر مراکز خرید عظیم با مغازه های رنگارنگ مقاومت کرد؟ اگر جواب خیر است، پس با خواندن این مطلب به خودتان و البته جیبتان یاری خواهید کرد. چرا که در این مطلب با معروف ترین مراکز خرید شیراز آشنا شده و به شما خواهیم گفت هر چیزی را از کجا بخرید.

معروف ترین مراکز خرید شیراز

تور شیراز از آن دسته تورهایی ست که اگر درست برنامه ریزی نگردد در انتها شما می مانید و چند جای نرفته که پس از بازگشت به خانه حسرتشان را خواهید خورد. یکی از این مکان های شگفت انگیز که ممکن است در لابه لای بازدید از آرامگاه ها، باغ ها و بناهای تاریخی شهر فراموش شوند مراکز خرید شیراز هستند. بازارهایی مانند بازار وکیل و سرای مشیر که با همان سبک قدیمی بهترین مکان برای خرید سوغاتی های اصیل شیرازی هستند. البته در کنار بازارهای قدیمی، مجتمع های تجاری بزرگی هم وجود دارند که چهره مدرن شیراز را به نمایش گذاشته و لوکس پسندان را راضی نگه می دارند. (بلیط تهران شیراز)

.

مراکز خرید شیراز

.

بازار وکیل

حجره ها، چهارسوقی و سقفی با معماری حیرت انگیز مجموعه بازار وکیل را تشکیل می دهند. این بازار در زمان زندیه و به دستور کریم خان زند ساخته شد و پس از گذشت صدها سال همچنان رجحان خود را حفظ نموده و به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز خرید شیراز به کار خود ادامه می دهد.

بازار وکیل مانند بسیاری از بازارهای قدیمی ایرانی سقفی با معماری بسیار زیبا دارد و از چهار راسته حجره عطاری ها، حجره های فرش و گلیم، حجره های مس و حجره های سوغاتی تشکیل شده است. در این فضای نوستالژیک می توانید چند ساعتی را به گذشته سفر نموده و حس و حال دادوستد در ایران قدیم را تجربه کنید.

بازار وکیل بهترین مکان برای خرید عرقیجات اصیل شیرازی و البته سوغاتی هایی مانند گلیم های کوچک، ظروف مسی و شیرینی هایی مانند کاک، مسقطی و یوخه می باشد.

آدرس: شیراز، خیابان زند، ضلع شرقی میدان شهرداری

سرای مشیر

اگر گشت وگذار در بازار وکیل شما را شیفته خود نموده و همچنان دوست ندارید از فضای تاریخی فاصله بگیرید، به سرای مشیر بروید. سرای مشیر یادگاری از دوران قاجار است که به بازار وکیل اضافه شده و در ضلع جنوبی آن قرار گرفته است.

ورودی بسیار زیبای سرای مشیر که با کاشی کاری های خلاقانه تزیین شده است یک خرید هیجان انگیز و متفاوت را نوید می دهد. پس از ورود یک حوض بزرگ و حجره هایی را خواهید دید که فضایی شاد و وسوسه نماینده برای خرید را بوجود آورده اند. هر کدام از حجره ها بخشی از تاریخ و هنر مردم شیراز در دل خود دارند. اگر به ظروف خاتم کاری شده، معرق کاری، حکاکی، قلم زنی و گبه علاقه دارید در این جا می توانید زیباترین و اصیل ترین آن ها را خریداری کنید. پیشنهاد می کنیم پس از خرید کمی در زیر درختان نارنج نشسته و از هوای تازه و معماری بازار لذت ببرید.

آدرس: شیراز، بازار وکیل، ضلع جنوبی بازار

مجتمع تجاری خلیج فارس

در ادامه معرفی مراکز خرید شیراز از بازارهای سنتی فاصله گرفته و به شیراز مدرن می رسیم. مجتمع تجاری خلیج فارس که در 20 کیلومتری مرکز شهر شیراز قرارگرفته مجموع کاملی ست که یک روز پرجنب وجوش را برایتان می سازد.

معماری این مجموعه بزرگ از بناها و ستون های تخت جمشید الهام گرفته شده و داخل آن هم به بزرگی و عظمت تخت جمشید می باشد. متجتمع خلیج فارس در مجموع بیش از 2000 فروشگاه دارد که به قول معروف از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن ها به فروش می رسد. در این فروشگاه ها انواع پوشاک با برندهای معروف جهانی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و کیف و کفش را می توان دید.

خلیج فارس برای برطرف خستگی بعد از خرید هم سورپرایزهای متنوعی را در نظر گرفته است. اگر اهل هیجان هستید به شهربازی، اگر اهل ورزش هستید به سالن بیلیارد و بولینگ و اگر گرسنه هستید به بخش فودکورت مجموعه بروید.

پارکینگ اختصاصی، تاکسی سرویس و بانک از دیگر امکانات مجتمع تجاری خلیج فارس هستند.

آدرس: شیراز، اتوبان دکتر حسابی، شهر جدید صدرا

مرکز خرید زیتون فارس

زیتون فارس مرکز خریدی 12 طبقه است که از بلندترین مراکز خرید شیراز هم محسوب می گردد. بیش از 400 واحد تجاری، پارکینگ اختصاصی، رستوران، فست فود، کافی شاپ، سینما و تجهیزاتی مانند سیستم گرمایش و پله برقی مرکز خرید زیتون فارس را به مجموعه ای مدرن، شیک و پرطرفدار تبدیل نموده اند.

در فروشگاه های این مجموعه کلیه اجناس مانند پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی، بهداشتی، عینک آفتابی و زیورآلات را با کیفیت عالی و قیمت های مناسب می توان خریداری کرد. بیشتر افرادی که به دنبال اجناس غیر برند اما شیک هستند زیتون فارس را برای خرید انتخاب می نمایند. همچنین اگر با فرزندانتان به شیراز سفر نموده اید می توانید به شهربازی مجموعه رفته و آن ها را نیز راضی به خانه برگردانید.

آدرس: شیراز، چهارراه پارامونت

مجتمع تجاری سلطانیه

مجتمع سلطانیه هم در ردیف مراکز خرید لوکس و گران قیمت شیراز جای می گیرد. این مرکز خرید زیبا در یکی از آرام ترین خیابان های شیراز قرار گرفته و میزبان گرشگرانی است که به دنبال کالاهای خاص با کیفیتی عالی هستند.

انواع پوشاک با برندهای معتبر بین المللی و کالاهای ایرانی فاخر در مجتمع تجاری سلطانیه به فروش می رسند. همچنین می توانید بعد از خرید به کافی شاپ بسیار زیبای مجتمع رفته و با دسرهای خوش طعم شیرازی از خودتان پذیرایی کنید.

آدرس: شیراز، میدان مطهری، بلوار قدوسی شرقی

باغ ارم جلوه دلبرانه شیراز

منبع: ستاره ونک
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 957

به "معروف ترین مراکز خرید شیراز" امتیاز دهید

1 کاربر به "معروف ترین مراکز خرید شیراز" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین مراکز خرید شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید