نظام ارجاع الکترونیک؛ راهنمایی درست بیمار در مسیر درمان

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران، سیدمرتضی ادیانی گفت: نظام ارجاع الکترونیک وظیفه راهنمایی بیمار در سطح الکترونیک تراکنش ها و حفاظت مالی از بیمه گردیده را انجام می دهد بنابراین در این نظام، حفاظت از بیمار و درمان آن بسیار حائز اهمیت دارد.

نظام ارجاع الکترونیک؛ راهنمایی درست بیمار در مسیر درمان

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در حال حاضر 18 میلیون و 300 هزار دفتر معتبر بیمه روستایی در کشور وجود دارد که از خدمات بیمه روستایی بهره مند می شوند.

ادیانی اضافه نمود: از سال 1391 طرح پزشک خانواده شهری در استان های فارس و مازندران راه اندازی شد و از خرداد سال 1396 اجرای نظام ارجاع الکترونیک در 10 استان کشور پیشنهاد شد که در اداره کل بیمه سلامت استان گلستان به طور عملی اجرایی شد.

وی همچنین متذکر شد: وقتی بیمار به نخستین گیت درمانی مراجعه می نماید اگر احتیاج به مراجعه به سطح بالاتری از دریافت خدمات داشته باشد توسط پزشک خانواده هدایت می گردد؛ قرار است با نسخه های الکترونیکی تبادل اطلاعات با سهولت بیشتری انجام گیرد.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران سطح بندی خدمات را یکی از مولفه های مهم در طرح پزشک خانواده دانست و ابراز کرد: آنچه که به عنوان زیرساخت مورد تاکید ما بوده؛ موضوع پرونده الکترونیک و استقرار سیستم الکترونیک است.

وی با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیک یکی از زیرساخت های مهم در نظام ارجاع الکترونیک است، گفت: با اجرای این طرح اطلاعات افرادی که خدمات دریافت می نمایند در سیستم ثبت می گردد که هم اکنون بخشی از این مهم در استان گلستان در حال انجام است.

ادیانی بیان نمود: بر اساس نسخه نویسی الکترونیک، بیماران به سمت پزشکان در سطوح مختلف هدایت می شوند تا از سردرگمی و تعدد مراجعه به پزشک، رهایی یابند.

این مقام مسئول گفت: در طرح پزشک خانواده سطح بندی خدمات انجام می گردد و مسیر درمان تعیین خواهد شد چه به لحاظ اینکه بیمار متولی داشته باشد و یا در حین درمان و در مسیر مراجعه به پزشک قرار بگیرد ضرورت دارد اطلاعات جامعی از بیمار داشته باشیم و این مهم احتیاجمند پزشک خانواده و اجرای نظام ارجاع الکترونیک است.

معاون بیمه خدمات سلامت این سازمان اذعان داشت: گاهی اوقات برخی از بیماران از درمان زیاد رنج می برند لذا ابتدا باید هرکس پزشک خانواده خود را انتخاب کند چنانچه این افراد به یک بیماری یا عارضه دچار شدند به پزشک خانواده مراجعه می نمایند و پزشک آنها را هدایت خواهد نمود که آیا ضروری است به سطوح بعدی درمان ارجاع داده گردد یا خیر و یا در همان سطح درمان شوند.

ادیانی با اشاره به اینکه 6 هزار و 500 پزشک خانواده در سطح کشور به روستاییان خدمات می دهد، گفت: در استان گلستان 240 پزشک خانواده روستایی در نظام ارجاع الکترونیک فعالیت می نمایند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت کشور توضیح داد: بخشی از دغدغه ها در اجرای نظام ارجاع الکترونیک مسائل زیرساختی و نرم افزاری است.

این مقام مسئول موضوع فرهنگ سازی را برای گرایش مردم در دریافت خدمات نظام ارجاع الکترونیکی مهم خواند و گفت: بیمار باید بداند که نظام ارجاع الکترونیک بهترین راهکار برای دریافت خدمات درمانی خواهد بود، بسیاری از کشورهای جهان امروزه از طریق نظام ارجاع الکترونیک به مردم خدمات می دهند.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان پایلوت نظام ارجاع الکترونیک گردیده است؛ هدف از اجرای این طرح را داشتن پرونده الکترونیک برای یکایک افراد عنوان نمود و اضافه نمود: هدف غایی ما اجرای این طرح در سطح کشور است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 36

به "نظام ارجاع الکترونیک؛ راهنمایی درست بیمار در مسیر درمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام ارجاع الکترونیک؛ راهنمایی درست بیمار در مسیر درمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید