نمایش وصله های ناجور زنان کمتر دیده شده در آمریکا

به گزارش ایران عکس، تعدادی از آثار هنری هنرمندان زنی که به ندرت فرصت نمایش داشته اند یا هیچگاه به نمایش گذاشته نشده اند در قالب نمایشگاهی ویژه هنرمندان زن در موزه بروکلین فرصت نمایش پیدا می نمایند.

نمایش وصله های ناجور زنان کمتر دیده شده در آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تمکن مالی برای ویزای دانشجویی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گاردین، موزه بروکلین واقع در شهر نیویورک آمریکا نیز همچون اغلب موزه های دنیا ، بخش اعظمی از مجموعه های هنری خود را در انبار نگهداری می نماید. مجموعه های در انبار مانده این موزه هنری شامل مجموعه بزرگ از آثار هنرمندان زنی می گردد که تا امروز در انبارها خاک می خوردند.

نمایشگاه جدیدی که با عنوان وصله ناجور: نگاهی فمنیستی به مجموعه هنری در این موزه از تاریخ بیست و چهارم ژانویه برگزار می گردد، مجموعه ای از آثار هنری را به نمایش می گذارد که بعضی از آن ها برای نخستین بار است که به نمایش گذاشته می شوند.

بیش از 60 اثر هنری از 44 هنرمند که از نظر بسیاری از موزه های بزرگ دنیا به عنوان وصله ناجور تلقی می شدند، در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شوند.

آثار این نمایشگاه به دهه 30 تا اوایل 2000 تعلق دارند.

این نمایشگاه میزبان آثار هنرمندان زن سرشناسی همچون لوئیز بورژوآ و هلن فرانکن تالر در کنار آثار هنرمندان زن کمتر شناخته شده خواهد بود.

ایده برگزاری این نمایشگاه، سال گذشته پس از موفقیت نمایشگاه زن- محور دیگری که پیش تر در همین موزه برگزار شده بود، به فکر مسؤولان برگزاری رسید.

چندی پیش موزه هنر بالتیمور در ایالات متحده اظهار داشت از سال 2020 به بعد فقط آثار هنری هنرمندان زن را خریداری می نماید.

پیش تر نیز گزارشی توسط مجله هنری آرت نت نیوز درباره آمار آثار هنری زنان در موزه ها و مؤسسه های هنری سراسر دنیا منتشر شد که طبق آن تنها 14 درصد از نمایشگاه های فردی و گروهی 10 سال اخیر به زنان عرصه هنر تعلق داشته است و آثار زنان سهم 11 درصدی را در فروش به خود اختصاص داده اند. (یعنی از 260,470 اثر فروخته شده تنها 29,247 اثر به هنرمندان زن تعلق داشته است.)

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 734

به "نمایش وصله های ناجور زنان کمتر دیده شده در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش وصله های ناجور زنان کمتر دیده شده در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید