تور ایتالیا: میلان با تحقیر لاتزیو حریف اینتر در نیمه نهایی کوپا ایتالیا شد، پیروزی راحت منچسترسیتی مقابل برنتفورد در لیگ جزیره

به گزارش ایران عکس، خبرگزاری خبرنگاران- میلان با غلبه بر لاتزیو راهی مرحله نیمه نهایی کوپا ایتالیا شد.

تور ایتالیا: میلان با تحقیر لاتزیو حریف اینتر در نیمه نهایی کوپا ایتالیا شد، پیروزی راحت منچسترسیتی مقابل برنتفورد در لیگ جزیره

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، تیم میلان پس از پیروزی شیرین در دربی دلا مادونینا با روحیه ای بالا پای به ملاقات یک چهارم نهایی کوپا ایتالیا گذاشت؛ جایی که با عبور از جنوا جواز حضور در آن را پیدا نموده بود؛ حریف میلان در بازی امشب، لاتزیو بود؛ تیمی که در مرحله قبل از سد اودینزه گذشت و مثل میلان با پیروزی در سری آ (3-0 مقابل فیورنتینا) پای به این ملاقات گذاشت.

یک روز پس از پیروزی دو بر صفر اینترمیلان مقابل رم در سن سیر، میلان امشب در این استادیوم مقابل دیگر تیم مرکز نهاده شد. در شبی که زلاتان ابراهیموویچ به علت مصدومیت در ترکیب روسونری غایب بود، ژیرو در نوک خط حمله تیم میزبان نهاده شده بود. شاگردان ساری هم در سمت مقابل با شرایط خاصی وارد زمین شدند؛ آنها با توجه به اینکه جایی در بین مدعیان لیگ در فصل جاری ندارند، در پی پیروزی مقابل میلان برای حضور در جمع چهار تیم نهایی بودند تا حداقل شانس خود را برای فتح جام در کوپا ایتالیا امتحان نمایند.

بازی در نیمه اول با رجحان میلان همراه بود و این تیم پیروز شد در دقیقه 24 دروازه حریف را باز کند؛ آلسیو رومانیولی در دقیقه 24 با یک پاس دقیق، رافائل لیائو، ستاره جوان تیمش را در سمت چپ محوطه جریمه حریف صاحب توپ کرد و این بازیکن با یک بغل پای زیبا توپ را وارد دروازه را باز کرد.

لاتزیو برای جبران گل حملات خود را بیشتر کرد اما مقاومت میلان اجازه خلق موقعیت را به این تیم نداد و شاهد دو برابر شدن اختلاف پیش از انتها نیمه اول بودیم. یک نفوذ خطرناک دیگر از لیائو، بار دیگر دفاع لاتزیو را به هم ریخت و این بازیکن با یک پاس در عرض زیبا، ژیرو را در دهانه دروازه صاحب توپ کرد تا مهاجم فرانسوی میلان با بغل پایی آرام توپ را به تور بچسباند. این انتها کار نبود و روی پاس هرناندز و به سبک گل دوم، ژیرو تنها چند دقیقه بعد، خود را دو گله و تیمش را سه گله کرد تا روسونری در همان 45 دقیقه نخست کار را یکسره کند.

نیمه دوم بازی در شرایطی آغاز شد که با توجه به زدن سه گل به وسیله میلان در نیمه اول، تنها یک معجزه احتیاج بود تا نتیجه کار تغییر یابد؛ میلان به خوبی توانست رجحان خود را حفظ کند و با در اختیار داشتن توپ و میدان، اجازه کار خاصی به لاتزیو ندهد. 45 دقیقه دوم در چنین شرایطی دنبال شد و کسیه در دقیقه 80 گل چهارم را هم برای میلان زد تا دیگر نماینده مرکز هم مقابل یک تیم از میلان حذف گردد و دو تیم شهر میلان در مرحله نیمه نهایی مقابل هم قرار بگیرند.

- منچسترسیتی بعد از دوازده پیروزی متوالی در لیگ جزیره، هفته گذشته مقابل ساوتهمپتون به تساوی یک بر یک رسید تا نوار بردهای متوالی اش پایان قطع گردد. شاگردان گواردیولا در حالی پای به بیست و چهارم گذاشتند که به عنوان صدرنشین جدول، با تیم دوم (چلسی) 9 امتیاز اختلاف داشتند و در پی حفظ این فاصله امتیازی مطمئن بودند.

حریف منچسترسیتی، تیمی از مرز یک سوم میانی و پایینی جدول رده بندی بود؛ برنتفورد از 23 بازی 23 امتیاز کسب نموده و با رتبه چهاردهم پای به هفته بیست و چهارم گذاشت؛ جایی که باید در استادیوم اتحاد شهر منچستر مقابل آبی های این شهر قرار می گرفت. سامان قدوس، ملی پوش ایرانی تیم برنتفورد که در فصل جاری دو بار در ترکیب اصلی نهاده شده و 10 بار هم به عنوان یار جانشین به میدان رفته، امشب یکی از 11 بازیکن اصلی تیمش بود و فرصتی ویژه داشت تا توانایی های خود را به اثبات برساند. او 62 دقیقه برای تیمش بازی کرد و در حالی که تیمش همچنان با یک گل از حریف عقب بود تعویض شد.

سیتی رجحان خود را خیلی زود به حریف دیکته کرد اما تا آخرین دقایق نیمه اول پیروز به باز شدن دروازه برنتفورد نشد تا اینکه رحیم استرلینگ در فاصله پنج دقیقه مانده به انتها کار، یک ضربه پنالتی برای تیمش به ارمغان آورد؛ ریاض محرز، مهاجم آماده این روزهای منچستر سیتی در دقیقه 40 پشت توپ ایستاد و با گل کردن آن تیمش را برنده راهی رختکن کرد. البته برنتفورد یک موقعیت بسیار عالی در دقایق انتهای داشت و سیتی خوش شانس بود که دروازه اش باز نشد.

میزبان نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کرد و شوت از راه دور خطرناک کانسلو اولین موقعیت جدی این تیم بود که با اختلافی اندک از کنار دروازه راهی اوت شد. او تنها چند دقیقه بعد با نفوذی زیبا و دریبل چند بازیکن مقابل خود وارد محوطه جریمه شد ولی ضربه اش را دروازه بان به خوبی مهار کرد. روی اشتباه عجیب دروازه بان برنتفورد، استرلینگ در موقعیت تک به تک نهاده شد ولی ضربه او از دقت کافی برخوردار نبود؛ دی بروین چند قدم آن طرف تر با یک جایگیری خوب ریباند این توپ را به گل دوم سیتی تبدیل کرد تا خیال تیمش را از بابت پیروزی راحت کند.

سیتیزن ها بعد از گل دوم بازهم حملات خود را ادامه دادند و اگر درخشش دروازه بان حریف نبود می توانستند خیلی زود به گل های سوم و چهارم هم برسند؛ کانسلو در متن بیشتر این حرکات حضور داشت و اگر کمی شانس با او یار بود نامش در بین گلزنان بازی دیده می گردد. سیتی با کسب این پیروزی پیروز شد شمار امتیازات خود را به عدد 60 امتیاز برساند. این تیم با دو بازی بیشتر نسبت به چلسی، 12 امتیاز از این تیم بیشتر دارد. برنتفورد هم با متحمل شدن این شکست فرصت صعود چند پله ای در جدول رده بندی را از دست داد تا هم چنان در کمربند میانی لیگ دیده گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2006

به "تور ایتالیا: میلان با تحقیر لاتزیو حریف اینتر در نیمه نهایی کوپا ایتالیا شد، پیروزی راحت منچسترسیتی مقابل برنتفورد در لیگ جزیره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا: میلان با تحقیر لاتزیو حریف اینتر در نیمه نهایی کوپا ایتالیا شد، پیروزی راحت منچسترسیتی مقابل برنتفورد در لیگ جزیره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید