ناوگان حمل و نقل کرمانشاه پیرتر از میانگین کشور است

به گزارش ایران عکس، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با اشاره به بالا بودن عمر ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان نسبت به میانگین کشور، گفت: سن مینی بوس های کرمانشاه به حدود 30 سال رسیده است.

ناوگان حمل و نقل کرمانشاه پیرتر از میانگین کشور است

فریبرز کرمی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با بیان اینکه میانگین عمر ناوگان حمل و نقل استان کرمانشاه بیشتر از میانگین کشوری است، اظهار کرد: میانگین عمر مینی بوس ها 30 سال، کامیون ها 17 سال، اتوبوس ها 10 تا 12 سال و سواری کرایه هشت سال است.

وی افزود: هم اکنون بیش از 210 دستگاه اتوبوس، بیش از 960 دستگاه مینی بوس و بیش از 900 دستگاه سواری، جابجایی مسافران برون شهری را در استان بر عهده دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه قانونی برای جلوگیری از تردد خودروهای با سن بالا در کشور وجود ندارد، یادآوری کرد: اگرچه محدودیت هایی برای تردد خودروها اعمال می گردد، اما ممنوعیت تردد کامل وجود ندارد.

کرمی گفت: در کشور برای تردد مینی بوس های با عمر بیش از 25 سال، اتوبوس و کامیون با عمر بیش از 15 سال و سواری با عمر بیش از 10 سال محدودیت هایی اعمال می گردد، اما از تردد آنها جلوگیری نمی گردد.

وی تنها راهکار نوسازی ناوگان حمل و نقل را ایجاد رقابت بین صاحبان خودروها گفت و افزود: نوسازی ناوگان اتوبوس با همین روش در استان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه هیچ ممنوعیتی برای تردد ناوگان با عمر بالا وجود ندارد، بیان نمود: بهبود این شرایط تنها با ایجاد رقابت امکان پذیر است، آن چنان که استان کرمانشاه با ایجاد رقابت در زمینه نوسازی ناوگان اتوبوس جوان ترین سیستم حمل و نقل را دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه درباره پیامدهای فعالیت ناوگان فرسوده نیز گفت: فعالیت این خودروها هم جان مردم را به خطر می اندازد و هم آلودگی زیست محیطی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 229

به "ناوگان حمل و نقل کرمانشاه پیرتر از میانگین کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوگان حمل و نقل کرمانشاه پیرتر از میانگین کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید