ناسا سیستم جدیدی برای کنترل ترافیک هوایی فرودگاه ها ابداع کرد

به گزارش ایران عکس، خلاقیت ناسا در کنترل ترافیک هوایی

با ابتکاری که ناسا و سازمان فدرال هوانوردی آمریکا به یاری هم داشته اند، سیستم تازه ای ابداع شده است که به یاری آن دیگر هواپیماها برای فرود کمتر معطل می شوند. در این سیستم، از سیستم های ارسال گزارش بر اساس جی پی اس و نرم افزارهای تازه برنامه ریزی دیجیتال به جای فناوری های قبلی، استفاده شده است. با خبرنگاران همراه باشید:

ناسا سیستم جدیدی برای کنترل ترافیک هوایی فرودگاه ها ابداع کرد

ناسا و سازمان فدرال هوانوردی آمریکا با همکاری یکدیگر سیستم تازه ای برای کنترل ترافیک هوایی در فرودگاه ها ابداع نموده اند که باعث می گردد معطلی هواپیماها برای فرود کمتر گردد. سیستم یاد شده در فرودگاه شهر واشنگتن با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفته است.

بعد از اجرای این طرح، همه مراحل آماده سازی هواپیماها از لحظه قبل از پرواز تا لحظه فرود، کنترل می گردد و به این ترتیب سرعت اجرای فرآیندها بالاتر می رود. این سیستم قسمتی از طرح 35 میلیارد دلاری امریکا است که برای نوکردن سیستم هوانوردی در نظر گرفته شده بود و بصورت عملی هم در فرودگاه شهر واشنگتن تست شده است و نتایج بسیار موفقی داشته است.

این فرآیند قرار است تا سال 2030، جایگزین سیستم های قبلی گردد. این سیستم همانطور که گفته شد در فرودگاه شهر واشنگتن هم اجرا شده است و روی 3 هواپیمای بوئینگ 757، 737 و جت تجاری هانی ول، موفقیت های زیادی داشته است.

با استفاده از این سیستم تازه، دیگر داده های راداری که در گذشته از آنها استفاده می شد و نقص های زیادی هم داشت، حذف شده است و در نتیجه دقت سیستم های ردگیری با توجه به سرعت بالا در تبادل داده ها و دسترسی مناسب به الگوهای پروازی، به طور چشمگیری بیشتر شده است که این از بزرگترین مزایای این سیستم است.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1978

به "ناسا سیستم جدیدی برای کنترل ترافیک هوایی فرودگاه ها ابداع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا سیستم جدیدی برای کنترل ترافیک هوایی فرودگاه ها ابداع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید